500 Grams potten in NL !

Tony

Administrator
Medewerker
Ik geef AFCAjax volkomen gelijk. Vooral op het financiele gedeelte blijven ze nog naar België gaan. Scheelt je een hele hoop.

Tot je gepakt wordt en dan blijkt dat het toch nog een duur grapje is waar je de rest van het jaar last van zal houden. Iedereen denkt er zo simpel over maar dat kom alleen maar omdat je de lul nog niet geweest bent. De kans om gepakt te worden wordt steeds groter en het zal dus een kwestie van tijd zijn tot je gewoon netjes in Nederland je vuurwerk gaat kopen.

Tuurlijk is het daar allemaal kikkuh en leuk maar denk om de gevolgen. Ze zijn namelijk niet meer zo soepel als 5 jaar geleden.

Pyro Mike

Registered User
Tot je gepakt wordt en dan blijkt dat het toch nog een duur grapje is waar je de rest van het jaar last van zal houden. Iedereen denkt er zo simpel over maar dat kom alleen maar omdat je de lul nog niet geweest bent. De kans om gepakt te worden wordt steeds groter en het zal dus een kwestie van tijd zijn tot je gewoon netjes in Nederland je vuurwerk gaat kopen.

Tuurlijk is het daar allemaal kikkuh en leuk maar denk om de gevolgen. Ze zijn namelijk niet meer zo soepel als 5 jaar geleden.
Nee uiteraard. Maar met die 500 grams potten willen ze denk ik ook voorkomen dat men zoveel naar Belgie reist.... Vanaf 1 september is het inderdaad weer uitkijken.

Moontan

Moderator
Medewerker
Nee uiteraard. Maar met die 500 grams potten willen ze denk ik ook voorkomen dat men zoveel naar Belgie reist.... Vanaf 1 september is het inderdaad weer uitkijken.

Waarom vanaf 1 september uitkijken? Zijn die controles er niet het hele jaar?
De winkels in Belgie verkopen toch het gehele jaar vuurwerk?

Moontan

Moderator
Medewerker

Helemaal met Tony eens. Ik denk dat met de verruiming van de vuurwerkregels in Nederland er nog een andere beleidswijziging bij gekomen is en dat is een verscherping van de controle. Let wel: ik zou zelf ook graag nog een keertje naar onze buren willen (alleen voor producten die ze in Nederland nog niet verkopen en voor de zeer goedkope 19 shots potten) maar durf veel minder gelet op de gevolgen als je gepakt wordt.
:w

Wizz

Registered User
Waarom vanaf 1 september uitkijken? Zijn die controles er niet het hele jaar?
De winkels in Belgie verkopen toch het gehele jaar vuurwerk?

kost de politie veelteveel geld om het hele jaar te controleren op vuurwerk, aangezien er bijna niemand in de maanden voor september gaat.

fexZy

Registered User
kost de politie veelteveel geld om het hele jaar te controleren op vuurwerk, aangezien er bijna niemand in de maanden voor september gaat.

Een vriend van mij is in eind januari opgepakt, was naar een onbekende winkel in belgie geweest en daar inkopen gedaan.

gr fexzY

Ontopic graag

rollingthunder

Registered User
Heb weer wat nieuwe dingen gevonden met betrekking tot Broekhoff

Hier wat namen en beschrijvingen.

Crown

Rhythum Box 250 schots 500 gram
megatronix 1024 schots 500 gram
Multiboy 100 schots (275 gram)
Pandora's Boy 33 schots 500 gram

High performance:

Illmunati 37 schots 500 gram
Poseidom 225 schots 500 gram

Phoenix:

Vigilante 36 schtos 500 gram
Gatekeeper 225 schots (onbekend)

Tellurian

Registered User
Inderdaad ; ik kan ook echt niet wachten op de demofilmpjes van alle merken.
In de speciale sectie voor 500 grams potten zien de foto's er erg goed uit.

