Actie Vuurwerkland-Steenbergen

Thuur

Registered User
Ik heb het eerlijk gezegt ook echt gehad met deze winkel (excuus voor mijn frustraties)

ik was gistere kwart voor 8 in de winkel, en was er pas weer om 11 uur weg.
Wachten vind ik opzicht geen heel groot probleem, alleen het ergste van alles was nog wel dat 1/3 van mijn (best)grote bestelling er niet meer was :S

Black suprise, daybreak, sun warrior, fire emblem, crackling meteors enz.....

Ik baal hier dus echt heel erg van, ik bestel anderhalve maand van te voren, om te zorgen dat ik alles heb.
Ik heb aantal shows bedacht, waar deel nu van in het water valt, omdat er gewoon te veel niet meer was.

Ik vind het als "goede" vuurwerkwinkel niet kunnen, dat het zo slecht geregeld is.
Mij werd verteld dat het aan de importeurs lag dat er deel op was, maar simpele spullen van wolff zoals de Daybreak? moet er toch gewoon zijn als ik het bestel?

Nog meer mensen die groot deel van hun bestelling niet gehad hebben omdat het uitverkocht was?

2 uur wachten is ook echt het probleem niet, wel dat 1/3 van mijn bestelling er gewoon niet meer was :crying: Vandaar ook mijn frustratie.

Je moet het met mij eens zijn dat als je andere halve maand van te voren alles netjes besteld? dat je verwacht dat het merendeel er wel is?

Ik moest voor ruim 350 euro aan vervangers uitzoeken.

Dat is erg klote voor je, maar hoe is dit in godsnaam mogelijk?
Je besteld op tijd betaald netjes dit is gewoon te gek voor woorden.

Ook ik heb hier ooit mee te maken gehad met een verkooppunt in mijn woonplaats.
Je besteld ruim voor kerst en betaald netjes op tijd zoals het hoort en als je, je bestelling komt ophalen wordt het een probleem.
Mijn bestelling hadden destijds verkocht aan mensen die in de losse verkoopdag kwamen, het was notabene 29 dec. Ik werd toen naar huis gestuurd en kon de volgende dag terug komen want de volgende dag zouden ze wederom een vracht binnen krijgen.
Dus ik de volgende dag weer terug hadden wederom mijn bestelling niet en kreeg voor 3/4 aan vervangers. Ik had de eigenaar bedankt voor alle moeite en meteen duidelijk gemaakt dat ik hier nooit meer terug kom. Ben gisteren na 4 jaar nog even langs geweest bij dat bewuste verkooppunt, omdat mijn buurman wat wou hebben en het was stil in die zaak joh, nog even en hij kan zijn tent sluiten. Dit hebben ze zelf allemaal in de hand gewerkt.

shadow13

Registered User
Goed wij zijn ook gisteren onze bestelling op wezen halen.We waren om 20.15 daar en om 22.45 weer buiten.Dus lang moeten wachten helaas.Maar goed daar had ik wel rekening mee gehouden.Uiteindelijk bleken er een aantal dingen niet meer te zijn zoals de event cake 5,The Fan,The Mean Machine,Black surprise.Voor event cake 5 maar 2x nr2 meegenomen en de rest verrekend.
Ik ben niet van plan om het personeel aan te vallen,want de mensen die om 8.00 waren begonnen hadden om 22.30 zelf nog niet eens gegeten. Dat geeft aan dat ze wel degelijk zo goed mogelijk hun best doen,maar tegelijkertijd dat het probleem dus in een tekort aan handjes zit.Ze kunnen dit gewoon niet aan op deze manier en doen wat ze kunnen en dat is wel klasse.Ik weet niet of ik het zou pikken om al 14 uur bezig te zijn zonder eten. Men doet dus wat men kan,maar logistiek zou het toch veel beter moeten kunnen dan het nu gaat.Ook zou een frisdrankautomaat een goede zet zijn.Dan kun je als je de koffie beu bent een blikje fris trekken als je lang moet wachten.

Uutgrunn

Registered User
Na dit allemaal gelezen te hebben, zal deze actie een eenmalig iets zijn vrees ik, of ze moeten de logstiek en organisatie drastisch aanpassen.

