Aanhanger vol vuurwerk grondstof in wijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moontan

Moderator
Medewerker
In een Rotterdamse woonwijk heeft een aanhanger vol grondstoffen voor vuurwerk gestaan.

De aanhangwagen was zaterdagavond ontdekt en na onderzoek blijkt dat er honderden liters chemicaliën voor vuurwerk in zaten, meldde de politie vandaag.

De aanhangwagen stond op een parkeerplaats aan het Duivenpad in de wijk Hillegersberg. Waarschijnlijk is hij daar zaterdagmiddag neergezet. De politie zoekt uit van wie de aanhanger is. Er is nog niemand opgepakt.

De aanhanger is zondag over de A13 en de A4 naar een speciale opslagplaats voor chemicaliën in Amsterdam gebracht, onder begeleiding van brandweer en politie. (ANP)

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/12/aanhanger_vol_vuurwerkgrondsto.html#

wit1704

Registered User
Wat een sensatie weer.
Oh oh oh, wat is het gevaarlijk.

De media kan weer lekkere overdrijven.
Denk wat Nederland gemiddeld in zijn keukenkastje heeft staan ook de boel mee kan laten ontploffen.
Wanneer gaan wij die discussie voeren?

D

Deleted member 17038

Guest
Vuurwerk chemicaliën zijn toch bijna altijd in een vaste (poeder)vorm? Welke chemicaliën voor vuurwerk worden vloeibaar gebruikt?

Geen idee, maar ik weet wel dat een 50 liter vat vol met flash poeder gewoon 50 liter flash poeder is. Dat gaan ze voor een nieuwsartikel niet omrekenen naar grammen en al helemaal niet wegen. En gelijk hebben ze!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Maar vloeibare stikstof bommen zitten toch altijd per 200 verpakt en kosten ongeveer rond een eurotje?

Bizar bericht weer. Wat het ook is, ik kan me voorstellen dat je dat soort rotzooi helemaal niet in de buurt wil hebben.

shinji

Moderator
Medewerker
11 maanden per jaar is zoiets chemisch afval van een pillenlab en in december zijn het ineens grondstoffen voor vuurwerk. Treurig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan