901 / 902 Signalrakete (Zink)

remio

Registered User
ze knallen even hard, zelfde productie naam. dat is geen imitatie.
@Thundah heb je ze zelf mee gemaakt dan?

OOO lees de vorige pagina even rustig door en je komt ook tot de conclusie dat het een imitatie is, knal kan dan wel goed zijn , maar daar gaat t niet om......

fexZy

Registered User
OOO lees de vorige pagina even rustig door en je komt ook tot de conclusie dat het een imitatie is, knal kan dan wel goed zijn , maar daar gaat t niet om......

Gaat het jou om de etiket dan? bij mij gaat het om de knal , is meestal zo als je lawine pijlen koopt lijkt mij.

maar jou gaat het dus om de etiket? die dingen knallen als de normale " geen imitatie " zink dus.

gr fexzy

Laatst bewerkt:

Ruffneck

Registered User
volgens mij snap je de discussie niet helemaal

imitatie wil niet zeggen dat een pijl niet hard knalt maar imitatie wil zeggen dat de pijl niet origineel is. zoals in de vorige pagina te lezen is geeft zink te kennen dat deze pijl niet van hun eigen fabriek afkomstig is. Dus is de pijl niet origineel van zink maar een imitatie. Dat de knal wel goed is staat hier helemaal los van.

jetztgehtslos

Registered
Ik las dus een pagina eerder dat met Wasag/Wano lont de vertraging een stuk kleiner is dan bij visco lont en dat was iets wat ik tevens al wist. Maar, heb denk vorig jaar, of inmiddels 2 jaar terug filmpjes van pijlen gezien met GEEL wasag lont. Daarbij zag je ook dat de pijl erg snel de lucht inging nadat het lont ontstak.

Nu is mijn vraag, is dat wasag lont altijd geel of heb je ook groen wasag lont dat op visco lont lijkt?
In dit geval, van bv. pijlen als de Zink 901/902 niet een bepaald onbelangrijk detail lijkt mij.

remio

Registered User
Gaat het jou om de etiket dan? bij mij gaat het om de knal , is meestal zo als je lawine pijlen koopt lijkt mij.

maar jou gaat het dus om de etiket? die dingen knallen als de normale " geen imitatie " zink dus.

gr fexzy

tuurlijk gaat het mij mede om de knal, maar dat was zoals boven mij al gezegd niet het onderwerp van de discussie. zink is favoriet door zijn knal, alsmede zijn goede kwaliteit. en dat kan je van veel chinese (imitatie)pijlen niet zeggen...........

gr

goof

Registered User
waar zijn de zink pijlen nog precies te koop??

weet misschien iemand dit?

heb ze al tijdje nie meer gezien en kwil wel is weten waar je deze kan kopen.

Lodyx

Registered User
Er staat toch: ZINK (het bedrijf) verkoopt de pijl en de stok los van elkaar. Wat jouw handelaar daarmee doet is een ander verhaal :)

Lodyx

Registered User
Ik moest even alles nog een keer lezen, maar als ik het goed begrijp zei je het omdat sommige mensen de stokken dus alvast voor je monteren. En dat je daarom dus niet gelijk moet denken dat ALLE Zink pijlen met stok eraan vast getaped imitatie zijn (omdat je dealer ook gewoon zelf ff getaped kan hebben) :)?

Wizz

Registered User
Het is kei simpel om een echte zink te onderscheiden van de neppers, trek even de lontbescherming eraf en kijk of er een alu motor zit..

Bovenaan