Freak_Show

Registered User
Net terug uit Steenbergen.
Zou om 10:00uur de bestelling ophalen maar was een kwartiertje eerder. Direct bestellijst afkunnen geven bij de afhaal balie waar geen rij stond. Nog geen 5min. later werd de bestelling op de balie gezet door een jonge dame. Na mijn eerste blik hierop schrok ik al; er waren een aantal producten vervangen. Navraag hierover bij de dame bleek dat er inderdaad een aantal producten niet te leveren waren en dus waren vervangen. Voor de duidelijkheid is het volgende vervangen:
-The Fan = Double Brocade (ShowTime)
-Cape Town = Battle
-Black Surprise = Space Shuttle
-The One (gratis vuurwerk) = Savant (Broefhoff)

Na het uiten van mijn teleurstelling hierover en een korte babbel met ik denk de eigenaar kreeg ik te horen dat ze veel producten niet hebben aangeleverd gekregen. Hier heb ik begrip voor, ook dit gaat buiten hun macht. Toch jammer als je lang van te voren alles netjes uitzoekt en besteld en een aantal producten niet te leveren zijn.
Ze hebben iig waardige vervangers geleverd en ik kreeg een extraatje erbij i.v.m. het ongemak.

Het ging bij mij om een relatief kleine bestelling (€200,00) maar ik kan me voorstellen dat andere freaks teleurgesteld waren over wachttijden en vervangende producten.

Conclusie: 30 dec. 10uur 's ochtends snel geholpen, veel niet voorradig, waardige vervangers hoewel je toch baalt dat je 1ste keuze er niet bij zit en gelukkig goede service van de eigenaar.

USRRobiwan

Registered User
Ik denk dat de logistiek bij steenbergen sterk verbeterd dient te worden als men wederom een prijs wil winnen als beste vuurwerkwinkel. Hieronder wat opbouwende kritiek:

1) Aparte kassa's met vaste kassa medewerkers
2) Aparte afhaal balie met eigen medewerkers
3) Vaste dozen/bunker crew
4) Aparte Bestelbonnen inlever balie
5) Crew die klanten helpt met controleren bestelling

Aan de hand van het aantal vóór bestellingen en wat voor soort cakes er in die bestellingen zitten kun je jezelf toch wel logistiek voorbereiden op wat voor soort personen komen. En ook misschien een shift wissel de medewerkers van 8 uur tot 22:00 laten werken zonder pauze of eten maakt kans op ergenis, fouten en onvriendelijkheid richting klanten.

Neem een voorbeeld aan de Vuurwerkhal in Rijswijk.

Laatst bewerkt:

Jean Cross

Registered User
Klopt helemaal USRRobiwan...

Het was drama gister.!

Gister mijn rondje NL gedaan, eerst Tolbrug (Den Bosch), binnen 10 minuten weg (XL bestelling), daarna Lopik bij onze Gietjo (Marijn bestelling) en daarna door naar Steenbergen.... 3,5u gewacht om te horen dat een kwart van mijn bestelling er niet was, terwijl ik mensen in de 3,5u voorbij zag komen die los bestelden (alles liep door elkaar) en WEL die cakes meekregen... Dan vraag ik mij af, waarom voorverkoop als je toch niet zeker bent van wat je krijgt.?

Duidelijke balies, bij verwachte drukte dranghekken en bestellingen per stuk afwerken en niet 15 bestellingen in 1 keer aannemen waarna er vervolgens een half uur geen personeel te bekennen is en mensen ongeduldig worden...

Daar wat medewerkers gesproken en gaven al aan dat ze niet verwacht hadden zoveel bestellingen te ontvangen, achteraf hadden ze de actie eerder moeten stoppen werd toegegeven, maargoed, achteraf...

Voor mij hoeft het volgend jaar niet meer zo, erg zonde.

kingmokum

Banned
Ik heb het eerlijk gezegt ook echt gehad met deze winkel (excuus voor mijn frustraties)

Black suprise, daybreak, sun warrior, fire emblem, crackling meteors enz.....

Ik baal hier dus echt heel erg van, ik bestel anderhalve maand van te voren, om te zorgen dat ik alles heb.
Ik heb aantal shows bedacht, waar deel nu van in het water valt, omdat er gewoon te veel niet meer was.

Gewoon in de gracht ermee, cornel... haha

ief

Registered User
Ik ben hier woensdag ook in de ochtend geweest en wederom was het een logistiek drama.
(net als vorig jaar)
Eerst 2 en een half uur staan wachten en toen kreeg ik de helft van de bestelling.
Na de andere helft te hebben gekregen bleek nog niet heel mijn bestelling in mijn auto te liggen.
(Zijn we nog een half uur verder)
Ik ben echt klaar met VWL Steenbergen als het op zo een amateuristische manier geregeld wordt.
Ramon als je dit leest: Hoe komt dit en wat ga je eraan doen.

nelisr

Registered User
Ik ben hier woensdag ook in de ochtend geweest en wederom was het een logistiek drama.
(net als vorig jaar)
Eerst 2 en een half uur staan wachten en toen kreeg ik de helft van de bestelling.
Na de andere helft te hebben gekregen bleek nog niet heel mijn bestelling in mijn auto te liggen.
(Zijn we nog een half uur verder)
Ik ben echt klaar met VWL Steenbergen als het op zo een amateuristische manier geregeld wordt.
Ramon als je dit leest: Hoe komt dit en wat ga je eraan doen.

Vorig jaar hier voor het eerst vuurwerk gehaald en was ook meteen de laatste keer. Kwam helemaal uit Arnhem heb toen ook heel lang moeten wachten. Op zich kan dat gebeuren maar ook bij mij ontbrak toen de helft. Toppunt was zelfs dat ze zeiden dat de golden willows al op waren en ik maar genoegen moest nemen met de Brocade crown... en dat terwijl mensen ze gewoon nog in de winkel aan het kopen waren! Werd gewoon recht in me gezicht voorgelogen en heb toen ook ruzie met ze gekregen. Ik heb dit verhaal vorig jaar niet op FPM geplaatst omdat ik geen zin had er meer energie in te steken en wil nu niet het vuurtje opstoken, maar als ik lees dat het weer een drama is vermeld ik het toch maar even.

Nog nooit zo slechte service gehad en begrijp precies hoe 'ief' zich voelt. Dus VWL Steenbergen doe er wat aan!

nelisr

Registered User
P.S. Lees nu zelfs in de reactie van Jean Cross dat ze ook dit jaar weer bestellingen (lees: dus ruim op tijd van te voren bestellen!) niet mee geven terwijl andere mensen ze gewoon nog kunnen kopen! Was dus niet de enige waarbij dat is gebeurt en ben eigenlijk blij alle reacties te lezen hoe het dus inderdaad echt zit ... krijg hier echt de rillingen weer van en komt de woede van vorig jaar weer naar boven... maargoed stop nu wel want het is duidelijk, maar vind het echt triest!

maartendd

Registered User
nou zal ook mijn verhaal neerzetten.

Had zelf een bestelling van ruim 1500 euro (zonder korting) oke door dat ik een goede korting kreeg kon ik veel zaken door de ogen zien. Maar blijft raar.

Ik had gekozen om tussen 19:15 a 19:30 mijn bestelling op te halen.
Voor mij een ruim uur rijden was ik er om 19:00. Bij binnenkomst was het al een grote gaos. Veel mensen wisten niet waar ze hun blaadjes van reservering moesten inleveren, waardoor veel mensen onnodig aan het wachten waren omdat ze niet wisten hoe het systeem werkte. Dit vond ik zelf niet duidelijk aangegeven. In de tussentijd met een aardige dame gesproken die vol liep van de stress omdat het zo'n chaos was dat ze niet meer losse verkoop deden zelf niet meer op de 30e.
Hierdoor waren er veel frustrerender klanten die met gezin iets wilde kopen en nee kregen te horen.

