Anti-vuurwerkstichting wil dependance in Almelo

Moontan

Moderator
Medewerker
Anti-vuurwerkstichting wil dependance in Almelo

ALMELO - Vuurwerk afsteken in een vooraf aangewezen vuurwerkzone, zo wil Stichting Staakt het Vuren oud en nieuw vieren. De Groningse stichting wil nu ook in Almelo voet aan de grond krijgen. Burgemeester Hermans pleitte al eerder voor een centraal vuurwerkfeest.

Consumentenvuurwerk is levensgevaarlijk, vindt de Groningse Stichting Staakt het Vuren. De stichting wil daarom vuurwerkzones om het afsteken van vuurwerk beter te kunnen controleren. Ze doet een oproep aan Almeloërs om een eigen, vergelijkbare stichting in deze stad in het leven te roepen. De uitspraken van burgemeester Jon Hermans na de afgelopen jaarwisseling spelen daarbij een rol. „We willen graag uitbreiden en vooral jongeren aantrekken om de stichting in stand te houden. Almelo ligt ook erg dicht bij Enschede, waar de vuurwerkramp gebeurde”, legt Kas Kaspers van de stichting uit. Enschede zelf is volgens de Groninger geen optie. „Het ligt daar nog te gevoelig. De gebeurtenissen zijn nog niet verwerkt. Het is te vroeg om daar iets te beginnen.”

Lees vrijdag meer in de Almelose editie van de Twentsche Courant Tubantia, en op de iPad.

http://www.tctubantia.nl/regio/alme...uurwerkstichting-wil-dependance-in-Almelo.ece

DeejayTim

Registered User
„We willen graag uitbreiden en vooral jongeren aantrekken om de stichting in stand te houden. Een combinatie van elkaar tegensprekende factoren. Misschien lukt dat alleen in hun dromen.
Verder geeft het artikel maar weer eens aan hoe slecht die azijnheinen met hun achterlijke stichting op (bijvoorbeeld) Enschede zijn ingelezen, dat kwam echt niet door consumentenvuurwerk en ook niet door wat licht professioneel vuurwerk.

Tot slot: Staakt het vuren is een stichting die, naar alle waarschijnlijkheid, ten onder zal gaan door hun eigen waanvisies. Het lijkt me erg sterk dat zo'n stichting van 2 gefrustreerde paranoïde oude ze*kertjes een particulier vuurwerkverbod erdoorheen krijgt, zeker nu dat in 2012 is afgewezen en met de CE-ontwikkelingen.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Nou ik denk dat ze nu al voorzien dat ze vanzelf ophouden te bestaan... De zeurende bejaardenclub is niet voor niks op zoek naar verjonging?

Ik weet nog wel 2 leden voor ze: A. Bonte en D. Rietveld

Moontan

Moderator
Medewerker
De oprichter van deze Stichting is Johan Meijering.
Ik heb de man ontmoet tijdens een symposium in Groningen waar zowel ik als hij spreker waren (ik namens de liefhebbers:

Dit is 1 van de doelstellingen van deze Stichting:

juicht initiatieven toe om te komen tot een Nationaal Monument ter nagedachtenis van alle gevallen vuurwerkslachtoffers sinds de Tweede Wereldoorlog ( aantal dodelijke slachtoffers 140 !; aantal gehandicapten en gewonden 60.000 en het aantal getraumatiseerde personen blijkt ontelbaar !)

mickeyzegtboem

Registered User
Aantal dodelijke slachtoffers sinds W.O.2 140 ?
Zoveel dodelijke slachtoffers vallen er jaarlijks bij georganiseerde busvakanties binnen Europa....
Zullen we dat ook maar verbieden????

Zet die man in een hutje op Rottumerplaat, ouwe zuurpruim :embarrased:

Bovenaan