Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
-Theshadow- zei:men is verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid, ik vind niet dat een regering voor de mensen moet gaan bepalen wat wel veilig is en wat niet (qua gebruiksvoorwerpen cq. vuurwerk).
Het komt erop neer dat de bulk van het hedendaagse vuurwerk een brandbaar poeder bevat dat Europa al in de Middeleeuwen kende en dat al rond 1650 zijn optimale mengverhouding kreeg. Buskruit is goedkoop, niet giftig, stabiel en snel met water onwerkzaam te maken. De véél gevaarlijker produkten die na 1780 werden ontwikkeld (met chloraten, perchloraten, 'nitro'-verbindingen als nitrocellulose en nitroglycerine of aluminium) vindt men voornamelijk in klappertjes, sterretjes, trekbommetjes en derbyplaatjes.
AWG zei:maar wij hebben helemaal niks aan die vuurwerkbesluit. want het blijft allemaal net zo hard gaan. niet boven de 153 db.
beetje gek zijn ze wel. |![]()
Tony zei:Jullie hebben het elke keer over die 153db maar geloof me dat is hard zat het probleem zit het in de hoeveelheid kruit en het kruit soort dat gebruikt mag worden. daar zit het probleem.
AWG zei:oke met alle respect
ik snap jouw dan eff niet met wat je bedoeld
wat heb je aan meer kruit?? als de knal hetzelfde blijft qua hardheid??
doffere dreunen misschien?? grondtrillingen?? kleursas toevoegen??
luchtdruk?? bedoel je dat??
want of je nu een lawinepijl vult met flash of met zwartkruit reken maar dat het verschil geeft. en niet alleen optisch maar ook qua geluid.
ik snap best dat het anders is als er meer kruit in zit maar dan is de klap toch ook harder??
misschien kun je een tipje van de sluier oplichten??. want ik vat het even niet.![]()
AWG zei:ooooh op die fiets.
het zou opzich wel beter zijn dat de fabrikanten er een sport van gingen maken onder elkaar(net als in spanje) om met het beste spul te komen. dat ze in ieder geval die grens van 153 naderen.
AWG zei:nederland is net een moderne dictatuur. je mag je mond opendoen maar er word niets mee gedaan.
in een echte dictatuur mag je je mond niet opendoen en word er zowiezo ook al niks mee gedaan.
:r