Action verkoopt illegaal vuurwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lammersvuurwerk

Registered User
HAARLEM - De populaire winkelketen Action verkoopt illegaal vuurwerk. Dat zegt Sander van den Raadt van Trots Haarlem. De burgemeester stelt een onderzoek in.
Vuurwerkpakket
Trots Haarlem heeft donderdag een vuurwerkpakket ingeleverd in de gemeenteraad. Een ander pakket werd de lucht in geschoten om te kijken wat er gebeurde. Van den Raadt: ,,Dat waren zeker geen sterretjes. Het was echt heftig vuurwerk. We hebben nog last van onze oren. Mag dat zomaar?’’, vroeg hij in de raadsvergadering aan burgemeester Bernt Schneiders.
Het antwoord van Schneiders is simpel: ,,Nee, het mag niet. Als u het pakket bij mij inlevert, dan ga ik ermee aan de slag.’’
Drie dagen
Het aantal dagen waarop er vuurwerk mag worden verkocht, is ook dit jaar bepaald op drie dagen. Op 29, 30 en 31 december mag het vuurwerk worden aangeschaft. Aanvankelijk was het ook de bedoeling om het aantal dagen van de vuurwerkverkoop te verminderen. Er mag op Oudejaarsdag pas vanaf 18 uur worden geknald. Alles staat of valt natuurlijk met de controle op de verkoop en het afsteken daarvan. Haarlem heeft al aangekondigd streng op te treden, Heemstede is wat milder.
Volgens een woordvoerder van Action is er niet zoveel aan de hand. Via de mail laat de woordvoerder weten: ,,Het vuurwerk dat Action verkoopt is zogenaamd fop- en schertsvuurwerk, ook wel kindervuurwerk genoemd. Wij zijn op de hoogte van de regels daaromtrent en daar houden wij ons aan.’’

Vuurwerk023

Registered User
Wat moet ik verstaan onder 'heftig' vuurwerk? Lijkt me sterk dit verhaal, zullen wel niet helemaal goed wijs zijn daar in Haarlem..
Was het niet toevallig een slechte zanger van Serious Request die klapte?!

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
En dit is het 'heftige vuurwerk':

B5Jr19gIYAEMgBB.jpg:large

Gewoon categorie 1 vuurwerk dus :crying:.....

Bron: twitter https://twitter.com/TrotsHaarlem/status/545617091953688576

Sweet Laker

Registered User
Het was altijd al zo, enige verschil is dat het nu eindelijk bekend word. Vond de tijd dat het niet bekend was dit soort praktijken griezeliger. We can handle the truth!

joszie

Zilveren Member
tja, maar denk eens als een niet vuurwerkfan maar als gemiddelde gebruiker ervan. Meerdere mensen in mijn omgeving roepen nu dat er al vuurwerk te koop is wat in de basis ook zo is. Bijna niemand is op de hoogte van het cat.1 vuurwerk.

Vuurwerk023

Registered User
Denk dat de Media beter mensen kan inlichten over het Cat 1 vuurwerk ipv al die domme artikelen over vuurwerk waar meestal geen ene r**t van klopt.

Pancake77

Registered User
dus deze meneer heeft volgens zijn principes buiten de officiële afsteektijden illegaal vuurwerk afgestoken, ik zeg stel een voorbeeld en geef deze man een boete!

petertje23

Registered User
Tjongejonge, dit is wel heel bizar dom!
Dat er zomaar iets geroepen word voordat er iets onderzocht word als je het niet zeker weet.

Dat ze niet weten hoe het zit helemaal, soit.
Dat ze roepen dat het illegaal vuurwerk is :huh: daar word je dan wel verdrietig van.

D

Deleted member 17038

Guest
Op de achterkant van het grote pakket staat wel CAT2............. TAM TAM TAAAAAAAM!

Maar serieus wat een kleinzerig gedoe en slecht geïnformeerde gemeente :sad:

Lammersvuurwerk het is de gewoonte om de bron bij de nieuwsberichten te plaatsen.

Plum Bloom

Registered User
Op de achterkant van het grote pakket staat wel CAT2............. TAM TAM TAAAAAAAM!

Maar serieus wat een kleinzerig gedoe en slecht geïnformeerde gemeente :sad:

Lammersvuurwerk het is de gewoonte om de bron bij de nieuwsberichten te plaatsen.

Zit er ook cat. 2 in dan?

Michel_G

Zilveren Member
Zit er ook cat. 2 in dan?

Wou zeggen nee, maar dacht opeens aan die lange sterretjes die erin zitten en die zijn inderdaad Cat. 2! MAAAAAAAAAR ook dat is toegestaan. In de RACT bijlage 2, staan ook sterretjes Cat. 2 onder fop en scherts vuurwerk. (tot 7,5 gram is Cat 1, tot 30 gram is Cat. 2).

Op de rest van de producten zelf wel keurig Cat 1!

Verklaard trouwens waarschijnlijk ook waarom er een Cat 2 aanduiding achter op de doos staat, aangezien er een Cat 2 (F&S) artikel in zit.

Kortom, niks mis met het hele pakketje en is weer eens blijk van onkunde van politici.

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
nee op elk fonteintje staat juist weer 7 gram en cat 1. ik vond het ook vaag, wellicht heeft het te maken met de totaal hoeveelheid nec die in het pakket zit.

en voor de rest is het drama stichten waar het eerst niet was, maar daar heb ik al uit en ten treure in vorige topics over gesproken, melodramatische symboolpolitiek, het zijn geestelijke stumpers die graag belangerijk gevonden willen worden(nee dat wist ik niet ik ga er METEEN mee aan de slag)(lekker stoer en kordaat doen).

wellicht moet ie er nog een tweet aan wagen??... om het allemaal nog wat op te voeren.

tegen zoveel dwaasheid is vrijwel niks bestand, al onze goede bedoelingen ten spijt, straks wordt cat 1 ook op de grote hoop gegooit en zijn we alles kwijt...
laat ook maar ik zit me weer op te winden om die hufters.:huh:

Michel_G

Zilveren Member
nee op elk fonteintje staat juist weer 7 gram en cat 1. ik vond het ook vaag, wellicht heeft het te maken met de totaal hoeveelheid nec die in het pakket zit.

Zou in principe niet te maken mogen hebben met het totaal aantal grammen NEM. Durf vrijwel zeker te stellen dat het vanwege die Cat. 2 sterren is. Zit dan opeens ook een minimum leeftijd aan van 16, aangezien dat immers vanuit Europa als minimum leeftijd gesteld is voor Cat. 2. Grote pakketje mag dus (puur volgens de regels) alleen aan mensen van 16 en ouder verkocht worden, in tegenstelling tot het kleine pakketje. Alleen vanwege iets zwaardere sterretjes.....

Iemand toevallig zo'n klein pakketje in bezit, die kan bevestigen dat de kleinere sterren die daar in zitten, gewoon Cat. 1 zijn? (Meen immers ook dat er alleen maar op grote pakket Cat. 2 stond als ik het goed begrepen heb)

Plum Bloom

Registered User
Hopen maar dat de vrije pers in Haarlem floreert en dat zowel de populist als de burgemeester volstrekt belachelijk wordt gemaakt. Denk dat ze daarna wel een toontje lager zullen zingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan