500 Grams potten in NL !

vonk

FPM Moderator
Medewerker
een cake mag per tube nog steeds maar 4 gram nitraathoudende lading of 2 gram perchloraat/metaal stoffen bevatten.

Dit houd dus in dat de stijglading wat meer kruit zal gaan bevatten.

En de maximale vulling werd vorig jaar wel degelijk gehaald, maar dat kon je ook wel merken aan de 12 en 13 schots cakes, deze hadde vaak de betere effecten omdat deze maximaal waren gevuld.

reken nou eens even mee......

200/12= 16,6

200/13= 15,3

allebij meer dan 15 gram per shot! dus verboden in nl...... 200 grams cake,s werden vorig jaar niet maximaal afgevuld.

maar goed we dwalen af laten we het bij 500 grams potten houden.

bob1

Registered User
een cake mag per tube nog steeds maar 4 gram nitraathoudende lading of 2 gram perchloraat/metaal stoffen bevatten.

Dit houd dus in dat de stijglading wat meer kruit zal gaan bevatten.

En de maximale vulling werd vorig jaar wel degelijk gehaald, maar dat kon je ook wel merken aan de 12 en 13 schots cakes, deze hadde vaak de betere effecten omdat deze maximaal waren gevuld.

De lading van de burst mag maximaal 10 gram zwart buskruit, of 4 gram ander nitraathoudend, of 2 gram perchloraat/metaal houdende stoffen bevatten.
Wat heeft dat dan te maken met de stijglading? Voor zover ik weet hebben we al weer een aantal jaren met deze regelgeving te maken. Wat veranderd er dan nu ineens!

En waaruit bleek dan vorig jaar, zichtbaar op de verpakkingen en meetbaar dat het inderdaad maximaal gevuld was? Wie heeft daarop het antwoord? Dat zou ik dan wel willen weten.

Vonk, je was me net iets voor!

Laatst bewerkt:

skupje

Registered User

200/12= 16,6

200/13= 15,3

allebij meer dan 15 gram per shot! dus verboden in nl...... 200 grams cake,s werden vorig jaar niet maximaal afgevuld.

Denk dat alcoholic bedoel: maximaal afgevuld per tube.
Dat is goed mogelijk bij 12 of 13 schots cake's,het wordt in mijn ogen alleen maar beter met de nieuwe regels,33 schots max gevuld mogelijk.
gr Skupje

Alcoholic

Registered User
De lading van de burst mag maximaal 10 gram zwart buskruit, of 4 gram ander nitraathoudend, of 2 gram perchloraat/metaal houdende stoffen bevatten.
Wat heeft dat dan te maken met de stijglading? Voor zover ik weet hebben we al weer een aantal jaren met deze regelgeving te maken. Wat veranderd er dan nu ineens!

En waaruit bleek dan vorig jaar, zichtbaar op de verpakkingen en meetbaar dat het inderdaad maximaal gevuld was? Wie heeft daarop het antwoord? Dat zou ik dan wel willen weten.

Vonk, je was me net iets voor!

Nou, zoals jij het zegt worden ze nu dan ook niet maximaal gevuld

:w

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member

200/12= 16,6

200/13= 15,3

En over welke cakes heb jij het nu ??
Bijv de Super4 had 195gram zat dus precies op 15gram per shot. Vaak wordt er in de folders gezet dat er 200gram in zit en dan zit er uiteindelijk een paar gram minder in om het precies op 15gram te houden (of eronder).

Laatst bewerkt door een moderator:
P

poziloc

Guest
Met die paar grammetjes zie je echt het verschil niet.
Samenstelling van de sas...daar gaat het om

Tony

Administrator
Medewerker
Dat ligt eraan welke kwaliteit er wordt gebruikt. En daar zullen bepaalde bedrijven zich in moeten gaan onderscheiden.

5pyroman5

Registered User
ik wou net zeggen, als je logisch nadenkt wilt het aantal grammen echt niet alles zeggen.
Even een mischien wel dom voorbeeld maar het komt wel overeen.
Als je gaat bowlen kan je met een slechte bal van 5 kilo slecht gooien, pak je nu een beter afgewerkte bal van ook van 5 kilo ken je hier mischien veel beter mee gooien.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat als ze beter kruit gebruiken, kwalitief beter dat het dan ook mooiere effecten met zich mee geeft dan dat er minder goed kruit wordt gebruikt.

Dus het zou zomaar kunnen zijn dat een pot met 14gram per schot minder mooi en een minder groot effect verzorgt dan een pot met 9 gram per schot.

shinji

Moderator
Medewerker
Zo was ik altijd liefhebber van de Broekhof produkten, totdat vorig jaar iemand binnen dat bedrijf op het lumineuze idee kwam, de sassen wat milieu vriendelijker samen te stellen. Weg mooie kleuren en goede effecten. Het resultaat was, dat elke pot bestond uit cracklin'.
Ik hoop dat ze dit jaar weer ouderwets goed zijn.

Vavoom

Registered User
Zo was ik altijd liefhebber van de Broekhof produkten, totdat vorig jaar iemand binnen dat bedrijf op het lumineuze idee kwam, de sassen wat milieu vriendelijker samen te stellen. Weg mooie kleuren en goede effecten. Het resultaat was, dat elke pot bestond uit cracklin'.
Ik hoop dat ze dit jaar weer ouderwets goed zijn.

Milieuvriendelijker?
Als ik me niet vergis (het is al laat) wordt voor het crackling-effect veelal een lood-verbinding gebruikt.

P

poziloc

Guest
Je vergist je niet....het is zo.....en echt gezond is dat niet.
Naar het schijnt, is dit ook niet zo makkelijk te maken(onstabiel)

bob1

Registered User
Je vergist je niet....het is zo.....en echt gezond is dat niet.
Naar het schijnt, is dit ook niet zo makkelijk te maken(onstabiel)

Samen met tetraoxide en een bismuth samenstelling als hulpstof die wat minder milieubelastend is. Is echt vies spul. Kankerverwekkend en neurotoxies (of hoe je dat ook schrijft) Elk contact met de huid voorkomen. Beschermende kleding dient teworden gedragen.

Alcoholic

Registered User
En toch ben ik zeer benieuwd naar de reacties over die 500gr na oud en nieuw.
En over die crackling, ik dacht dat dat lood van vroeger iets was.

skupje

Registered User
Kort door de bocht gezegt moeten we dus met zijn allen ff afwachten tot de demo's, beter kruit, meer verschillende effecten, meer snelheid in de blokken of wat er nog meer te bedenken is. Wie weet? :p

Groetjes Skupje.

P

poziloc

Guest
aaahhh eindelijk gaan we het snappen
over ongeveer 2 weken kunnen we gaan oordelen...dan kunnen we zien of dat negatieven gemierenneuk over die grammetjes terecht is ja of nee

skupje

Registered User
Tja het was voor ons allemaal !!!!! ff moeilijk.De verdedigers en de aanvallers:w

groetjes skupje.

Laatst bewerkt:

Dj accelerate

Registered User
En over welke cakes heb jij het nu ??
Bijv de Super4 had 195gram zat dus precies op 15gram per shot. Vaak wordt er in de folders gezet dat er 200gram in zit en dan zit er uiteindelijk een paar gram minder in om het precies op 15gram te houden (of eronder).

de super 4 had 188,5 gr inhoud totaal. Dat zul je bij de nieuwe 500 gr. potten ook wel merken dat er niet precies 500 gr. inzit.

Bovenaan