Apart.

Koetje

Registered User
Gisteren bij 4 zaken langsgeweest. Bij alle 4 had ik via internet besteld en dan denk je dus dat je bestelling klaarstaat, zoals beloofd.
Niet dus. Bij 3 zaken(vierde was marijn, had alleen Zware Jongens daar besteld, die stond wel klaar maar moest ook nog wel even gezocht worden) moest alles nog bij elkaar geraapt worden en zeker bij Pronk was het een grote chaos, niemand weet wat er daadwerkelijk op voorraad is (m.n de ES, is er ie er nog wel of niet?!?) en iedereen rent maar een beetje heen en weer. Wel vermakelijk om te zien trouwens. En altijd je bestelling checken want ook nu mistte ik toch weer een paar stukken. Het zal ongetwijfeld niet expres gebeuren maar toch is het irritant.
Als ik een vuurwerktoko zou hebben zou ik er zeker voor zorgen dat de internetbestellingen klaarstaan zodat de doorloop wat vlotter gaat en het wat minder hectisch is allemaal.

nitraat4life

Registered User
Volgens mij is er een nieuwe wetgeving waardoor dit niet mag, bij de intratuin hangt in ieder geval een bord dat bestellingen niet meer vooraf mogen worden verpakt waardoor er korte wachttijden kunnen ontstaan.

EschR

Registered User
Bij Hol Nieuwerkerk hebben ze wel de bestellingen vooraf verpakt. Maar je moet aangeven in welk uur (12 tot 1 bijv.) je het op komt halen. De bestellingen zitten per uur in een container van ongeveer 1,5 kubieke meter verpakt.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Volgens mij is er een nieuwe wetgeving waardoor dit niet mag, bij de intratuin hangt in ieder geval een bord dat bestellingen niet meer vooraf mogen worden verpakt waardoor er korte wachttijden kunnen ontstaan.

Ik denk dat dit zal te maken hebben met de grootte van het verkooppunt (lees aantal kg opslag)

Aangezien er maar een beperkt aantal onverpakt buiten de bunker mag liggen.
Een 1000 kg verkooppunt heeft dus al snel zo een probleem als het teveel voorbestellingen klaar legt.

GMP82

Zilveren Member
Zoals genoemd speelt de opslagruimte een rol, maar ik bedacht me nog iets. Ook ik heb besteld bij Pronk. Als ze alle grote potten al bij elkaar hadden moeten zoeken, zouden het moeilijk/slecht tilbare pakketten geworden zijn. Dat is niet erg om even of 1x te tillen, maar niet de hele dag door. Dus mogelijk is er ook een arbo-technische reden, waarom dit niet gebeurd met bepaalde bestellingen. (Mn kleine vuurwerk was namelijk wel al uitgezocht en gebundeld.)
Wat ik dan weer niet snap, is dat de bestelling niet alvast bij elkaar wordt gezet (zonder het te bundelen).

looneytunie

Registered User
Wij hadden nog niet alle paketten volledig ingepakt omdat 29 december om 10 sochtends nog het laatste spul kwam.
Misschien dat dat daar ook het geval was, daardoor was het bij ons heel hectisch even!

Bovenaan