901 / 902 Signalrakete (Zink)

Studata

Registered User
901 / 902 Signalrakete (Zink)

901 Signalrakete
mit sehr lautem Blitzknall

902 Signalrakete mit Schweif und Silberblitz
mit Silberschweif aufsteigend und sehr lautem Silberfunkenblitzknall

De 901 en 902 zijn twee lawinepijlen die Zink-Feuerwerk GmbH produceert. De 901 stijgt op met een harde suis en geeft vervolgens in de lucht een enorme dreun. De 902 is nagenoeg hetzelfde alleen stijgt deze op met een dikke zilverstaart (tail).

Filmpje zink 902

Laatst bewerkt door een moderator:

gantpoplin

Registered User
De 901 is naar mij nmening mooier omdat je die neit de lucht ziet ingaan. Vooral op de dagen voor de jaarwisseling is het meestal rustig! Dan moet je een 901 afsteken, je hoort hem wel de lucht in gaan, maar je ziet niks. Vervolgens komt die oh zo geweldige dreun! Zink blijft een topper onder de lawinepijlen! :9~

djara

Registered User
zink 901

gantpoplin zei:
De 901 is naar mij nmening mooier omdat je die neit de lucht ziet ingaan. Vooral op de dagen voor de jaarwisseling is het meestal rustig! Dan moet je een 901 afsteken, je hoort hem wel de lucht in gaan, maar je ziet niks. Vervolgens komt die oh zo geweldige dreun! Zink blijft een topper onder de lawinepijlen! :9~

ik ben al een tijdje op zoek naar goede lawinepijlen :'( weet 1 van julie mischien waar ik de zink 901 of 902 ''legaal''(met kvk) kan krijgen. :p
en klapt de zink 901 harder dan de bonbridge thunder king pijlen ??

alvast bedankt

groeten djara |:(

BMW-freaky

Registered User
djara zei:
ik ben al een tijdje op zoek naar goede lawinepijlen :'( weet 1 van julie mischien waar ik de zink 901 of 902 ''legaal''(met kvk) kan krijgen. :p

alvast bedankt

groeten djara |:(

Helaas zijn de Zink 901 en 902 nergens met KvK te krijgen.

zink901

Registered User
djara zei:
Ja, maar de enigste (knal)pijlen die op het moment te krijgen zijn is de Treuno Rocket.(€35 voor 10 stuks bij Alpeco mét KvK)

djara

Registered User
BMW-freaky zei:
Helaas zijn de Zink 901 en 902 nergens met KvK te krijgen.

zeker alleen onder de toonbank ;) !!

verkopen ze voor de rest ergens anders in belgie nog immitatie lawine pijlen voor zover je weet ??
kheb wel kvk enzo !

alvast bedankt voor alle informatie !!!! :7

bobross

Registered User
raar dat er hier op fpm niet zoveel is te vinden over de zink 901+902.. want ik hoor alleen maar goede dingen over deze pijlen.

remio

Registered User
wou zeggen, 901 gewone pijl met hele goede knal(1 v/d beste), en de 902 idem dito knal en met als extra een zilverstaart en titanium vonkenknal :w

meer hoef je toch niet te weten ;)

o ja gem. prijs 901 is 7-10 euro en 902 8-12 euro ongeveer....

gegroet remio

zink901

Registered User
De stokken horen er trouwens wel bij te zitten, is dat niet zo, niet kopen! (of je moet precies weten wat voor een stok je nodig hebt, 8x8x900mm mét het juiste gewicht).

gantpoplin

Registered User
sowieso moet je ze niet kopen als er geen stokken bij worden geleverd. Een handelaar die deze pijlen verhandeld zonder stok is onverantwoord bezig want er zullen altijd jongeren zijn die gewoon denken dat dit een leuke klapper is en deze aansteken en zo weg donderen, met alle gevolgen van dien. (oke ik snap dat de mensen op dit forum beter weten, maar oke er zijn altijd van die jongeren die nog erg jong zijn illegaal vuurwerk willen hebben het kunnen krijgen, maar dan bijv. geen stok er bij krijgen geleverd.) Dus koop alleen deze pijklen met stok weet je iig dat de handelaar zijn spullen op orde heeft.

Dan is er nog de vraag naar een foto van deze pijl. Gebruik gewoon de zoekfunctie er staan zat foto's van deze pijlen in dit forum! |:(

[Edit: 10:37]

Nou goed bij deze dan een filmpje: recht muisknop, doel opslaan als..

Classics_Diverse_72_.jpg

Classics_Diverse_70_.jpg

Classics_Diverse_69_.jpg

Dus volgende keer ff zelf zoeken;)

En die rode Lawinepijlen die zijn van Weco, maar deze worden niet meer geproduceerd!!

Laatst bewerkt:

Huge_Cohones

Registered User
Dat is de nozzle. Oftewel het stuwgat waaruit het gas naar beneden spuit. Ik dacht eerst dat het een solide blokje aluminium was, maar na het terugvallen van een stok met motor, ondekte ik dat het een hol stuk dun metaal was.

Oftewel: Nee, dat ding schiet niet naar beneden, maar blijft op z'n plek om de pijl omhoog te stuwen.

Gr, Huge :w

EDIT: In geval van een zink 901 of zink 902 blijft er inderdaad niets van dit ding over. :p

GHBWestland

Registered User
ik heb gister vernomen dat deze pijlen (zowel 901 al 902) niet te krijgen zijn bij alpeco (op dit moment)... weet iemand OF en dan WANNEER deze pijlen weer binnen komen ?

Bovenaan