Annecy (Fr) Fete du lac Annecy 2014 (2-8-2014)

RedBaron

Registered User
Waar: Frankrijk, Annecy
datum: 2-8-2014
tijdstip: 22:30
bedrijf: nog niet bekend (vorig jaar het Portugese Grupo Luso Pirotecnia )
Max kaliber: 200/300mm

Vorig jaar voor het eerst dit hele grote vuurwerk mogen bijwonen. 70 minuten lang de hemel vol, dit jaar gaan we waarschijnlijk weer. Hopelijk mag Luso het weer doen, we hebben toen erg genoten van dit lange spektakel. Ik denk dat we dit vuurwerk toch wel bij de grootste van Europa mogen plaatsn. Voor mij een absolute aanrader!

Nog wat fototjes van de show van vorig jaar:

LUSO_ANNECY_03-8-2013_025.jpg

LUSO_ANNECY_03-8-2013_020.jpg

A03081326.jpg

A03081320.jpg

en de video van de show van vorig jaar:

En de setup video van vorig jaar:

RedBaron

Registered User
Dit moet ongekend veel werk zijn:tounge: Maar wel geweldig:lub:

Ze zijn er op locatie ongeveer anderhalve week mee bezig. Om je een idee te geven wat dit voor een logistieke operatie oplevert, hieronder een foto van de colone van het transport:

annecy-setup_6.jpg

Ik zelf hoop dat Luso het weer heeft, voor mij hebben die bewezen dat ze een show van 70 minuten kunnen verzorgen en deze ook nog 70 minuten lang boeiend kunnen houden. 70 minuten Pyroemotions.. ik weet het zo net nog niet of dat nou 70 minuten lang boeiend kan zijn.

Laatst bewerkt:

gandalf

Registered User
Ze zijn er op locatie ongeveer anderhalve week mee bezig. Om je een idee te geven wat dit voor een logistieke operatie oplevert, hieronder een foto van de colone van het transport:

Ik zelf hoop dat Luso het weer heeft, voor mij hebben die bewezen dat ze een show van 70 minuten kunnen verzorgen en deze ook nog 70 minuten lang boeiend kunnen houden. 70 minuten Pyroemotions.. ik weet het zo net nog niet of dat nou 70 minuten lang boeiend kan zijn.

Ik heb gisteren de gehele film bekeken, waarvoor allereerst dank jack voor het uploaden, en vind het jammer dat mijn frans zo beroerd is. Er werd een heel verhaal verteld over kleuren maar ik kon het niet volgen, het enigste wat ik eruit kon halen dat de kleur groen voor jaloezie stond, meer kon ik er niet van maken. Misschien dat er hier een member is die een "beknopte???" vertaling kan en wil neerzetten zodat de show wat beter begrepen wordt.
De show:
Allereerst verschrikkelijk veel respect voor het bedenken, uitvoeren en aandurven van het creeren van zo n show, echter........ 70 minuten is toch een lange zit, ik vond er een paar hele gave beelden tussen zitten en kon de trage en sierlijke manier van schieten in het begin heel goed waarderen, vooral het beeld met gouden tails, blauwe dahlias, en salutes was heel sierlijk en toch ook bruut!
Voor mij persoonlijk vond ik de show nog voor het eerste half uur voorbij was (te) voorspelbaar worden en er zaten ook een paar verschrikkelijke muziek stukken tussen, vooral dat "apen nummer" en even later dat nummer met een schreeuwende vrouw, heel tergend, maargoed muziek is een kwestie van smaak en daar valt niet over te twisten. Met te voorspelbaar bedoel ik vooral het tot in den treure terug blijven komen van wat kleinere kalibers van vallende effecten zoals een soort horsetailtjes en watervallen ondersteund door candles en single shotjes in het begin heel leuk maar na langere tijd dus te voorspelbaar en daardoor op een gegeven moment zelfs wat saai. Ik vind ook dat er te weinig tempo wisselingen waren en er te weinig gebruik gemaakt is van hangende effecten zoals willows en camuro's en dergelijke. De finale was dan natuurlijk weer wel spannend en boeiend!!! Nogmaals, dit is slechts mijn mening en ik heb veel respect voor luso en alles wat bij zo n show komt kijken, toch ben ik ook heel benieuwd wat pyroemotions hier van zou kunnen maken als ze de kans kregen???

tronetti

Registered User
Van mij mag Luso zeker weer terugkomen.
Persoonlijk zie ik dat ook liever dan Scarpato, ben ook bang dat het allemaal erg voorspelbaar wordt, en dan 70 minuten...
Maar een Frans bedrijf mag ik ook graag zien, altijd lekker innovatief en kunstzinnig.
Zaragozana wil ik hier ook wel eens zien.

shinji

Moderator
Medewerker
Een show van dik een uur in elkaar zetten, ga er maar eens aan staan. Hoewel Luso het in 2013 prima heeft gedaan, zou ik graag de creatieve topdesigners weleens aan het werk willen zien daar. Dan praat ik over Jacques Couturier, Christian Czech ( Pyrovision), Eric Tucker en misschien ook Martin Hildeberg.

tronetti

Registered User
Göteborg zie ik hier nog niet zo snel schieten, al denk ik wel dat hij hier iets moois weet neer te zetten.
Dan zie ik eerder Jacques Couturier of Prestatech hier hun kunsten vertonen.

RedBaron

Registered User
Vergeet Jacques Couturier, Prestatech, Pyrovision, Luso, Eric Tucker, Martin Hildeberg, enzovoorts. Ik heb begrepen dat ze weer voor de budget Italiaan gaan: Parente.

tronetti

Registered User
Opzich wel jammer, ook al hebben ze bewezen dat ze mooie dingen kunnen doen.
'budget Italiaan'.....zit wel wat in ja. Ook 10% gratis vuurwerk....?
:hehe!:

RedBaron

Registered User
Ik hoop dat ze iets moois weten weg te zetten. De laatste show die ik van ze gezien heb in Oensingen was op zich wel de moeite.

Inmiddels heb ik het bevestigd gekregen dat het inderdaad Parente zal zijn, het thema voor dit jaar is: Les toiles de feux (The paintings of lights).

We hebben daar in die flat aan het meer op zich een mooi plekje, maar of we gaan weet ik niet zeker.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik heb maar een ticket gekocht. Geen idee of de groene stoelen een goede plek zijn maar dat ervaar ik dan wel! :hehe!:

D

Deleted member 17038

Guest
Was een mooie show alleen de hele show regende het met bakken uit de lucht. Zelfs zo erg dat ik bijna niet was gegaan. 3 op de 10 mensen zo stom om met paraplu te zitten. Maar gelukkig zat ik 2e rij vooraan. Ook jammer dat er "ineens" onnodig moderne muziek kwam. Dat hadden ze echt eerder moeten doen en moeten afwisselen of gewoon moeten laten. Het paste er helemaal niet meer bij.

Laatst bewerkt door een moderator:

DsNL

Registered User
Het weer was inderdaad rampzalig, onweer en ontzettend veel regen. Heb echt veel mensen zien we gaan. Gelukkig was het tijdens de show wel redelijk weer. Bij deze mijn film

Helaas is het geluid iets minder, dit komt door de regen.

Bovenaan