Amsterdam 29 April 2006

Patrick

Registered User
Nog een artikeltje van At5:

Traditiegetrouw vuurwerk Sloterplas

30-4-2006 Traditioneel werd aan de Sloterplas zaterdagavond vuurwerk afgestoken. Niet veel mensen weten dat dit al veertig jaar op Koninginnedag gebeurt.
Elk jaar komen er honderden buurtbewoners op het vuurwerk af. Ze komen vaak vroeg, om de beste plekjes aan het water te bemachtigen. Er werd dit jaar flink geknald maar van de organisatie mogen er volgend jaar best wat extra vuurpijlen de lucht in.
Het vuurwerk is vooral bedoeld voor buurtbewoners. Behalve aan de Sloterplas was er traditiegetrouw ook een kleiner vuurwerk op de Buitenveldertseplas.
--------------

Wat mij betreft mogen ze de 2 vuurwerken in A'dam samenvoegen op de sloterplas en één groot spektakel ervan maken. Dit jaar was het tempo goed maar kon je toch wel merken dat er wat bezuinigd was.

Beekje

Registered User
Afcajax zei:
Wat mij betreft mogen ze de 2 vuurwerken in A'dam samenvoegen op de sloterplas en één groot spektakel ervan maken. Dit jaar was het tempo goed maar kon je toch wel merken dat er wat bezuinigd was.

Daar heb je gelijk in maar bezuinigd? Nee Wagenvoort is gewoon een bedrijf dat op bepaalde lokatie's zelf bezuinigd heb ik het idee (Wat meerdere schietbedrijven doen en ik geef ze geen ongelijk). Waarschijnlijk omdat het al zo lang een traditie is op de plas zegt de gemeente gewoon tegen Wagenvoort jullie mogen het VW weer verzorgen en dit is het budget.

Ik wil daar niet Wagenvoort mee lastig vallen maar je zal zien dat als er meer aandacht aan een show wordt gegeven en de gemeente zich er in intereseerd ( Dat is het grootste probleem!) dan zul je zien dat ze gaan shoppen tussen de bedrijven en op zoek gaan naar mooi VW en een goede show.

Maar zo gaan veel aanvragen in NL.

Groetjes

Patrick

Registered User
Enigste wat ik dit jaar had was dat de effekten een beetje magertjes waren. Niet zo volle effekten als voorgaande jaren, maar heel erg dunnetjes en allemaal vrij standaard. Vorig jaar heb ik nog een heel scala aan verschillende effekten gezien. Qua mortieren was het vrijwel hetzelfde aantal, maar lag het tempo hoger. Maar heb dus meer het idee dat er wat goedkopere mortieren gebruikt zijn. Maar dat zal idd meer aan Wagenvoort gelegen hebben.

Beekje19 zei:
Daar heb je gelijk in maar bezuinigd? Nee Wagenvoort is gewoon een bedrijf dat op bepaalde lokatie's zelf bezuinigd heb ik het idee (Wat meerdere schietbedrijven doen en ik geef ze geen ongelijk). Waarschijnlijk omdat het al zo lang een traditie is op de plas zegt de gemeente gewoon tegen Wagenvoort jullie mogen het VW weer verzorgen en dit is het budget.

Ik wil daar niet Wagenvoort mee lastig vallen maar je zal zien dat als er meer aandacht aan een show wordt gegeven en de gemeente zich er in intereseerd ( Dat is het grootste probleem!) dan zul je zien dat ze gaan shoppen tussen de bedrijven en op zoek gaan naar mooi VW en een goede show.

Maar zo gaan veel aanvragen in NL.

Groetjes

Bovenaan