Na 1,5 uur wachten was ik dan aan de beurt, met de bus naar achteren gereden om alles in te laden.
Hier werd de bestelling op de spot uit de bunker gehaald en neergezet (geen echte reservering omdat iedereen moest vechten om de pot die de klant had besteld) na alles controleren bleek er maar 1 crown king te zijn en had er nog 2 nodig. deze werd niet meer geleverd. Raar dat is toch geen handel, omdat het niet apart werd gezet zou het goed kunnen dat een losse koper in de winkel deze dus eerder al voor mijn neus had weg gekaapt. Uiteindelijk 2 andere gekozen (the fan) daarnaast waren er nog 4 andere dingen niet helemaal compleet. En moest ook hieruit iets anders kiezen, dit werd wel netjes gedaan, alleen alsje een showinelkaar hebt gezet is het gewoon frustrerend als je dit zo op de spot moet veranderen (daarom reserveer je ver van te voren)

Ik lees van andere (freaks) die later kwamen en bijvoorbeeld the fan wilde maar er niet was. Deze heb ik weer gekregen als compensatie net iets eerder op de avond.(dus hieruit kan ik ophalen dat er niks apart werd gehouden en dat je als je geluk had je spullen compleet kreeg of anders iets anders kreeg waar weer iemand anders de dupe van werd. Dit zou volgens mij een structurele verbetering in moeten komen wil je mensen terug laten komen.

Begrijp me niet verkeerd, de mensen die bezig waren rende zich rot en deden echt hun best. Niet negatiefs over hun. Alleen het systeem klopt niet. Als je iets ver van te voren besteld en betaald zou je verwachten dat het een kwestie van ophalen is.
Ben niet anders gewend, ik hoop dan ook dat ze dit gaan verbeteren, want hiermee stoot je alleen maar klanten af. (freaks, maar denk zeker niet onbelangrijk de losse koper. die zo iets heeft ik wel ergens anders heen volgend jaar)

peter040

Registered User
Goed wij zijn ook gisteren onze bestelling op wezen halen.We waren om 20.15 daar en om 22.45 weer buiten.Dus lang moeten wachten helaas.Maar goed daar had ik wel rekening mee gehouden.Uiteindelijk bleken er een aantal dingen niet meer te zijn zoals de event cake 5,The Fan,The Mean Machine,Black surprise.Voor event cake 5 maar 2x nr2 meegenomen en de rest verrekend.
Ik ben niet van plan om het personeel aan te vallen,want de mensen die om 8.00 waren begonnen hadden om 22.30 zelf nog niet eens gegeten. Dat geeft aan dat ze wel degelijk zo goed mogelijk hun best doen,maar tegelijkertijd dat het probleem dus in een tekort aan handjes zit.Ze kunnen dit gewoon niet aan op deze manier en doen wat ze kunnen en dat is wel klasse.Ik weet niet of ik het zou pikken om al 14 uur bezig te zijn zonder eten. Men doet dus wat men kan,maar logistiek zou het toch veel beter moeten kunnen dan het nu gaat.Ook zou een frisdrankautomaat een goede zet zijn.Dan kun je als je de koffie beu bent een blikje fris trekken als je lang moet wachten.

Is die trouwens mooi Mean machines?
Ik heb er gistermiddag n.l. 2 gehad ter vervanging.

elmo

FPM Moderator
Jammer dat ze uit "paniek" dingen gaan vervangen met de produkten die voor andere zijn bedoeld.
Zo wordt het probleem alsmaar opgeschoven en wordt steeds erger namate de dag duurt.
Dit kan ook makelijk anders,je weet hoeveel je nodig hebt voor de voorverkoop ! blijf daar dan vanaf in de losse verkoop.
Als een produkt te weinig of niet geleverd is door de importeur haal dan de vervangers uit het gedeelte voor de losse verkoop.

