901 / 902 Signalrakete (Zink)

joost_pyro

Registered User
Ik houd gewoon ong 7 mm vanaf de bovenkant over... BTW ik was onder de indruk van de zware dreunen die er afkwamen, ik weet wel wat lawine pijlen zijn maar die zink 901... Echt ZWAAR en HARD heb me kapot gelachen en mensen zag je gewoon genieten van die enorme dreunen :p
Ja, hier hetzelfde verhaal. Kennis waar we waren had tranen in z'n ogen van het lachen.

De mijne van afgelopen jaar. 07/08

PC2502682.jpg

RefleX

Registered User
Het is allemaal dikke bullshit over waar die stok nou bevestigd moet worden.

Bij Zink pijlen geldt de regel niet van 'Duim onder motor, en dan moet hij in balans blijven'.

901 evenals 902, moet je de stok gewoon tot aan de bovenkant bevestigen met 2-3 ti-raps of ducktape. Ze gaan mooi strak en recht de lucht in.

- RefleX

reneej

Registered User
Afgelopen jaar had ik zink 901 voor 5e p/s.
Hopelijk kom ik ze dit jaar weer tegen.
Het blijven leuke dingen.

Sparkey

Registered User
Weet iemand of de staart in de 902 weer terug komt of is die helemaal verleden tijd?

Is helemaal verleden tijd volgens Zink, maar aan de andere kant zou de productie van pijlenpakketten ook gestopt worden en daar zijn ze ineens toch mee verder gegaan...is dus afwachten!

AvalancheRocket901

Registered User
mensen, ik had een vraag, ik heb 5 zink 901 gekocht voor 40 euro, zónder stok....
heb later op de dag een lange stok gekocht bij de gamma, van 1,8 cm dik...
maar ik twijfel of dit de juiste dikte is....
weet iemand of dit oke is, of moet ik toch maar een iets dunnere kopen?

Red Eagle

Registered User
Begrijp niet goed dat er nog mensen zijn die halfe producten kopen??
Das het zelfde als het kopen van een prof blok en dan gaan vragen welke lont moet ik aansteken!!
Koop die zooi dan compleet!! Dus met stok! Nu krijg je weer allerlei bouwmarkt taferelen op de hoop dat de pijl alsnog niet bij iemand in z,n nek beland!

bloodveins

Registered User
Is helemaal verleden tijd volgens Zink, maar aan de andere kant zou de productie van pijlenpakketten ook gestopt worden en daar zijn ze ineens toch mee verder gegaan...is dus afwachten!

Volgens mij hebben ze die er weer ingestopt hoor!

Edit: Ze zitten er zeker weten weer in!

Laatst bewerkt:

zakelijk_1986

Registered User
Is iemand toevalig naar Cleebronn geweest naar de fabriek toch?
Wat voor papieren heb je bijvoorbeeld nodig om een klein karton zinks? bijv 50 stuks te kunnen kopen wil wel eens een keer daar na toe.

remio

Registered User
902 heeft weer gewoon staart. en als jij naar zink wil moet je veel voor mekaar hebben, adr voertuig en de benodigde papieren. dat zal al een probleem worden denk ik.

zakelijk_1986

Registered User
dat klopt Ik dacht als je de certificaat Groot vuurwerk heb dan is dat wel genoeg. het betreft hier om een kleine aankoop en geen grote. betreft voertuig ik denk niet dat je een gepanzerde auto nodig heb om 1 doos te bestellen.

mocht iemand nog wat meer info hebben over de eisen die je moet voldoen hoor ik het graag.

joszie

Zilveren Member
dat klopt Ik dacht als je de certificaat Groot vuurwerk heb dan is dat wel genoeg. het betreft hier om een kleine aankoop en geen grote. betreft voertuig ik denk niet dat je een gepanzerde auto nodig heb om 1 doos te bestellen.

mocht iemand nog wat meer info hebben over de eisen die je moet voldoen hoor ik het graag.

Ieder stuk vuurwerk dat een professional vervoerd uit de klasse zwaar vuurwerk dient ook op de officiele manier vervoerd te worden. Dus ja, je zou wel een adr voertuig+ papieren moeten hebben

zakelijk_1986

Registered User
wat houd precies een ADR voertuig in? is dat een aangepaste voertuig gewoon of zijn het speciale voertuigen?
volgens mij moet je ook adr gekwalificeerd zijn.

zakelijk_1986

Registered User
Als ik het goed begrijp als je je voertuig tot ADR uitrust en laat kuren door een officiele instantie zoals VCM en je bezit de certificaat van groot vuurwerk dan zou het kunnen.

joszie

Zilveren Member
http://www.rivm.nl/rvs/gevaar/adr/
verklaring over ADR. ADR gaat meer over de regelgeving t.b.v. het vervoer van gevaarlijke stoffen.

Ik weet niet of je zo zelf voor eigen gebruik zou mogen halen/ vervoeren. Aangezien je niet zakelijk bezig bent, maar als particulier (het is voor eigen gebruik)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
je kan tegenwoordig ook niks meer.
zelfs een klein kartonnetje van 50 stuks is niet meerweg gelegt al heb je de meeste papieren

Ik geloof dat jij het niet helemaal snapt. De Zink feuerwerk fabriek is niet zomaar een winkel waar je even kan aankloppen om een paar snoepjes te kopen. Het is een groothandel...Met de juiste papieren kan je daar kopen en aan kleine kartonnetjes doen ze niet.

Richardus

Registered User
Ik had het er laatst ook met een maat over. Wij snappen niet hoe het kan dat er elk jaar weer zoveel Zinks op de zwarte markt komen, terwijl toch gezegd wordt dat ze er erg precies mee zijn wie ze mee krijgen. Voor shows worden ze vrijwel niet gebruikt, dus met meer dan een karton val je al wel op. Hoe kan het dat ze toch op de markt komen? Een lek in Zink zelf, of een bewuste jaarlijkse dump (lijkt één of twee groten te zijn) op de markt om van de vraag af te zijn en een extra centje bij te verdienen?

zakelijk_1986

Registered User
of simpel ze verkopen het gewoon wel in kleine porties. dan voor de juiste papieren. want een zink 901 kan toch niet worden gebruikt voor show`s?? daar lijk mij dat ze shells voor gebruiken.

Bovenaan