500 Grams potten in NL !

n@@b

Registered User
waar komen jullie aan deze informatie dan? ik ben erg benieuwd maar ik weet niet of ik het allemaal moet geloven, is er geen officieel bericht van ofzo? of moeten we gewoon wachten tot december 2006 als de vuurwerkkrantjes binnenkomen...

casdeman

Registered User
Als dit dit jaar al doorgevoerd wordt, en ze willen dat het direct aanslaat mogen ze dit voorjaar al wel met een officieel bericht komen. Veel België-gangers hebben rond augustus hun vuurwerk in huis. Het zou slim zijn als de regering eens zou uitzoeken wat de échte reden is dat de consument naar België vertrekt, een vluchtige speurtocht op dit forum laat al zien dat we voor de harde knallen, grote effecten en de gunstige prijs naar België gaan. Niet voor 500shots flowerbeds waar alleen silver tails uitkomen.

Tony

Administrator
Medewerker
Zodra het 100% zeker is zullen wij dit vermelden op het forum met alle bijkomende informatie. Tot die tijd is het misschien beter als we niet gaan speculeren want niemand weet precies hoe het zit.

voix

Registered User
Ik heb binnenkort toch contact met Brave en Wichers. Ik zal dan wel meteen navragen hoe het zit met de 500grams cakes. Of dat ze het nog redden om ze aanstaand jaar in te voeren en of dit ook gaat leiden tot prijswijzigingen over het gehele assorti.

niels007

Registered User
Ey mensen, het is wel helemaal waar van die 500 gram potten...ik heb afgelopen oud en nieuw gewerkt bij een vuurwerkzaak, en hij zei ook dat dit jaar of volgend jaar er 500 gram potten/flowerbedjes in de zaak liggen, om zo het illegale siervuurwerk minder aantrekkelijk te maken...

mzl

vonk

FPM Moderator
Medewerker
niels007 zei:
Ey mensen, het is wel helemaal waar van die 500 gram potten...ik heb afgelopen oud en nieuw gewerkt bij een vuurwerkzaak, en hij zei ook dat dit jaar of volgend jaar er 500 gram potten/flowerbedjes in de zaak liggen, om zo het illegale siervuurwerk minder aantrekkelijk te maken...

mzl

vind dit nog steeds geen "hard" bewijs:eek:

condor27

Registered User
zegt mij ook niks
ik heb het nagevraagd bij iemand die het importeerd en die wist nog helemaal van niks zelfs nog niks van gehoord.
hij vondt het vreemd dat ze van 200 ineens naar 500 zouden gaan ,hij dacht dat als er al iets zou veranderen het niet zo drastisch zou zijn.
maargoed we wachten wel af .
ik zet er grote vraagtekens bij of het klopt :w

Ian18

Registered User
condor27 zei:
zegt mij ook niks
ik heb het nagevraagd bij iemand die het importeerd en die wist nog helemaal van niks zelfs nog niks van gehoord.
hij vondt het vreemd dat ze van 200 ineens naar 500 zouden gaan ,hij dacht dat als er al iets zou veranderen het niet zo drastisch zou zijn.
maargoed we wachten wel af .
ik zet er grote vraagtekens bij of het klopt :w
wat voor verandering dacht hij dan ??
ik geloof het pas echt als er kei harde bewijsen zijn.

Zaliotuur

Registered User
Koetje zei:
Ik ook maar ben zeker wel nieuwsgierig: bijvoorbeeld wat er met de prijzen gaat gebeuren
Waarschijnlijk gaan die keihard omhoog, dan krijg je van die 200 schots krengen met nog steeds weinig lading per tube. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar wat ze voor de Turning Fan van Proline vragen of andere cakes met veel schoten. :r

Koetje

Registered User
Ik vrees het ook,maar als de 200 grams blokjes in prijs verlagen kan ik er wel mee leven.

