AD: Zware criminelen handelen steeds vaker in illegaal vuurwerk

Koetje

Registered User
Waar het voorheen vnl vaak liefhebbers waren die er een handeltje naast dreven is het nu door een totaal verbod op consumentenvuurwerk de georganiseerde misdaad die erin stapt want er zijn meer knaken te verdienen door schaarste. Dit had Gabberhouse natuurlijk totaal niet zien aankomen die incompetente 🤡
😂😂😂

flutsjah

Bronzen Member
Lastige lijkt me ook als eenmaal de weg gevonden is naar illegaal vuurwerk, en blijkt dat de pakkans minimaal is het alleen maar meer wordt. Echt zonde, want al die jeugd met die knallers het hele jaar door helpt niet met het algemene sentiment.

GMP82

Zilveren Member
Ik denk dat het voor veel jongeren ook alleen maar aanstekelijk werkt. Vooral als ze tegen hun zin werkeloos zijn en merken dat hier geld in te verdienen is. En aangezien de routes van andere criminaliteit via dezelfde wegen lopen, is de kans om groot dat er dan een overstap gemaakt wordt naar andere activiteiten. Want ja, je was toch al illegaal bezig...

joszie

Zilveren Member
Het schijnt dat er in de politiek ook steeds meer zware criminelen zitten.

Zoals ik vandaag de berichtgeving zie over (illegaal) vuurwerk dan is iedereen die een klein fonteintje afsteekt een zware crimineel...

Bovenaan