Article: Uitbreiding Wet BIBOB

Tony

Administrator
Medewerker
Helaas is hier nog maar weinig op gereageerd maar dit is echt een hele draai in de wetgeving!
Waar je voorheen als importeur een boete kreeg of werkstraf is het nu mogelijk geworden voor de wetgever om gewoon je vergunning in te nemen en zelf nooit meer een vergunning aan je af te leveren voor wat voor een ondernemend plan dan ook.

Ik persoonlijk vind de BIBOB organisatie erg gevaarlijk. Er zijn tal van voorbeelden waarbij mensen alleen een verdenking op zich hebben en een negatief advies van deze organisatie krijgen waardoor 99% van de burgemeester dit negatief advies overneemt. Waardoor jij simpel weg de Sjaak bent.

Dat er wat moet gebeuren in de vuurwerkbrance is duidelijk. Alleen hebben we daar BIBOB voor nodig of kan dat ook gewoon met een wet bepaald in het wetboekje ?!

R

Ronny Vos

Guest
@Toon,ik denk juist wel dat dit een goede zaak is.
Blijkbaar werkt een geldboete of een voorwaardelijk straf niet.

En als je kijkt wat er van een straf of verdenking overblijft...dan is het niet veel.

Beekje

Registered User
Ik denk ook dat het niet anders meer kan, zeker voor bepaalde typen branches/zaken/handel. Er zijn tal van voorbeelden waar goed grof geld in verdient kan worden maar ik denk dat als je de wetten doet omzeilen dat dit de enigtse manier is om je lesje te leren. BAM alles kwijt!

Wat wel zo is dat er bepaalde branche van mij harder aangepakt mogen worden dan andere zaken. Want zelfs voor iemand die heel hard voor zijn centen werkt en plots toch een "kleine" fout maakt dus ook de sjaak kan zijn en dat is jammer denk ik.

Bovenaan