500 Grams potten in NL !

Red Eagle

Registered User
ja klinkt allemaal leuk en aardig van ons kleine landje en het idee mag er ook best wezen mmarik vind ze nog wel aan de prijs.Je kunt straks waarschijnlijk zo,n 80 a 90 euro neerleggen voor je pot van 500 gram.Tuurlijk moet er wat aan verdiend worden (zo,n sprinkler systeem is duur)maar vind dit toch echt te gek.ben benieuwd of de gem Nederlander dit er voor over heeft.Kijk anders ff op www.500gram.nl en ik lees de reacties hier wel onder.

Tony

Administrator
Medewerker
ja klinkt allemaal leuk en aardig van ons kleine landje en het idee mag er ook best wezen mmarik vind ze nog wel aan de prijs.Je kunt straks waarschijnlijk zo,n 80 a 90 euro neerleggen voor je pot van 500 gram.Tuurlijk moet er wat aan verdiend worden (zo,n sprinkler systeem is duur)maar vind dit toch echt te gek.ben benieuwd of de gem Nederlander dit er voor over heeft.Kijk anders ff op www.500gram.nl en ik lees de reacties hier wel onder.

Waarschijnlijk prijzen van 80 a 90 euro.
Als je even iets verder had gekeken op deze website dan had je de prijzen kunnen zien. En dan had je ook kunnen zien dat er inderdaad een paar dure blokken tussen zitten maar Lesli hij als maximaal de prijs op €79,- en veel potten komen onder deze prijs.

harrieboem

Registered User
Inderdaad zijn sommige art. te duur maar laten we niet vergeten de kostprijs van het eten en drinken ( veel koffie in die dagen ) voor het personeel dat zich met name de laatste weken het vuur uit de schoenen loopt om al die ongeduldige vuurwerkliefhebbers netjes en snel te helpen als ze eenmaal voor de balie staan en al dat vuurwerk zien liggen en de ( in eerste instantie ) te dure prijs voor die potten al snel vergeten zijn.

Fire_fire_fire

Registered User
Het blijft dus kopen in Belgie...
Wat heb je aan een chinese rol als het net zo hard gaat als een heleboel van die flutrotjes aan elkaar geregen?
Die kan ik zelf ook wel maken, daar heb ik geen dure importeur voor nodig.

Ik had nog een broodje Schuurmans Leeuwarden astronauten liggen uit 1977....
Die gasten die met strijkers en black widows bezig waren lachten me uit toen ik zo'n astronaut neer gooide tussen die dingen.
Totdat ie klapte...ze wilden wel een doos strijkers wisselen voor 1 pakje astrounauten.
De klap was zo fenomenaal hard...ja..dat is wel even schrikken.
Die broekies van tegenwoordig weten namelijk niet hoe het vroeger klonk...
Op zich wel leuk..
Laten ze dat maar weer invoeren.
Ik mis die dingen echt..

P

poziloc

Guest
Dan zou ik als ik jou was, toch het forum beter doornemen.....dit spul komt terug dit jaar
kijk bijvoorbeeld eens, bij Jeugd sentiment

yannieck

Registered User
ik vindt dat de nitraten ook legaal moeten worden die rotjes van nu stellen ook niets voor.
en wie koopt er nou een ratelband die toch niet harder knalt als vroeger?.

yannieck

Registered User
en als je kijkt naar de filmpjes van de 500 gram potten vind ik het zonden van mijn geld, dan ga ik nog liever naar belgie daar ben je de helft van je geld kwijt voor zo'n pot

Tony

Administrator
Medewerker
en als je kijkt naar de filmpjes van de 500 gram potten vind ik het zonden van mijn geld, dan ga ik nog liever naar belgie daar ben je de helft van je geld kwijt voor zo'n pot

Nogmaals BULLSHIT...Belgie heeft max 240 gram in de cakes.
Deze potten zijn vele malen beter. Tuurlijk op een aantal cakes na maar de 400 a 500 gram cakes zijn mijn zeker niet tegen gevallen en daar kunnen de 240gram cakes in belgie niet tegenop.

