901 / 902 Signalrakete (Zink)

Son-T

Registered User
Dan heeft die bekende en jij het mis.De pijlen die jij heb in de smalle doos zijn geen originele Zink pijlen.De originele pijlen zie je op de post boven je.Zowel met visco als met wasag.
Alles wat maar afwijkt van de foto's boven je post zijn imitaties
Lees even een paar posten terug (post 339 ) en zie verschillende imitaties die er zoal zijn.

Laatst bewerkt:

Shark-Devil

Registered User
zo moeilijk is het toch niet om te zien of ze orgineel of imitatie zijn, van bijna alle immitaties is de kleur al niet goed.
En de alu motor ontbreekt.
Dit is toch overduidelijk zichtbaar of mankeert mij iets?

jok3rt

Registered User
Vergelijk ze met een foto van echte zinks en durf het dan nog eens te zeggen. Maar ik denk dat je er inmiddels zelf al achter bent.

motzzz

Registered User
ja waarschijnlijk :O ze zijn zeker van goede kwaliteit ze voelen ZEKER niet goedkoop immitatie achtig uit? de puil is los, alleen maar plakband aan een stok vast gemaakt.

gr motzzz

donlaulul

Registered User
ja waarschijnlijk :O ze zijn zeker van goede kwaliteit ze voelen ZEKER niet goedkoop immitatie achtig uit? de puil is los, alleen maar plakband aan een stok vast gemaakt.

gr motzzz

plankband ?????

tape ze vast aub als is het niet voor je zelf maar voor de veiligheid van mensen erom heen als hij los breekt heb je een groot probleem dan wil ik er niet naast staan

Jeff

Registered User
Zit stevige plakband omheen. Dit moet meer dan voldoende zijn!

@Fexzy: Dit is dacht ik het eerste jaar dat ze in deze doos verkrijgbaar zijn. Bedoel jij niet de pijlen die in een witte doorzichtige doos zitten?

The Cigarman

Moderator
Medewerker
@Fexzy: Dit is dacht ik het eerste jaar dat ze in deze doos verkrijgbaar zijn. Bedoel jij niet de pijlen die in een witte doorzichtige doos zitten?

Zijn echt namaak Zink pijlen.
Kijk naar de orginele Zink 901 en je zult zien dat die veel grijzer is qua karton kleur.

En Zink verkoopt, op de Nederlandse Zink pijlen na, geen pijlen met voorgemonteerde stokkken.
Dacht ik.

Clemens Kuipers

Registered User
Ik heb een vraag :)
ik heb laatst 10 zink 901 gekocht ... maar ik zit nu een beetje te twijfelen of er wel kruit in zit :p ! bij de motor voelt hij heel erg zwaar aan en het lijkt wel of er daarboven vrijwel geen kruit zit ... En als ik door het (beetje doorzichtbare) dopje kijk lijkt het ook een holle bedoeling ... ik deed laatst een poging om het dopje te verwijderen van de pijl ... aangezien ik er in 1 keer aandacht ... als hij nu af gaat licht mijn hoofd er af :p ... maar weet iemand misschien toevallig wat deze pijl weegt met lontbeschermer en al ! (zonder stok (A) ) als iemand mij dat kan vertellen zou dat heel fijn zijn . Alvast bedankt !

mvg

Clemens

Laatst bewerkt:

paulenshark

Registered User
ik heb laatst 10 zink 901 gekocht ... maar ik zit nu een beetje te twijfelen of er wel kruit in zit :p ! bij de motor voelt hij heel erg zwaar aan en het lijkt wel of er daarboven vrijwel geen kruit zit ... En als ik door het (beetje doorzichtbare) dopje kijk lijkt het ook een holle bedoeling ... ik deed laatst een poging om het dopje te verwijderen van de pijl ... aangezien ik er in 1 keer aandacht ... als hij nu af gaat licht mijn hoofd er af :p ... maar weet iemand misschien toevallig wat deze pijl weegt met lontbeschermer en al ! (zonder stok (A) ) als iemand mij dat kan vertellen zou dat heel fijn zijn . Alvast bedankt !

mvg

Clemens

95 Gram.

Gr,

fexZy

Registered User
als je de pijl op en een schut hoor je als het goed is flash kruit dat geluid maakt, lijkt me sterk dat ze je lawinepijlen verkopen zonder kruit..

@ jeff, nee ik bedoelde met de rode dop 10 stuks in een kartonnendoos.

Vanquish

Registered User
nog even over dat " gele " lont. is dat nou schiet lont . want er staat duidelijk dat sneller het afgaat maar ook niet dat het super snel afgaat en dat ik het moet verlengen doe ik wel , maar was toch nieuwschierig

vonk

FPM Moderator
Medewerker
nog even over dat " gele " lont. is dat nou schiet lont . want er staat duidelijk dat sneller het afgaat maar ook niet dat het super snel afgaat en dat ik het moet verlengen doe ik wel , maar was toch nieuwschierig

Is geen schietlont maar "wasaqlont" of hoe je het ook schrijft, is dus niet binnen een blink van een oog weg. Maar het is wel een stuk sneller dan gewoon visco, verlengen is dus verstandig.

jonathan123

Registered User
hoe weet je nou wanneer je pijle nep zijn.
mijne zijn groen. en er zit een witte dop op. als ik de onderkap erafhaal (van het lontje) zie ik wel een stuk metaal uitsteken. en er komt een gele lont uit. ik kocht ze los. de stok kreeg ik er los bij. het zijn zink 902. ik upload van de week wel een fototje

Son-T

Registered User
Lees even een paar posts door hier in deze thread en je weet zo of je te maken heb met imitaties.Meest herkennend voor de originele Zinkpijlen is de het aluminium stukje onderaan de motor. Degene die jij waarschijnlijk heb, daarvan staan al zal zat foto's hier .

902_lawines.jpg

Kijk gerust even .
Het is toch bijna kerst.

Laatst bewerkt:

red thunder

Registered User

mvg

Clemens

Jij kunt er zeker van zijn dat je goeie hebt!Ga er alsjeblieft niet mee kloten!!
Als je door het dopje heen kunt kijken en je ziet een "lege bedoening";ben je er zeker van dat er goeie flash in zit:Vroeger had je dat met de echte giga vlinders ook,goeie flash heeft geen opsluiting nodig.
Wanneer bij een lawinepijl het kruit van "Boven naar onder" kan bewegen heb je de de beste kwaliteit!

jonathan123

Registered User
Lees even een paar posts door hier in deze thread en je weet zo of je te maken heb met imitaties.Meest herkennend voor de originele Zinkpijlen is de het aluminium stukje onderaan de motor. Degene die jij waarschijnlijk heb, daarvan staan al zal zat foto's hier .

902_lawines.jpg

Kijk gerust even .
Het is toch bijna kerst.

het zijn precies de zelfde :p

horsebrand

Registered User

Als je de pijl rechtstreeks aan het wasaglont aansteekt, houd er dan wel rekening mee dat de pijl na 2 seconden de lucht in gaat!
Ik zou ze dus zeker verlengen met visco als je het veilig wilt doen.

Bovenaan