8 tips om je huisdier kalm te houden tijdens het vuurwerk

D

Deleted member 17038

Guest
Geen idee, naar binnen halen als het veilig kan? Ik heb begrepen dat die dieren knallen heel slecht verdragen!

schuttersput

Registered User
ja idd ze stuiven alle kanten op bij een flinke dreun maargoed t onweerd ook wel eens een nachtje dus t zal wel loslopen, wel op 1 januari het eerste waar ik naar kijk.

--sjon beton--

Registered User
mijn ouders hebben sinds 2 maand een puppy (ruwharige dwerg teckel), en vanaf week 2 heb ik vuurwerk dvd's erop gezet, iedere dag een kwartiertje en per dag steeds het volume harder.
tijdens de knallen POSITIEF overkomen op de pup, en leuk met de pup spelen.
in het begin keek ze een beetje vreemd maar was niet bang.
2 weken terug sterretjes en morning glory's in de tuin gezet + knal erwten en trektouwtjes en ze keek niet op of om.
nu is ze er aan gewend en ik kan bijwijze van spreke de home cinema set voluit doen met de bass op z,n aller hoogst.
maar ze geeft er niks om en doet vrolijk haar ding:)

kortom ik ben van mening dat je vanaf pup al moet trainen. niet alleen geluid maar ook beeld.

Galaxis

Registered User
Rekening houden met mensen en dieren en veiligheid staat absoluut op nummer 1 bij mij. Zelf hebben mijn vriendin en ik 2 katten ,die blijven vanaf de eerste verkoopdag binnen in huis. Ze zijn er absolut niet bang van , sterker nog , als ik in de straat bezig ben ( kleine 4 meter van het raam vandaan ) dan zitten ze op vensterbank en zie je de koppies van de katten het vuurwerk volgen. Gelukkig geen bange dieren hier in huis !

Bolle Racegek

Registered User
Goeie thread. Ik haal mijn 6 konijnen elk jaar naar binnen. Ik zal de parkiet even apart zetten, de kat in een kamer doen en de honden hebben er geen last van. Die moet ik alleen tegenhouden dat ze het vuurwerk niet willen opvreten. Gekke beesten.

Oja, dat verhaal van Mijmer herken in. Onze boxer was altijd als de dood voor knallers, die kreeg die dagen juist extra aandacht. De jongen die het ooit een keer waagde om een rotje naar Nero te gooien heeft een beste tik gehad van mijn pa. Die heeft nooit weer vuurwerk in mijn straat afgestoken.

DioR

Registered User
Mijn hond Hummer is nu al wel gewend aan de FPM dvd's. Ik ben van mening dat als je ze laat wennen aan de geluiden de angst kan reduceren.
Van de week liet ik hem uit, waar er een paar blokken verderop een (ik vermoed zink 901) "Signalrakette" hoorde afgaan. Mijn hond reageerde door alleen te kijken en niet te schrikken. Ben benieuwd of het met de jaarwisseling anders gaat...
Anders word het advocaat las ik in de bovenste berichten.

Girandola

Registered User
Ons kattenbeest vindt vuurwerk erg leuk, haha! Als we overdag aan het stoken zijn zit ze ons te observeren en is geneigd om achter het vuurwerk aan de rennen. Om 12 uur geeft ze geen kick, en houd gewoon stevig haar oogjes dicht.

Roob

Registered User
Mijn hond is niet super bang voor vuurwerk maar reageert er wel erg alert op. Op het moment dat er een pijl de lucht in gaat ze stokstijf staan te loeren waar het geluid vandaan komt. Maakt zich helemaal breed van hier ben ik. Maar als er een knal volgt dan wil ze wel eens tegen het plafond gaan.

Dit wordt nu het 3e jaar voor haar en gaat al weer beter dan vorig jaar. Reageert al een stuk beter op de DVD's die ik heb liggen.

Qlimaxx

Registered User
via de X5500 elke dag onverwachts wat laten horen aan de hond en kijkt alleen waar het geluid vandaan komt verder geen probleem

Klipper

Registered User
Een hond moet je gewoon laten wennen aan vuurwerk, dan is er geen enkel probleem., Katten moet je eerst eem 1/2 uur onder water houden....blijven ze ook wel rustig.

camaro

Registered User
mensen die hun hond niet weten kalm te krijgen hadden nooit geen hond moeten nemen want die hebben er duidelijk geen tijd en moeite in willen steken!!!
deze reactie zal bij sommige vast wel in het verkeerde keelgat schieten maar daar geef ik geen zier om. een hond is GEEN MENS dus schrijf hem ook geen menselijke trekjes toe. Is gewoon weer een slechte eigenschap van de mens. Een hond heeft niks te willen en moet gewoon luisteren en uitvoeren. alleen om dat te bereiken moet je er wel van pup af aan tijd en moeite in steken.

sprinkhaan

Registered User
Onze hond reageert het beste op negeren, alleen als derde wereld oorlog om 24.00 uitbreekt heeft ze het wel moeilijk. Maar dat kan ik niet raar vinden, voor de rest houd ze zich prima.

jetztgehtslos

Registered
Dit ziet er toch wel redelijk rustig uit:

dier_en_vuurwerk.jpg

Bovenaan