500 Grams potten in NL !

shinji

Moderator
Medewerker
De rollen die de laatste jaren uit Belgie kwamen, waren vaak om te huilen, zo slecht. Toch vind iedereen het nog prachtig, omdat het in dit geval gaat om de beleving (hoop herrie, hoop rode snippers). Ik ben er daarom zeker van, dat dit de kaskraker van 2006 wordt. Ze zullen niet aan te slepen zijn.

boller A

Registered User
De rollen die de laatste jaren uit Belgie kwamen, waren vaak om te huilen, zo slecht. Toch vind iedereen het nog prachtig, omdat het in dit geval gaat om de beleving (hoop herrie, hoop rode snippers). Ik ben er daarom zeker van, dat dit de kaskraker van 2006 wordt. Ze zullen niet aan te slepen zijn.
Niet alle rollen uit belgie zijn slecht 3 jaar geleden had ik slechte rollen maar vorig jaar had ik een topper van white horse brand en ik weet zeker dat die rol die in nederland aangeboden wordt hier niet aan kan tippen.Die slechte rollen waren van de fireworkshop.De white horse brand rollen had ik gekocht bij helios.

Laatst bewerkt:

X-Treme

Registered User
Dit zijn alle 500 grams potten uit de Lesli collectie

SensationS: (geheel nieuwe lijn binnen Lesli)

Firestorm, 35 shots, Fan shape
Platinum Palms, 86 shots, Z shape + finale

Royal Class:

Alcatraz, 58 shots
Camuro King, 49 shots, Z shape
Pure Dreamtails, 86 shots, Z shape + finale

Next Generation:

Days of Thunder, 49 shots
Tiger Tails, 49 shots, Fan shape
Chaos, 46 shots, met fan shape effect erin
Tomahawk, 148 shots, Z shape + finale

New Spirit:

Thunderbolt, 49 shots
Bloody sky, 49 shots, Z shape
Spring Wind, 148 shots, Z shape + finale

Top Selection: (geheel vernieuwd)

Bleu Voodoo, 48 shots
Phosphor, 81 shots
Piranha Power, 36 shots, Fan shape
Fields of Fire, 148 shots, Z shape + finale

Voor de rest bestaat deze lijn ook nog uit een aantal + 200 grams potten.

3307

Registered User
Toch veel Z shape cake`s, en de meeste ook nog eens met finale. Ik denk dat dit soort cake`s ook veel terug te vinden zal zijn bij de andere merken.

joszie

Zilveren Member
ik denk dat de grote kracht ook in de fan en z shape ligt, anders is het niets anders dan oude potten maar met meer schots en voor een hoge prijs dus totaal niet interressant

AWG

Registered User
ja maar wel tof als je een mooi showtje wil maken met doorlonten ofzo.
ik kan me de zenzation van vorig jaar herinneren van crown, daar betaalde je voor een 1x10 schots waaier 25!!! euro.

kun je toch beter deze nieuwe 500 grammers kopen lijkt me dan.:w

Tony

Administrator
Medewerker
Ik snap dat gezeik elke keer niet zo. Potten zijn ineens niet interessant meer. IK vind het juist perfect die 500gram regel. Normaal koop ik vaak dubbele potten en dan ben ik net zoveel kwijt als wanneer ik straks een 500grammer koopt. En het mooiste is is dat ik nu 100gram meer heb.

Ik vind het helemaal geweldig. Dan maar dezelfde tube inhoudt het maakt me echt niet zoveel uit. Dit betekend niet dat ik liever zou hebben dat er wat meer flash per compartiment gebruikt zou mogen worden maar het is niet anders.

Met de huidige regelgeving en het gezeik om vuurwerk heen had ik dit nooit kunnen dromen. Je zou namelijk eerder denken dat we van 200gram naar 50 gram hadden gegaan.

rollingthunder

Registered User
Ik wil toch ook nog even een aanvulling geven op het bericht van tony. Ik ben het hier ook mee eens en wat ik ook niet begrijp is het gezeur over de tube inhoud. Door de 200 gram regel kwamen de verschillende blokjes niet eens aan hun maximale vulling, maar bleven ze rond de 12 a 13 gram per tube steken. Bij de 500 gram regel is er wel de mogelijkheid om maximaal te vullen en meer schoten te maken. Dus gaan we er enigsinds ook qua vulling erop vooruit.