Heb dit gezien bij Dutch-fireworks,daar stond netjes op de kartons dat ze voor de voorverkoop waren en daar mochten ze niets uithalen voor de losse verkoop.Was daar met 20 min weer weg ,maar dat kwam omdat ik 2 bakken koffie heb gehad en naar de wc ben geweest.

jhavinga

Registered User
Ik heb gisteravond ook mijn bestelling opgehaald...was er om 20.00u en stond pas om 00.30u buiten! Het is logisch dat het zo gigantisch druk is, met zulke geweldige kortingen en zo'n assortiment als ze daar hebben. Ik vind het dan ook niet erg om te wachten voor die korting. Maar feit blijft wel, dat de freakbestellingen ondanks de hoge kortingen nog altijd bijzonder hoge bedragen zijn, en dan mag je daar een stukje service voor terug verwachten. Vlak voor mij stond iemand die op 7 november had besteld en betaald, en nu te horen kreeg dat het buurtassortiment uitverkocht was. Dat is vervelend, niks aan te doen. Maar dan heb je wel 2,5 uur staan wachten en mag je wel iets gecompenseerd worden, en niet te horen krijgen dat wanneer je een pakket van 25 euro extra winkelwaarde vraagt er dan om een bijbetaling wordt gevraagd....dat vind ik dan niet op een goede manier opgelost. Bovendien, als ze zoveel bestellingen hebben gekregen, dan had er misschien ook nog iets meer personeel kunnen staan. Ik heb aangeboden daar te werken, maar ze zeiden dat het met personeel al rond was maar mochten het na het zien van de freakbestellingen na de 19e december zoiets hebben van: het zijn er veel meer dan we verwacht hadden, dan hadden ze nog wel extra personeel nodig....ik heb nooit meer iets gehoord. Maar ze accepteren dan wel dat mensen de 29e nog vrijwillig bijspringen...dat lijkt me dan een slechte voorbereiding.

Nogmaals, voor mij blijft dit een prima winkel, maar ik hoop dat ze ook van dit jaar weer zullen leren. Het is natuurlijk niet zo dat wanneer je ergens korting krijgt (en laten we wel wezen, dat is juist waarom er zoveel mensen heen gaan), dat dat een vrijbrief is voor lange onaangekondigde wachttijden en uitverkochte artikelen.

dehunt

Registered User
Wij waren er woensdag om kwart voor 8, er stonden toen al wat mensen voor de deur. Bij binnenkomst werden gelijk alle bestel bonnen aangenomen en verwerkt er was toen gelijk bijna geen personeel te bekennnen in de winkel.
Dik een uur wachten(wat ik niet zo erg vind) kwam de eerste bestelling van mij die van mijn broertje kwam een uur later(wat ik niet begrijp als je twee bonnen te gelijk inlevert.
Bij mijn bestelling zaten er al een aantal dingen niet bij, en bij mn broertje zat bijna al het dubbele er niet bij (hij bestelt bijna alles per twee) daar kan ik niet tegen (het is trouwens wel opgelost) maar niemand die je helpt bij het controleren. Sta je daar met ruim 2200 euro aan vuurwerk. Verleden jaar was het top, maar dit jaar drama.
Als je dubbel zoveel bestellingen hebt, moet je dubbel zoveel personeel laten werken.

Gister 30 december naar de vuurwerkhal mijn bestelling opgehaalt wederom met mijn broertje. Binnen 10 min stonden we met ons vuurwerk gecontroleerd en al weer buiten. In 1 woord TOP!

Heb niks aan te merken over Ramon en crew, want ze deden hun best en werkte als paarden! Maar het kan beter......toch??? Hier raak je klanten mee kwijt en dat is zonde.

Cornel

Registered User
Zo, nu even mijn verhaal zonder al die frustraties erbij.

Wil namelijk niemand van Steenbergen aanvallen, alleen vuurwerk is denk ik wel iedereen zijn liefde hier op het forum, en als je daaraan komt, ja.....:mad:

29e, op naar steenbergen om mijn bestelling van ruim 1000 euro zonder korting op te halen. 6 uur vertrokken vanuit Amsterdam, klein beetje last gehad van files, en we kwamen rond kwart voor 8 aan.
Hele zaak stond al vol, en totale onduidelijk heid waar ik nou mijn bestelling moest afgeven. Ik ben maar met me vriendin samen en kennis naar de zijkant gelopen, en daar proberen mijn bestelling af te geven. Dit is uiteindelijk gelukt. Na lang wachten kwam mijn vrij grote bestelling in kleine delen de winkel binnen in kratten. Deze moest ik meenemen naar de controleer ruimte. Het vervelende was, dat ik alles in kleine delen kreeg. Hierdoor moest mijn vriendin\kennis steeds bij het vuurwerk blijven staan in de controleer tent, en ik binnen op de rest wat steeds kwam. En bracht dit zo steeds naar de controleer tent. Nou kwam het ergste wat mij het meest frustreerde.

