7-jarig jongetje vraagt in brief aan burgemeester Uden om vuurwerkverbod na afbranden school

RedBaron

Registered User
7-jarig jongetje vraagt in brief aan burgemeester Uden om vuurwerkverbod na afbranden school

UDEN - Kas Essers (7) schrok zo erg van de brand die zijn school Jan Bluyssen in Uden verwoestte, dat hij besloot een brief naar burgemeester Henk Hellegers te schrijven. “Ik wil vuurwerk verbieden want mijn school is verbrand”, schrijft het jongetje.

Maaike Verkuijlen, de moeder van Kas, plaatste de brief maandagavond op Twitter. "Hij was net als alle andere kinderen erg geschrokken van de brand. Dat hij zelf ook nog een klein ongelukje had door vuurwerk, was voor hem aanleiding om een brief naar de burgemeester te schrijven."

89GNE.jpg

Ongelukje
In de brief schrijft Kas dat hij ook een vuurpijl op zijn hoofd had gekregen. "Dat deed heel veel pijn." Het jochie stapte vervolgens op zijn moeder af met de mededeling dat hij een brief wilde schrijven. "Dat mag, heb ik toen gezegd", aldus de moeder. "Hij zit in groep 3 en leert nu om te schrijven. Dus ik heb hem meegeholpen."

Volgens de moeder van Kas is met de brief de kous af. "Meer dan dit moet het ook niet worden."

Oorzaak brand nog onbekend
De 350 leerlingen van basisscholen Jan Bluyssen en De Brinck hervatten maandag verdeeld over vier andere scholen hun lessen. De afgebrande scholen worden binnen twee jaar herbouwd.

Vlak voor de brand hebben buurtbewoners jongens gezien die vuurwerk afstaken. Het is nog niet duidelijk of vuurwerk ook daadwerkelijk de oorzaak van de brand was.

*bron*

chromeeh

Registered User
Ik vind het echt heel sneu dat het jochie een ongelukje gehad heeft.
Tevens is het kwalijk dat een school afgebrand is, maar de stemmingmakerij speelt er weer lekker op in;
"Vlak voor de brand hebben buurtbewoners jongens gezien die vuurwerk afstaken. Het is nog niet duidelijk of vuurwerk ook daadwerkelijk de oorzaak van de brand was"

Scav

Registered User
Dat stukje zou ik eerder een zelfdzaam stukje nuance willen noemen chromeeh.... meestal roepen ze het is door vuurwerk ontstaan want jongeren waren aan het afsteken.

zelf wil ik die verdomde wensballonnen niet uitsluiten...deze jaarwisseling ook weer gezien hoe ze in bomen werden gevangen en als een fakkel bleven branden... lijken mij potentieel grotere brandhaarden dan vuurwerk, al kun je vandalisme met behulp van vuurwerk ook niet uitsluiten...zie de mafkees die met een fles terpentine en thunderkings de auto van zijn invalide buuf liet afbranden...

stefantvs

Administrator
Medewerker
Dat stukje zou ik eerder een zelfdzaam stukje nuance willen noemen chromeeh.... meestal roepen ze het is door vuurwerk ontstaan want jongeren waren aan het afsteken.

zelf wil ik die verdomde wensballonnen niet uitsluiten...deze jaarwisseling ook weer gezien hoe ze in bomen werden gevangen en als een fakkel bleven branden... lijken mij potentieel grotere brandhaarden dan vuurwerk, al kun je vandalisme met behulp van vuurwerk ook niet uitsluiten...zie de mafkees die met een fles terpentine en thunderkings de auto van zijn invalide buuf liet afbranden...

idd helemaal mee eens, heb er ook een paar voorbij zien vliegen en dacht ook bij me zelf als dat maar gaat goed.
begrijp het niet als er een cakie 2 sterren te veel heeft dat ie dan wordt afgekeurd, maar ballonnen met vuur erin dat mag blijkbaar wel.

Reverser

Registered User
En een kind van 7 legt de relatie tussen vuurwerk, vuurwerkverbod en burgemeester??? Ik heb zelf een dochter van zeven. Kom nou toch , hier heeft moeders echt wel wat in betekend. Heerlijk voer voor de media. Jammer dat ze een kind van 7 gaan misbruiken voor hun eigen ideologie.

RedBaron

Registered User
als je in de comments leest onder het artikel., naar het schijnt doet de moeder iets in de communicatie (communicatie adviseur).. Dus haar kindje bespelen in die zin is dan een eitje..

Bovenaan