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
precies!.

ik snap dat gezeur ook niet nu al, we weten nog helemaal niks maar wel alvast klagen. er zitten niet alleen maar ''z'' of ''v'' cakes bij. er zitten ook schotencakes tussen die gewoon netjes achter elkaar afgaan.
500 grams is zoals ik al eerder zei, gewoon perfect en inderdaad wat tony al zegt: we moeten blij zijn dat we niet terug zijn gegaan naar 50 gram per cake.

Zoals ik zag op die nieuwe link van de vuurwerkwinkel of zoiets(staat in 500 grams topic van breeschoten) zijn die oude cakes van vorig jaar gewoon nog te krijgen. dus wat dat betreft veranderd daar vrij weinig aan.
we hebben jarenlang met 200 gram moeten doen, en nu komt de 500 gram de hoek om kijken en dan ineens is het niet goed genoeg.

Je kan en mag ons vuurwerk niet vergelijken met het vuurwerk wat je in belgie kan kopen. het is gewoon geen eerlijke verhouding. maar dat weten we inmiddels toch wel allemaal?? Voor diegenen die naar belgie willen die doen dat maar fijn. Ik ga dit jaar nieuwe dingen proberen, dingen die nog nooit verkrijgbaar waren.

En ik heb er zin an.:p

shinji

Moderator
Medewerker
Tuurlijk is die 500gram regel een vooruitgang. Zelf kocht ik, net als Toon, ieder jaar 2 of 3 potten van hetzelfde item, om een voller en sneller effect te krijgen.
Waar ik wel bang voor ben, is dat de 36 shot potten dezelfde snelheid hebben als de 18 shots, die we gewend zijn. Want dan zit ik nog met hetzelfde probleem.

3307

Registered User
Tuurlijk is die 500gram regel een vooruitgang. Zelf kocht ik, net als Toon, ieder jaar 2 of 3 potten van hetzelfde item, om een voller en sneller effect te krijgen.
Waar ik wel bang voor ben, is dat de 36 shot potten dezelfde snelheid hebben als de 18 shots, die we gewend zijn. Want dan zit ik nog met hetzelfde probleem.

Nah dat lijkt mij niet. Bij een 200grams pot van 13 of 19shots zat er vaak niets anders op dan de effecten 1 voor 1 te laten schieten omdat het anders wel erg snel voorbij zou zijn.
Ik neem toch aan dat men nu die 500gram gaan gebruiken om de cakes wat 'spannender' te maken.

near

Registered User
Ik neem aan dat er nu wel gespeelt wordt met snelheid. Kan me niet voorstellen dat men potten gaat maken van 30+ en zelfde snelheid achter elkaar.

Denk dat de fabriekanten ookwel zien dat er nu genoeg schoten zijn voor bijvoorbeeld een trapsgewijze versnelling.

Vind niet dat we hier negatief over kunnen zijn. Zoals meerdere al zeggen:"het is een verbetering qua regelgeving" Dat ze duurder zullen zijn als de 200grams potten, njah logisch dat de prijs dan 2/2,5 keer de prijs van een 200grams zullen worden.
Maar ik denk dat veel mensen denken 500 gram|:( dat wordt duur, maar tussen 200 en 500 zit nog 250/300/350/400/450 en veel meer dus gewoon even afwachten.

sander16

Registered User
op hollandshooter staan ook goedkoperen producten van z'n 17 euro en heeft een vuling van 310 gram dus ik maak mij nog niet druk

ik snap soms ook niet waarom mensen zich nu al druk maken terwijl de vaste prijzen nog niet zijn genoemt

Laatst bewerkt door een moderator:

jopyro

Registered User
Door de 200 gram regel kwamen de verschillende blokjes niet eens aan hun maximale vulling, maar bleven ze rond de 12 a 13 gram per tube steken. Bij de 500 gram regel is er wel de mogelijkheid om maximaal te vullen en meer schoten te maken. Dus gaan we er enigsinds ook qua vulling erop vooruit.

Klopt inderdaad. Op www.vuurwerk-hol.nl staan al redelijk veel nieuwe productbeschrijvingen van bijv. Brilliant of Diamond vuurwerk. Diverse producten van vorig jaar hebben een upgrade gehad. Bijv. van Brilliant: The Wave 5x5 shots was vorig jaar 180gram nu 350gram en is nog gewoon 5x5 shots. Dus van 7.2 naar 14g / tube lijkt me wel een verbetering.

