Article: Vuurwerkgevaren doet Hilversumse basisscholieren flink schrikken

Mats

Registered User
Een filmpje met de blije gezichten van miljoenen mensen waarbij het wel goed gaat laten ze dan weer niet zien, altijd maar negatief erover.

Laat ze nou eens uitleg geven hoe er goed mee om te gaan in plaats van mensen bang te maken.

Als je op rijles gaat laat de instructeur toch ook niet alleen een filmpje zien met dodelijke ongelukken en krijg je je rijbewijs? Nee die probeert je ook te leren hoe VEILIG met een auto om te gaan!

shadow13

Registered User
Een filmpje met de blije gezichten van miljoenen mensen waarbij het wel goed gaat laten ze dan weer niet zien, altijd maar negatief erover.

Laat ze nou eens uitleg geven hoe er goed mee om te gaan in plaats van mensen bang te maken.

Als je op rijles gaat laat de instructeur toch ook niet alleen een filmpje zien met dodelijke ongelukken en krijg je je rijbewijs? Nee die probeert je ook te leren hoe VEILIG met een auto om te gaan!

Je hebt volkomen gelijk Mats.Ik had het niet beter kunnen verwoorden.Kijk maar naar spanje hoe de kinderen daar met vuurwerk omgaan .

romaster

Registered User
Mee eens met Mats.
Toen ikzelf nog op de basisschool zat heb ik ook eens zo een film moeten bekijken.
Wat je erin ziet zijn inderdaad alleen mensen die vingers verloren hebben/kruit in oog en iemand die een robotarm had gekregen na een vuurwerk ongeluk.

Maar nergens in die film werd aangetoond hoe je af moet steken, het kwam er in principe op neer: Gebruik geen vuurwerk want het is gevaarlijk.

Wat ook wel komisch is dat een film met ook maar een beetje bloed gelijk als 16+ word bestempeld maar handen met maar een paar vingers mag je op de basisschool wel zien :huh:

programa

Registered User
todat de kinder een jaartje of 16 zijn en de hormonen gieren door hun lijf.
Dan kan het vuurwerk niet zwaar genoeg zijn:)

rodepo

Registered User

vergelijkingen maken slaat ook nergens op. een appel en een peer zijn ook beide fruit maar toch niet het zelfde.

wat ik wel met je eens ben is dat ze inderdaad meer aandacht kunnen besteden aan het veilig afsteken (en veilig kijken).
En dan ook door mensen die er verstand van hebben. Want uit het artikel begrijp ik als je wat namen op kan noemen van illegaal vuurwerk dan heb je er verstand van :crying:

en inderdaad alles wat goed gaat is vaak niet interessant. Dit zie je ook vaak terug in de media

Bovenaan