baarle 31 december

schaafienr1

Registered User
Goeie dag Nederlanden!

Is er iemand die weet hoe het zit met politie controle 31december in baarle? Hoorde namelijk dat er niet meer gecontroleerd word op vuurwerk vanuit België. Kan me ook voorstellen dat ze de 31 al erg druk zijn. En weet iemand ook of er nog wel voldoende voorraad is die dag bij bijvoorbeeld ze na en loots?

Thnx guys

DioR

Registered User
Ik denk dat niemand weet hoe het zit met de politie controle op 31 december in Baarle. Degene die dit wel weten zal er wel werken en dit niet op een forum neer zetten. Daarbij kan de politie, mits ze niet meer doelgericht controleren op vuurwerk, jou ook gewoon staande houden op andere wetten, zoals bijvoorbeeld de Wegenverkeerswet en Wet op de Identificatie plicht mochten ze dat nodig achten.

Mijn advies, blijf gewoon lekker in Nederland. Jij wilt liever het risico lopen gepakt te worden en later problemen te hebben met werk zoeken omdat je een strafblad hebt. Het Nederlandse vuurwerk, op de knal na, is al van goede kwaliteit. En als je goed zoekt, vind je in Nederland ook goede legale knal producten.

ifeelfine

Registered User
er kan nog steeds gecontroleerd worden op vuurwerk vanuit België maar er is geen prioriteit meer, die is nu verlegd op opsporen van vuurwerk via webshops en bommenmakers. Maar het is nog steeds een overtreding die je een strafblad kan opleveren. Ook al is de kans veel kleiner geworden.

Ben nooit op de 31e in Baarle zelf geweest maar er zijn wel degelijk vuurwerkcontrole's door heel Nederland ook op oudejaarsdag.

Lol wat zijn we hier toch weer oud en wijs aan het doen Dior :tounge:. Enne ik doe lekker met je mee

Laatst bewerkt:

BillyF

Registered User
De meeste controles en verhalen zijn mythes, laat je niet bang maken en ga gewoon.
Als er gecontroleerd wordt en je wordt van de weg gehaald, tja dan is je enige optie nog om er tussenuit te scheuren:hehe!:
Maar grote kans dat er niet wordt gecontroleerd, ze (lees politie) heeft wel wat beters te doen op die ene dag.
Zoals mensen in de stad op te pakken die spullen aan het slopen zijn etc.

Niemand weet natuurlijk of ze controleren.Het is de laatste jaren wel een stuk minder geworden.Ik ga zelf de 30e nog een keer naar Baarle zonder me druk te maken om gepakt te worden.

DioR

Registered User
Lol wat zijn we hier toch weer oud en wijs aan het doen Dior :tounge:. Enne ik doe lekker met je mee

Ik probeerde het nog netjes te verwoorden. Elk jaar weer start er een nieuw lid een onderwerp waar het gelijk gaat over Belgie of ander niet Nederlands spul. Waarom onze mening. Ga lekker op een ander forum waar ze niet serieus met hun hobby omgaan lopen zeuren. Als je bang bent voor controles, rij dan niet. Ben je niet bang voor controles, ga lekker shoppen. En ach, bestel het anders gewoon met de post ofzo. Ik word zo moe van die nieuwe leden met dit soort dingen.

Verder wil ik wel benadrukken dat het niet persoonlijk is bedoeld. Je bent niet de eerste. En ja, ook ik ben vroeger wel eens naar Belgie gegaan. Dit doe ik dus niet meer omdat ik thuis nog wat te verantwoorden heb.

bonbridge1

Registered User
Jezus wat zijn mensen verzuurd hier tegen nieuwe leden die niet de juiste posts maken. Mijn eerste post hier ging ook over belgie. Ik wist niet beter. Juist door het forum ben ik er achter gekomen dat sier uit nl net zo goed, zo niet beter, als in België is. Geef mensen een kans. Vuurwerk is iets wat je moet leren en bij mensen die niet beter weren is belgie de hemel.
Zonder nieuwe leden gaat dit forum dood en is er voor jou ook niets meer.

On topic, ga lekker naar olen over de snelweg. Minder druk en bijna geen kans op controle. Maar sier kan je dus net zo goed in nederland halen.

Laatst bewerkt:

schaafienr1

Registered User
Thnx mensen! Bedankt voor de tips. Was gewoon benieuwd hoe het zit woon er namelijk binnen 20 minuten rijden vandaan. Het scheelt gewoon veel in de prijs vergeleken met Nederland, dus wel de moeite waard.

bonbridge1

Registered User
Thnx mensen! Bedankt voor de tips. Was gewoon benieuwd hoe het zit woon er namelijk binnen 20 minuten rijden vandaan. Het scheelt gewoon veel in de prijs vergeleken met Nederland, dus wel de moeite waard.
Als je goed naar aanbiedingen. kijkt hier op het forum dan is nl goedkoper. Zeker met forumacties alleen zijn die nu al afgelopen

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Leuk op 31-12 naar Baarle gaan, maar let wel op dat het druk is.
Een collega is 31-12 geweest en er stond een wachtrij tot onder de poort bij de Zena de bunker.
Ik denk dat je die tijd een stuk beter kan besteden.
Ga gewoon nu, dan kan je 31-12 lekker stoken.

DioR

Registered User
Jezus wat zijn mensen verzuurd hier tegen nieuwe leden die niet de juiste posts maken. Mijn eerste post hier ging ook over belgie. Ik wist niet beter. Juist door het forum ben ik er achter gekomen dat sier uit nl net zo goed, zo niet beter, als in België is. Geef mensen een kans. Vuurwerk is iets wat je moet leren en bij mensen die niet beter weren is belgie de hemel.
Zonder nieuwe leden gaat dit forum dood en is er voor jou ook niets meer.

On topic, ga lekker naar olen over de snelweg. Minder druk en bijna geen kans op controle. Maar sier kan je dus net zo goed in nederland halen.

Ik zeg niet dat er een niet juiste post word gemaakt. Iedereen is vrij om te posten wat hij wilt. Ik zeg alleen wat directer dat als hij goed zoekt op het forum, hij zijn eigen vraag kan beantwoorden. Aangezien hij niet de eerste is geweest met deze vraag. Als hij vuurwerk wilt leren, dan zou hij dit forum door moeten lezen, dan was hij er ook achter gekomen dat je niet naar Belgie hoeft voor sier vuurwerk.
Maar goed, om on topic te blijven,

Nederland heeft erg goed siervuurwerk. Ik snap dat Belgie met producten goedkoper is. Maar haal je in Nederland met een leuke actie/korting, ben je hier nog goedkoper uit.
Qua knalvuurwerk (op salute cakes na) gaat het in Belgie allemaal wat harder.
Ik zou als ik jou was in dezer dagen lekker naar Belgie rijden. Kan je de 31e gewoon blijven stoken.

Bovenaan