901 / 902 Signalrakete (Zink)

jonathan123

Registered User
en hoe ken je ze hetbeste vastmaken. bij mij zitten ze nu zo:
dsc01759ik4.jpg

TwanTaliban

Registered User
voor de zink 901/902 met losse stok is de prijs hier €4,5 per stuk..
en nee je hoeft er niet gelijk 200 te halen, en zelf heb ik ze niet want ik vind ze tegenvallen. maar ja iedereen ervaart een klap anders.

XNeo2

Registered User
Heb net even een karton kleurige Zink 901 imi met rode dop en oranje lontdop afgestoken...

Moet zeggen hij klapte wel gruwelijk hard :) minder doffe knal als vorig jaar, en mijn model 2007 901 imi heeft zelfs een titanium boeket! :bigsmile:

Geen spijt van!

Edit: Kon het niet laten moest ff me buren aftroeven, net nog even stiekem 2 zinkjes 901 goede imi, gouden superload, en BSC Karton kleur afgestoken.

Laatst bewerkt:

Vanquish

Registered User
ik krijg 902 ook niet goed horizontaal! is dat nou een groot probleem? ik bedoel , ik heb nu al mijn pijlen gewoon tot het puntje van de pijl zelf vast gemaakt met 3 ti-rips. of is niet veilig?

appiehappie

Registered User
ik krijg 902 ook niet goed horizontaal! is dat nou een groot probleem? ik bedoel , ik heb nu al mijn pijlen gewoon tot het puntje van de pijl zelf vast gemaakt met 3 ti-rips. of is niet veilig?

Niet veilig. Ze zullen scheef trekken met alle gevolgen vandien.
De tie-rips zijn in principe prima, maar je zult de stok lager aan de pijl moeten bevestigen.
Hoe je het moet doen is al vaker besproken, maar vooruit:

de stok moet los vastgezet worden zodat je kunt "balanceren": houdt de pijl net ná de motor losjes tussen twee vingers. Hangt de pijl in de richting van de neus dan moet de stok iets meer naar achteren gezet worden; hangt de pijl in de richting van de stok, dan moet de stok iets meer naar voren gezet worden.
Na correctie opnieuw "balanceren" totdat de pijl + stok in evenwicht zijn; pijl definitief vastmaken en hij gaat veilig recht omhoog.

Laatst bewerkt:

paulenshark

Registered User
de stok moet los vastgezet worden zodat je kunt "balanceren": houdt de pijl net ná de motor losjes tussen twee vingers. Hangt de pijl in de richting van de neus dan moet de stok iets meer naar achteren gezet worden; hangt de pijl in de richting van de stok, dan moet de stok iets meer naar voren gezet worden.
Na correctie opnieuw "balanceren" totdat de pijl + stok in evenwicht zijn; pijl definitief vastmaken en hij gaat veilig recht omhoog.

Dit betekend dat de stok onder de helft van de pijl gaat komen.
Kan iemand dit bevestigen. Op de meeste foto's zit de stok gewoon tot bovenaan bevestigd. Dit zou mijn inziens dan ook problemen moeten geven of niet?

Ik heb geen zin om risico's te nemen met dit spul van daar deze vraag nog 1 keer.

Gr,

Laatst bewerkt:

Denendo

Registered User
Ligt eraan welke pijlen je heb..
De 902 is zwaarder in gewicht en dan zal je de stok ongeveer op de helft moeten vastzetten..
De 901 is lichter van gewicht en bij deze zal je de stok hoger vast moeten zetten..

***Let er ook op bij het balanceren dat het kruit niet naar de top vd pijl is geschoven...dit kan ook de oorzaak zijn dat je de pijl niet uitgebalanceerd krijgt..***

Succes !

Laatst bewerkt:

paulenshark

Registered User
Ik heb het hier over de Zink 901.
En ook deze komt ongeveer net voorbij helft uit, maar dan is deze ook perfect uitgebalanceerd.
De twijfel onstond bij mij omdat de gemiddelde legale nederlandse pijl ook niet goed uitgebalanceerd is maar deze wel perfect de lucht ingaan.

Ik zal ze nu gewoon uitbalanceren ook al betekend dit dus dat de stok net voorbij de helft van de ZINK 901 komt.

Laatst bewerkt:

svenb

Registered User
Ff een vraag. Ik heb 10 zinkpijlen met losse stokken erbij... mij is verteld dat ik de stokken aan de bovenkant (waar een rood dopje zit) erin moet steken... de lont komt dan bovenaan te zitten... leek/lijkt me al vreemd... dus ik vraag ff een bevestiging zoals op de foto's hierboven... de stok dient gewoon aan de zink901 met goed tape (dat speciale stevige duck tape) boven en beneden... dat is dan voldoende? ik wil wel zeker zijn dat de lont naar beneden moet wijzen (zoals op foto) en dus niet dat ik de lont bovenin aansteek... (zoals verteld), klinkt al vreemd en heb nog nooit een pijl bovenaan aangestoken...

ruudafca

Registered User
Ff een vraag. Ik heb 10 zinkpijlen met losse stokken erbij... mij is verteld dat ik de stokken aan de bovenkant (waar een rood dopje zit) erin moet steken... de lont komt dan bovenaan te zitten... leek/lijkt me al vreemd... dus ik vraag ff een bevestiging zoals op de foto's hierboven... de stok dient gewoon aan de zink901 met goed tape (dat speciale stevige duck tape) boven en beneden... dat is dan voldoende? ik wil wel zeker zijn dat de lont naar beneden moet wijzen (zoals op foto) en dus niet dat ik de lont bovenin aansteek... (zoals verteld), klinkt al vreemd en heb nog nooit een pijl bovenaan aangestoken...

no offense maar als je al niet weet welke kant de lont op moet wijzen raad ik je ten zeerste af deze af te steken.pijl kan je idd met duck tape of met tyripies vastzetten.

jos

Registered User
Ff een vraag. Ik heb 10 zinkpijlen met losse stokken erbij... mij is verteld dat ik de stokken aan de bovenkant (waar een rood dopje zit) erin moet steken

?????en dan doorsteken tot het lontje eruitgeduwd word???????????
sorry maar het lijkt mij inderdaad verstandigger dat je ze niet afsteekt voor er ongelukken gebeuren, zo wel dan houd je de bovenkant van het stokje gelijk met de bovenkant van de pijl met het lontje naar beneden (zo zitten ze orgineel verpakt in de doos)dus het rode dopje van boven en het stokje gelijk met het dopje houden, en dan een tapeje er rond
(o ja er staan toch fotos op dit forum? kun je mischien is naar kijken?)
grz JOS

Detonator

Registered User
Ik houd gewoon ong 7 mm vanaf de bovenkant over... BTW ik was onder de indruk van de zware dreunen die er afkwamen, ik weet wel wat lawine pijlen zijn maar die zink 901... Echt ZWAAR en HARD heb me kapot gelachen en mensen zag je gewoon genieten van die enorme dreunen :p

Bovenaan