500 Grams potten in NL !

AWG

Registered User
joh al wordt het van 200 naar 300 gram dan vind ik het al een hele vooruitgang
we moeten niet vergeten dat een jaar of 5 a 6 geleden de cakes van max 100 na
ar 200 gram zijn gegaan. en als we nu naar 300 gaan is dat al mooi.
het word dus volgens het verhaal 500. ik denk dat qua prijs het wat minder leuk wordt die potten. dus zul je situaties krijgen dat je 1 a 2 grote cakes koopt en een aantal kleinere van 200 a 300 gram.:)

geef niks hoor ik ben positief.
van mij had een kilo ook gemogen maarja das ijdele hoop:p .

ik wacht af en zal genieten als het ervan gaat komen. ik fantaseer alvast even hoor jongens:)

-amazing yellow caps19shots word 50shots(met nog meer kleuren):p
-mantronix 324 word mantronix 800(met verschillende effecten)
-de wildwest 300 shots word 750 shots.
-sky crossing 31 shots word 70 shots met meer effecten.
-de crossing fountain 2 minuten word 5 minuten.(meer effecten)
enzovoorts.
ik heb er opzich wel zin an. alleen tja eerst zien dan geloven.:w

Schuim

Moderator
Medewerker
Dan zou ook het id van de grotere single shot mortieren beter uitgewerkt kunnen worden..
Maar dat zou wel dromen blijven als de matten ook al naar beneden gaan.
Plus dat dit pas zin heeft als het 25 gram per tube word.. maar dan nog, echt veel nut zal het niet hebben.

Daar ik ook nog bang ben voor de prijzen.
Ze zullen de prijzen van de grotere potten gelijk moeten zetten met die in belgië.
Anders weet ik wel waar ik de komende jaren nog steeds naar toe ga.
En dat is niet alleen voor de matten en een paar knallers.
Hoe wel die liter's benzine nu wel ongeveer er voor zorgen dat het even duur is. |:(

Maar zo als al eerder gezecht, de tijd zal het leren.
Alles komt met de tijd..
Het blijft wachten op gunstigere tijden.
En hopen dat de tijd ons niet in de steek laat.
Daarbij natuurlijk niet te vergeten dat in deze tijd, de zon niet meer voor niets opgaat
(bij wijze van spreken)
:+

Greedings,
Schuim

mickeyzegtboem

Registered User
xavier zei:
Ik vind toch dat ze weer niet goed hebben nagedacht wat die 15 gram per tube betreft. Op de U.N. default lijst staat dat een tube met maximaal 25 gram poeder (met maximum 5% flash) als 1.4G geklasseerd wordt. Waarom hebben ze die 25 grams regel niet overgenomen? Dit is voor iedereen hetzelfde.

Het zou leuk zijn als België ook deze 500 grams regel zouden overnemen.

in nederland hebben wij een uitzondering hierop, wij mogen 2 gram flash in een tube stoppen (dus 13 gr. zwart kruit en 2 gr. flash), dus meer effect met minder kruit en toch nog 1.4G;)

GMP82

Zilveren Member
Het idee dat ze enigszins toenadering zoeken tot de vuurwerkliefhebbers (die naar belgie gaan) is op zich positief. Maar ik denk niet dat ze met deze maatregelen een grote stroom belgiegangers tegen gaan houden. Het lijkt me bovendien erg naief als ze dit daadwerkelijk denken.
Een groep gaat naar belgie vanwege het 'zwaardere vuurwerk' (en dan heb je het over vulling per tube en tube afmeting, en NIET over de maximale vulling van het totale artikel). Ik geloof niet dat de 'legale flowerbeds' die zo ontstaan (immers, meer effecten van hetzelfde kaliber ipv groter kaliber) een goed alternatief is voor mensen die op dit moment belgische flowerbeds halen.
Een andere groep (grotendeels de niet-kvk klanten) gaat voornamelijk vanwege het grote prijsverschil. Ik vrees dat met de bovenstaande ontwerpwetgeving de prijzen alleen maar omhoog zullen gaan... dus die zullen bij NL prijsstijging blijven rijden...