In 1 woord : Geweldig

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Zoals ik tegen deze zaak aankijk:

Er veranderd dus niks aan de uitwerking per schot, Knalvuurwerk gaat zelfs de helft minder kruit bevatten.
Er zal met dikgedrukte letters op ieder reclame foldertje staan over die 500 gram per pot, mensen kijken alleen daar naar en gaan flink kopen.

Aangezien ze nu voor 150 euro slechts 3 potten hebben en eerst 5 word er weer meer geld uitgegeven.
Pure aanzet naar de mensen om flink geld uit te gaan geven, en er eigelijk kwa vuurwerk er weinig op vooruit gaan.. oja er worden een paar meer schoten de lucht ingeknald.

je zit er eigenlijk goed naast, als je even wat meer gelezen had dan had je kunnen lezen dat vorig jaar de maximale vulling van 15gram per shot niet gehaald werd en nu wel! dit is dus een vooruitgang.

tevens is de methode van meten van het knal vuurwerk veranderd en hiermee mag 3db meer geluid geproduceerd worden, ok de inhoud kwa grammen is dan wel minder maar dat hoeft niet persee iets slechts te betekenen... die 3db meer die telt.

Tony

Administrator
Medewerker
je zit er eigenlijk goed naast, als je even wat meer gelezen had dan had je kunnen lezen dat vorig jaar de maximale vulling van 15gram per shot niet gehaald werd en nu wel! dit is dus een vooruitgang.

tevens is de methode van meten van het knal vuurwerk veranderd en hiermee mag 3db meer geluid geproduceerd worden, ok de inhoud kwa grammen is dan wel minder maar dat hoeft niet persee iets slechts te betekenen... die 3db meer die telt.

Was het niet zo dat de grammen van knalvuurwerk omlaag gaan als deze geschakeld worden (rits) ?

bob1

Registered User
Ik denk, dat het helemaal afhangt van de verkopers. Hier op fpm zijn er een aantal freaks die al helemaal hebben uitgezocht welk cakje, wat doet inclusief het aantal schots, sas samenstelling enz, enz. Die zullen dus gericht kopen. Of wellicht toch kiezen voor BE!

Ik denk juist dat er een grote markt blijft bestaan voor de kleinere potten en cakes. De wijze van verkopen hangt helemaal af van de manier die de verkoper of het verkoopunt hanteert. Ik ben van mening, dat je de klant niet moet belazeren. Ze komen anders écht niet terug. En dat wil je juist wél. Liefst nog samen met de buurman en de rest van de familie. Het hangt dus af van hoe je te woord wordt gestaan. De professionaliteit van de verkoper. Of er naar je wordt geluisterd. Of men de tijd neemt (in de voorverkoop hebben ze daar 25 dagen voor) de mensen informeren hoe om te gaan met het vuurwerk en noem er zo nog maar een aantal op. Kijk maar naar Rijswijk! En zo kunnen we allemaal nog wel een paar voorbeelden geven. Een klant die maar een paar tientjes wil of kan uitgeven, wordt bij dit soort zaken nét zo geholpen als iemand die 200 of meer wil uitgeven. Daarin schuilt juist de kracht en onderscheiden de diverse zaken zich meer en meer!

De verkoop en de gemiddelde besteding per klant is in de afgelopen jaren navenant meegestegen met de markt, hetgeen inhoudt, dat het ook dit jaar wel weer met een paar euro's zal meestijgen. En dat is in BE idem dito!

Laatst bewerkt:

Alcoholic

Registered User
een cake mag per tube nog steeds maar 4 gram nitraathoudende lading of 2 gram perchloraat/metaal stoffen bevatten.

Dit houd dus in dat de stijglading wat meer kruit zal gaan bevatten.

En de maximale vulling werd vorig jaar wel degelijk gehaald, maar dat kon je ook wel merken aan de 12 en 13 schots cakes, deze hadde vaak de betere effecten omdat deze maximaal waren gevuld.

Bovenaan