Ruim 300 euro vuurwerk wat ik ruim maand van te voren had besteld, was er niet meer.

Fire emblem, black surprise, daybreak, cape town, sun warrior, mine silver blink, crackling meteors enz...

Ik moest hier ter plekke nieuwe producten voor kiezen, uit een assortiment die al bijna totaal op was. Ik heb dus uit nood maar een paar dingen gekozen die ik al had.

Het ergste vind ik dan nog, dat ik verhalen lees van mensen die sommige van producten wel nog hebben meegekregen, maar dat kwam dan meer omdat ze er s'morgens al waren. Hierdoor slaat het van te voren bestellen nergens meer op? waarom bestel ik ruim van te voren, als mijn vuurwerk weggeven word aan andere?

Toen uiteindelijk om 23:00 weer richting Amsterdam vertrokken

Ik heb mijn show iets moeten aanpassen, en ergens anders nog wat missende producten moeten kopen.

Al met al een super oud en nieuw gehad, alleen was ik wel erg gefrustreerd over de gang van zaken bij steenbergen.

Ik val niet het personeel af, want heb gezien dat die zich uit de naad werkten!

Dit was mijn verhaal

Laatst bewerkt:

kingmokum

Banned
Ik schrok er best wel van toen ramon mij vertelde dat ze met een 10 000 kilo bunker werkten, eerder had ik de indruk dat dit 50 000 kilo was.... al die collecties!

Tony

Administrator
Medewerker
Ik schrok er best wel van toen ramon mij vertelde dat ze met een 10 000 kilo bunker werkten, eerder had ik de indruk dat dit 50 000 kilo was.... al die collecties!

Yep, en dat is ook het probleem. Daarbij praat je dan over een bunker waar alleen vuurwerk in dichte kartonnen mag staan.
Ze hebben er naast nog een ompakbunker van ?2000 kilo? waar je dan alles voor de winkelverkoop (uitgepakt) en voor de voorverkoop neer zou moeten zetten. Dit is gewoon onbegonnen werk voor een populaire winkels als die van Steenbergen.

Daarbij heb ik veel winkeliers horen klagen over de leveringen van de importeurs. Of alles was ineens uitverkocht bij de importeur terwijl de winkeliers daar ook spullen gereserveerd hadden staan of de spullen komen 3 uur te laat binnen.

Stel je nou eens voor dat Steenbergen alles perfect en netjes in de planning heeft staan en pietje de vuurwerkimporteur belt ineens dat bijvoorbeeld de Daybreak is uitverkocht, en dat terwijl jij een bestelling hebt gedaan en nog 50 klanten moet voorzien. Daar sta je dan als vuurwerkwinkel. Of een importeur belooft om 7.00uur in de ochtend een bestelling te leveren en jij als winkelier anticipeer daarop en zeg tegen je klanten dat ze om 8.00uur de spullen kunnen halen. Maar de bus van de importeur komt om 11.00uur aan kakken. Wie krijgt de schuld ? Juist, de winkelier.

Het is allemaal niet zo makkelijk als dat de meeste van ons liefhebbers denken. De winkelier zit ook niet op al die ellende te wachten en wilt gewoon zijn klanten bedienen zodat ze het jaar erna weer terug komen. Maar soms ben je te afhankelijk van bepaalde factoren waardoor alles de mist in loop tegen je schuld in.

Ik denk en hoop dat veel liefhebbers dit Ramon persoonlijk niet kwalijk nemen. Wat hij en 123vuurwerk voor ons liefhebbers doen is vrij uniek en laten we dat aub ook een beetje koesteren.

Bovenaan