Antwoord van de landelijke politiek

blackpowder

Registered User
Ja helaas zijn denk ik 80% van de leden hier zich dat wel bewust.
Alleen zitten vaak de personen die dit vuurwerk ontbranden hier niet op de site en zijn door hun puberale gedrag moeilijk te bereiken.

Mijn vriendin werkt in de kinderopvang.
Zij was zij dus ook op de 31e aan het werk.
Voor haar opvang gebouw stond een clubje van 10 gasten leeftijd 16 t/m 20.
Deze gasten waren nitraten en cobra's aan het afsteken op het schoolplein.
Toen mijn vriendin hier op een nette manier iets van zei werdt ze gewoon uitgelachen.
Ze zei er iets van omdat er een aantal kinderen doodsbang in het gebouw zaten en ontroostbaar waren door de harde klappen.
Dit is gewoon zeer asociaal gedrag.
Deze pubers trekken zich van niemand aan en denken alleen aan zich zelf.

Uiteindelijk zijn ze weg gerend toen ze een speeltoestel en prullenbak hadden opgeblazen.
Pas een 20 min later kwam de politie eens kijken.

Helaas is dit op dit moment de realiteit.
Ik denk dat de enige manier om de harde klappen tegen te gaan.
Is het aanpakken bij de bron.
Dus polen en de landen druk opleggen dit niet meer te verkopen.
Hoe kleiner het aanbod hoe hoger de prijzen hoe minder de verkoop.
Simpele marktwerking is dat.

Mvg blackpowder

Laatst bewerkt:

rwbrink

Registered User
Heb je alle (grote) partijen aangeschreven?
Ben wel benieuwd naar de reacties van PvdA, D66, PVV en SP.
Wat betreft SP; ik las een column van Harry van Bommel, hij is ook helemaal klaar met de kruistocht van GroenLinks tegen deze en meerdere tradtities.

Ja heb alle momenteel actieve fracties in de tweede kamer aangeschreven :) moet wel objectief blijven he :) Zelfs de SGP al vind ik dat we die niet serieus hoeven te nemen gezien hun standpunt tegenover vrouwen...

rwbrink

Registered User
Beste lezer,

Ik zal kort vertellen wat we doen en wat we willen bereiken. Ons hoofddoel is het tegengaan van een verbod op vuurwerk.

Wij ergeren ons aan de politici die denken dat een verbod op consumenten vuurwerk de oplossing is voor alle problemen.

We denken dat gerichte maatregelen tegen overlast veroorzakers ervoor zorgen wij vuurwerk liefhebbers van oud en nieuw een fantastische traditie kunnen maken zonder vandalisme of te vroeg afsteken.

Kunt u zich hierin vinden, steun ons op www.facebook.com/AntiVuurwerkverbod. Want wij vinden: Vernietig overlast. Maar vermoord nooit een traditie!

Met Vriendelijke groet,

Ron Brinkman
www.facebook.com/AntiVuurwerkverbod

Dit stukje ingezonden voor reply2all pagina van spits, en brieven sectie van metro

blackpowder

Registered User
En hoeveel van hun zijn écht bereid om te stoppen met aanschaffen van deze zooi voor de nieuwjaarsnacht? Of verkopen van deze zooi.

Ik denk 50% de anderen zeggen nu ik zla het niet meer doen. Maar als er een aanbieding van dat spul en of vriendjes komen dan zullen ze het weer kopen.

mvg blackpowder

sprinkhaan

Registered User
Dan moet men zich ook realiseren dat de producten uit belgie dan ook niet meer aangeschaft moeten worden.
Wat je hierover ook roept of vind, het is en blijft ook illegaal vuurwerk wat te zwaar is volgens de hier nu geldende regels.
Alleen zien we zelf dat dit vuurwerk niet het grootste probleem is kijkt de politiek hier toch heel anders naar en dat moet men zich ook beseffen en zich daar naar stellen.

MichelAngelo

Registered User
Stoppen met afnemen van het illegale spul? Geen vraag; geen aanbod.

Maar hoe stoppen we de vraag? Helpen om het illegale tegen te gaan is een mooie gedachte, maar is naar mijn idee alleen te realiseren als de toelatingseisen van het (knal)vuurwerk iets verruimd worden. Sinds de toelating van 500 gram is de Route de Pyro naar België zoveel verminderd dat controles zijn opgeheven. De gang naar België is er niet echt meer.

Behalve voor het knalwerk. En daar is dus nog iets te winnen. Legaliseer de knallers die ook bij onze zuiderburen toegelaten zijn. Daar is menig liefhebber al ruimschoots content mee. Dan is de ergste honger naar een goeie knaller of knalmat al gestild. Rest die achterlijke dingen uit het Oostblok en Italië tegen, maar dat noem ik geen vuurwerk meer. Dat soort explosieven moet je blijven verbieden en opsporen. ik verwacht trouwens dat die handel wel iets verminderd als men weet dat bezit flinke straffen oplevert en je met een beetje geduld een goeie knaller legaal in de winkel kan halen. Overlast zal daarmee dus ook verminderen, omdat de verkoop dus meer in de laatste dagen gaat plaatsvinden.

Nog goed voor de handel ook. Dus ook goed voor de schatkist.

Bovenaan