Verder nog geen prijzen gezien, wel staan al diverse nieuwe producten online:

Diamond:
Professional Serie Cougar - Cake van 60 shots en 480 gram
Professional Serie Eagle - Cake van 63 shots en 500 gram
Professional Serie Leopard - Cake van 25 shots en 360 gram
Professional Serie Lion - Cake van 20 shots en 300 gram
Professional Serie Lynx - Cake van 42 shots en 500 gram
Professional Serie Snake - Cake van 35 shots en 485 gram
Professional Serie Wolf - Cake van 30 shots en 450 gram
Professional Sier Bear - Cake van 36 shots en 400 gram
Professional Sier Tiger - Cake van 42 shots en 300 gram

Brilliant:
New Imperial - 12 shots 170 gram
Outblast - 61 shots 500 gram red/green/yellow/silver/blue tail to blue star and red/green/golden/silver/blue glitter
Punisher - 35 shots 460 gram Brocade crown maine to brocade crown
Rolling Fire - 31 shots 350 gram silver fish,red strobe, crackling comet tail, green strobe with purple peony, silver strobe with blue peony and yellow chry
The Wave - 5 x 5 shots 350 gram

jopyro

Registered User
Dynasty:
Barcelona - 24 shots 360 gram €29,- color palm with chrysanteum red,green
Battle - 35 shots 495 gram €64,-
San Francisco - 88 shots 380 gram
Skyscraper - 49 shots 500 gram
Stars over Paris - 21 shots 310 gram €16,50 blue star silver palm, white strobe, red

Black Smith:
Missele Triangel 666 shots - 666 shots 442 gram Whistling to crackling tail
Shock Wave - 7 x 7 shots 500 gram
Super Blaster 19 shots - 19 shots 285 gram red,green with blink peony
Ying & Yang - 2 x 18 shots 270 gram Golden tail tail to blue star and golden glitter willow

First Class:
Ea Stars - 80 shots 500 gram red tail to red green, green tail to glitter, white tail to crackling
Too Wonderful - 20 shots 300 gram
Tracer - 36 shots 500 gram

Titanium Collection:
6 Steps - 28 shots 420 gram Brocade crown tail to brocade crown
Dessert Eagle - 37 shots 490 gram Red/silver/golden glitter willow
The Matrix - 350 gr. 324 shots, whistling to crackling peony

Laatst bewerkt:

atlantvinc

Registered User
titanium collection... zo een desert eagle klinkt me wel als vogeltjes op een aangename zondagmiddag op het terras in de oren...

waar is dit van en waar word het zoal verkocht?

Patrick

Registered User
gedaan met nederlanders naar belgie nu komen de belgen naar nederland:)

Nou ik blijf echt wel naar België gaan hoor.. Er zijn tal van redenen op te noemen.
- Het is het hele jaar te koop, dus ik haal het lekker wanneer ik er zin in heb of wanneer ik een financiële meevaller heb. Daarbij is een dagje vuurwerkshoppen in België altijd wel speciaal, zelfs een beetje spannend wanneer je met je kofferbak terug naar Nederland rijdt.
- De meeste Belgische winkeliers zijn altijd wel in voor een gezellig babbeltje over vuurwerk, in tegenstelling tot de meeste Nederlandse winkels waar het alleen om pakketten schuiven draait.
- Goed advies in Nederland komt niet zo veel voor. Als je écht op zoek bent naar bepaalde effekten voor een leuke show dan zou ik liever naar een Belgische groothandel gaan, waar ze verstand van zaken hebben en je goed advies kunnen geven.
- Als ik alleen Nederlands vuurwerk zou kopen, dan zou m'n collectie uiteindelijk de helft kleiner zijn. Die 500 grams dingen nu zijn leuk, maar meer dan 2 zou ik er niet kopen. Voor hetzelfde geld krijg ik bijv. 8x 250 grammers in België.
- Ik vind de matten en knallers nog altijd interessanter in België. Ondanks de minder strenge regels in NL en de strengere in België zal het vuurwerk denk ik toch nog altijd wel iets harder knallen dan in Nederland (flash blijft nou eenmaal verboden hier). En daarbij komt dat België een veel leukere diversiteit in knallers en matten heeft.
- Pijlen zou ik ook liever in België kopen. Niet alleen hebben ze daar 35 gram meer (niet allemaal natuurlijk), maar krijg je vaak veel meer leuke pijlen voor je geld.

Bovenaan