Alles van vuurwerktips

Tony

Administrator
Medewerker
Re: Niet verplichte vuurwerkcursus.

Ik snap alleen niet wat je nou precies met die website wilt.

bluebear

Registered User

ik zou graag een vuurwerkcursus zien waar je ook iets mee kan bereiken.
oftewel een officieel cursus met afsluitend examen en dat je op die manier dan cakes zou kunnen kopen met bijvoorbeeld 20 gram per schot en 800 gram kruit.
helaas wonen we in Nederland en zal dit dus waarschijnlijk nooit gaan gebeuren.
over je site : leuk op wat schoonheidsfoutjes na zoals je abc antwoorden.
ook ziet die pijl in dat standaard er nou niet echt superveilig uit.
als ik jou was zou ik eens wat informeren bij bijvoorbeeld halt of zoiets geen goed idee is.

mvg

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User

Een verplichte cursus zoals toon hem voorstelt, is het enige wat in Nederland zou kunnen slagen.
Hier kan je heel eenvoudig op controleren, en is goed uitvoerbaar.
Wel vind ik dat het dan mogelijk zou moeten zijn om met een "klein certificaat" eventueel voor je eigen verjaardag of iets dergelijks vuurwerk te kunnen kopen, en met een melding een klein showtje te kunnen schieten.

Een niet verplichte cursus is bij voorbaat al gedoemd te mislukken, 90% van de consumenten neemt nog niet eens de moeite om de gebruiksaanwijzing te lezen, en daar staan nou precies deze specifieke dingen op vermeld.

magnolia

Registered User

een wel verplicht of niet verplichte cursus voor het gebruiken van vuurwerk .
hmmmm opzich best een intressant onderwerp moet ik zeggen .
wat mickey zegt is nou een maal waar . want niemand neemt echt de moeite de gebruiks aanwijzing te lezen .
en als het geld voor een cursus in hun zak kunnen houden zullen ze het niet laten .
een cursus wordt pas intressant als mensen vuurwerk mogen schieten van boven de 500 gram .
je zou het als volgt in kunnen gaan delen .
de bassis cursus is dan niet verplicht .
willen mensen een certificaat gaan halen voor boven de 500 gram , moeten ze de basis cursus wel gevolgd hebben , en het certificaat op zak .

Laatst bewerkt:

vuurwerktips

Registered User
Verknal het niet!

Als je zo eens op youtube e.d.kijkt welke filmpjes men laat zien over prullnbakken opblazen met cobra's e.d.
Maak mij toch zorgen dat er een vuurwerkverbod komt.
of een europees verbod op zwaar knalwerk.
Ook worden de straffen fors verhoogd je word dan als een terrorist veroordeeld dit las ik ergens.
Ik ben ook een verwoed sportvisser iedereen lachte mij toen ik zei het levende visje wordt verboden.
Je ziet het het is verboden.
Ik ben echt bang dat het met het vuurwerk ook gebeurd.
De enige optie is sla als vuurwerkliefhebbers de handen ineen.
Bied de overheid en alle instanties die zich met vuurwerkcontrole bezighoud
zoals een cursus voor vuurliefhbbers certificaat e.d.
Schakel desnoods de landelijke pers in.
Ik vind dit echt de enige optie.
Ik hoop dat ik helemaal ongelijk heeft.
Want is vind vuurwerk gewoon tof en gaaf en vet.

KoenL

Registered User
Re: Verknal het niet!

Een verbod gaat er niet komen. Komt het er wel, dan is dit binnen enkele maanden herzien. Wat gebeurd er dan namelijk? Men trekt massaal naar de buurlanden toe of zoekt andere kanalen om daar het potje of pijlenpakket te halen.

Een Europees verbod; wie gaat daarvoor zorgen? Nederland? (hahaha)

sapzuiger

Registered User
Re: Welke afsteekmethode is het veiligst?

Ik gebruik over dag altijd het aansteeklont voor rotjes en zo_Of een brandertje krijg je bij de exenos voor 10 euro.dat brandertje gebruik ik ook s'avonds. Maar het was weer een mooi filmpje waar we veel aan hebben behalve die vuurwerkbril. beetje overbodig

sapzuiger

bluebear

Registered User

Het komt er nooit in elk geval niet zolang het vuurwerk meer oplevert als dat die stomme vernielingen kosten.
mvg

mickeyzegtboem

Registered User

Dit is ook al meerdere keren in de kamer besproken.
Het antwoord is elke keer:

vuurwerk is een oud en nieuw traditie, en dat kan je niet afschaffen.
Ook zouden de problemen bij het afschaffen van vuurwerk alleen maar erger worden. (rellen/vernielingen.. alles wat niet mag is extra stoer om toch te doen)

edje30

Registered User

Ik gebruik over dag altijd het aansteeklont voor rotjes en zo_Of een brandertje krijg je bij de exenos voor 10 euro.dat brandertje gebruik ik ook s'avonds. Maar het was weer een mooi filmpje waar we veel aan hebben behalve die vuurwerkbril. beetje overbodig

sapzuiger

Ook de vuurwerkbril hoort erbij, je wil toch geen verbrand kruit of andere dingen in je ogen krijgen!!!!!!!

KoenL

Registered User

sapzuiger

Kan je eens uitleggen waarom jij een vuurwerkbril overbodig vindt?

smilli

FPM Filmer

Ik zou eigenlijk ook zeggen dat in veel gevallen jetflame aanstekers het veiligst zijn.

vuurwerktips

Registered User
Ik ben gek op bengaals vuur en schertsvuurwerk bijv.bengaalse fakkeltje mag je het hele jaar kopen en afsteken mits je 16 jaar oud bent.
Toch weten veel politiemensen niet echt het verschil tussen schertsvuurwerk en consumentenvuurwerk.
Waarom niet een site oprichten wat het verschil tussen tussen schertsvuurwerk en consumentenvuurwerk.
Ik geef de aftrap met mijn site http://vuurwerk-cursus.jouwweb.nl Hierin staan ook enkele veiligheids aspecten.
Want als mijn draaizonscherstsvuurwerkstandaard demonsteer zie http://scherts-vuurwerk.jouwweb.nl
En de politie ziet dat moet dat allemaal eerst helemaal uitleggen.
Wij als vuurwerkliefhebbers moet hiermee echt aan de weg timmeren.

Laatst bewerkt door een moderator:

bluebear

Registered User
Re: Vuurwerkverbod en rookverbod.

dat je binnen in openbare ruimtes geen vuurwerk mag afsteken?:tounge:
vuurwerkverbod gaat er nooit komen aangezien het nog steeds meer opleverd als dat het kost.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Re: Vuurwerkverbod en rookverbod.

Beetje onzin vergelijking dit, ik gooi hem daarom ook op slot.

vuurwerktips

Registered User
http://vuurwerk-cursus.jouwweb.nl gaat over voorlichting mbt vuurwerkveilig.

http://vuurwerk-cursus.jouwweb.nl gaat over voorlichting over bijv.wat is het verschil tussen schertsvuurwerk en constumentenvuurwerk veel politiemensen weten nog niet eens het verschil tussen consumentenvuurwerk en schertsvuurwerk.

Bovenaan