BTW: Ik denk trouwens niet dat er veel mensen zullen zijn die 80 of meer euro's voor een 500 grams blok neerleggen,Koetje in ieder geval niet hehehehe

Laatst bewerkt:

kauwboy

Registered User
Lijk me heel mooi die cakes van 500gr maar ik vrees dat het ontiegelijk duur zal worden dus het illigale spul houden ze op deze manier toch niet buiten nederland..
Daarbij gaan natuurlijk ook veel Nederlanders naar Belgie en Duitsland toe voor de hardere(veel hardere) knallers. Dus als ze dat nou ook ff veranderen hier kunnen we met z'n allen chainthunders,100k,widowmakers enz gewoon bij de lokale vuurwerkboer halen!!:9 (dat zal vrees ik een natte droom blijven...;) )

Sweet Laker

Registered User
Ik heb het er met mijn vaste dealer over gehad. En die had er zo zijn twijfels bij omdat een 500 grams pot aardig zwaar zal zijn. En met de huidige regelgeving van 10 kg per klant, dan zal er niet veel vuurwerk meer gekocht kunnen worden per klant (Theoretisch gezien).

Maar zoals al meer mensen hier zeggen, ik wil het eerst officieel bevestigd zien worden in het nieuws of weet ik veel waar ze het officieel uit brengen. Pas dan geloof ik het en ga ik me blij maken. Tot dan toe geniet ik wel van de 200 grams potten :)

Tony

Administrator
Medewerker
[Adminbreak] Deze Thread gaat op slot todat we meer informatie hebben over de veranderingen in de wet. We krijgen nu elke keer dezelfde vragen in dit onderwerp en daar schieten we toch niks mee op.[/Adminbreak]

Laatst bewerkt door een moderator:
P

poziloc

Guest
zo deze thread is weer open

aangezien er weer wat nieuws is te melden:

Twee soorten vuurwerk voor consumenten worden zwaarder. De zogenoemde ratelbanden en cakeboxen (of flowerbeds) mogen meer kruit bevatten. Ook mag vuurwerk net iets luider knallen. Dat staat in de 'Regeling nadere eisen aan vuurwerk' (RNEV2004), die waarschijnlijk in september van kracht wordt. VROM heeft gewijzigde regeling vandaag ter notificatie aan Brussel gestuurd.

De regeling waarin onder meer de eisen voor consumentenvuurwerk zijn vastgelegd, wordt binnenkort gewijzigd. De Commissie en de Europese lidstaten kunnen nog tot 4 september bezwaar maken tegen de gewijzigde regeling. VROM verwacht dat de regeling niet meer wordt aangepast. De gewijzigde regeling gaat dan kort na 4 september 2006 in werking.
De belangrijkste wijzigingen zijn:

ratelbanden (of strengen of matjes) mogen tot 2500 gram kruit bevatten, maar slechts een halve gram per compartiment
cakeboxen (flowerbeds) mogen tot 500 gram kruit bevatten;
een nieuwe norm en een andere methode om het geluid van vuurwerk te meten, waardoor iets meer geluid is toegestaan

bron: http://www.vrom.nl/pagina.html?id=23542

Laatst bewerkt:

Cornel

Registered User
Goed nieuws...

Maar is het nou zo dat de 500grams potten nog steeds 15 gr max per tube mogen hebben?

P

poziloc

Guest
klopt helemaal.....bij de vuurpijlen veranderd er helemaal niks en het knalvuurwerk mag iets meer sas bevatten.
ratelbanden mogen maximaal 2500gram bevaten, maar per compartiment mag er niet meer inzitten dan 0,5 gram

dit kan je allemaal in die link terug vinden die ik in m'n vorige post heb geplaatst...daar staat een link bij in de vorm van een pdf file....leuk leesvoer waar je af en toe duizelig van wordt hehe

hier de link: [url="http://www.vrom.nl/Docs/200605_Vuurwerk_RNEV2004Brussel.pdf]PDF FILE[/url]

Laatst bewerkt:

Cornel

Registered User
Aha toch nog steeds goed nieuws,

alleen ben wel bang dat dan de prijze van de nieuwe producte helemaal de pan uit zulle stijgen,

maar losse knallers, daar werd tog altijd na gekeken hoehard ze gingen(hoeveel decibel) en niet presies aantal grm kruit of zit ik er naast?
zeker leuk leesvoer alleen je moet er wel de tijd voor nemen..:p

Laatst bewerkt:
Bovenaan