Michel_G

Zilveren Member
@ Yannieck:

Er is ook zoiets al een edit knop, kan je je berichten aanpassen, hoef je niet vrijwel direct een tweede post te plaatsen.

Ik ben het trouwens met Tony eens.

Oja, eerder in het topic werd er al gerept over dat je toch al gauw 70/80/90 euro voor een 500 grammer neer moest leggen. Zijn echt al hele leuke 500 grammers te vinden voor tussen de 40 en 60 euro.

Sterker nog, heb al een 500 grammer voor 32,50 euro gezien ! (Supreme van Skyline)

P

poziloc

Guest

Pff het komt op het forum...gelijk blaa blaa blaa blaa
Hoe noemen ze dat spreekwoord ook alweer...heb de klok horen luiden,maar weet niet waar de klepel hangt

Laatst bewerkt door een moderator:

michel0911

Registered User
Dan zou ik als ik jou was, toch het forum beter doornemen.....dit spul komt terug dit jaar
kijk bijvoorbeeld eens, bij Jeugd sentiment

zouden ze dan net zo hard gaan als toen ? lijkt me sterk toch ?

ze zullen wel harder gaan als voorgaande jaren in ieder geval wat ik heb gelezen...afwachten dus ...

michel0911

Registered User
Nogmaals BULLSHIT...Belgie heeft max 240 gram in de cakes.
Deze potten zijn vele malen beter. Tuurlijk op een aantal cakes na maar de 400 a 500 gram cakes zijn mijn zeker niet tegen gevallen en daar kunnen de 240gram cakes in belgie niet tegenop.

ben ik niet helemaal met je eens maar ja....om nou weer die discussie te gaan voeren... (win)

we gaan voorruit dat zeker !

Phreaky

Registered User
De potten zijn zo duur omdat je in Nederland aan strenge eisen moet voldoen. Bunkers, sprinklerinstallaties, vervoer, verpakking, belasting etc... Wat ik wel weer grappig vond een tijdje terug was ik in Belgie bij een vuurwerkzaak en daar had je 5 man personeel voor 3 groepjes van 2a3 klanten. Kom ik gisteren hier in een vuurwerkzaak in NL. Staan er 3 personeelsleden voor denk ik 50 man. Dus in de personeelskosten zit het hem niet ;) Gelukkig hebben wij voortaan een winkel van Zena in onze stad die haar eigen merken (thor, herlat, original) deels verkoopt. Dus kunnen we wel genieten van het betere legale feestvuurwerk

Laatst bewerkt:

Phreaky

Registered User
ben ik niet helemaal met je eens maar ja....om nou weer die discussie te gaan voeren... (win)

we gaan voorruit dat zeker !

Idd ik ben het er ook zeker niet mee eens. We gaan er wel op vooruit dat is zeker. Maar goed de prijs/kwaliteit, de verschillende effecten. Het NL vuurwerk blijft matig. Vooral vernieuwing is ver te zoeken.

Tony

Administrator
Medewerker
Jullie kunnen zeggen wat jullie willen maar wij hebben gisteren een hoop van de nieuwe potten live gezien en er waren maar weinig tegen vallers. Echt top vuurwerk mt mooie kleuren en zeer strakke effecten.

Super..!!

Ivanhoe

Registered User
Absoluut waar, ik neem aan dat het filmpje van de show van gisteravond nog wel on-line komt. Was absoluut onder de indruk van de legale potten. Machtige finale!

horsebrand

Registered User
De 500 grams cakes zijn gewoon fantastisch, klaar.
Op de produktfilmpjes zie je de cakes op ruime afstand maar wanneer je ze zelf afsteekt en je er 15 meter van af staat is het effect behoorlijk groot.
Ik heb er zeker van genoten, ik krijg mijn grijns niet meer van mijn mond (yes)

Bovenaan