Het blijft uiteraard speculeren wat er gaat gebeuren, maar ik ben niet écht optimistisch.

tommy-gun

Registered User
Leuk initiatief maar waarschijnlijk helaas gedoemd om te mislukken.
Er zullen maar weinig mensen zijn die 1,5 x de prijs van een pot van 200 gr.
willen betalen, want daar mag je wel van uit gaan.
Daarbij zullen de effecten niet groter zijn. Het zullen er alleen meer zijn.

Mvg. Tommy-gun

Patrick

Registered User
En er gaat een groep (zoals ik) gewoon voor een lekker dagje uit naar België en natuurlijk het feit dat je er het hele jaar kunt shoppen in best mooie winkels (zeker in Kapellen) :)

Schuim

Moderator
Medewerker
Het eenige echte id wat ik er bij kan verzinnen, wat het vuurwerk dan ook echt aantrekkelijker maakt is dat je meerdere schoten te gelijk of vlak na elkaar kan schieten, waardoor de lucht veel voller is.
Hierbij zullen er ook leukere finale's kunnen ontstaan.

Maar om dan een bedrag van 50 euro aan 1 blok uit te geven vind ik gewoon gestoort.. das 1/3 van mn nederlands buget (ben meer van de prof. klasse).

Genoeg mensen die het zullen doen, en de niet extreeme vuurwerkfreak die gewoon zo iets heeft van, 1 dag per jaar met het verstand van 2 op elkaar gestapelde bierfiltjes, zeker.

Maar toch kan ik er niet echt met mn kop bij.
ze zullen de prijzen echt flink moeten laten kelderen willen ze de stroom voor 45% tegen gaan.
Een 500 grams pot zou voor 30 euro verkocht moeten gaan worden en de 200 grams voor 12,50 wil ze dat lukken.
Hiermee zullen ze de groep mensen die voor goedkoper vuurwerk gaat naar belgie flink uitdunnen.

Over een groter kaliber, zo als belgie met de 25mm voor feestvuurwerk kan ik een ding over zeggen.
Dat blijft een droom.

Maar ook hier geld heel simpel,
Eerst zien dan geloven

Devestator_001

Registered User
DAMES!!!! (en heren),

Ik was vorige week bij mijn vuurwerkboer en ik hoorde van hem dat de potten volgend jaar tot 500 gram gevuld mogen worden. Ik heb het van mijn vuurwerkboer gehoord dus weet niet 100% zeker of het waar is. Ik heb ook al een pot gezien (TurboBox van Crown) die 500 gram gevuld was. NIET NORMAAL HOE GROOT!. Volgend jaar zijn de labels van Crown ook anders zei hij. Het word zoals Pro-Line. Gewoon bruin met de naam erop zegmaar dus.

Goed nieuws iig dus:)

:w

P

poziloc

Guest
nu nog de prijzen een stuk verlagen, zodat ze kunnen concureren met belgie.
zolang ze dat niet doen, zal het grote deel nog steeds naar belgie gaan om daar z'n speelgoed te halen.

Gorgel

Registered User
Ik heb ook gehoord dat ze matten tot 30.000 shots willen legaliseren MET zilverkruit. Maar wat daar dan weer van waar is weet ik ook niet! Ik heb het ook maar gehoord.

Devestator_001

Registered User
Gorgel zei:
Ik heb ook gehoord dat ze matten tot 30.000 shots willen legaliseren MET zilverkruit. Maar wat daar dan weer van waar is weet ik ook niet! Ik heb het ook maar gehoord.

ik denk dat dat gewoon een fabeltje is... zilverkruid willen ze in NL niets van weten... Maar zou idd wel leuk zijn:p

Beekje

Registered User
Dit gaat allemaal nog heel lang duren en waarschijnlijk niet uitkomen. Het heeft ergens gelekt. Ook ik had er hoop in maar ben bang dat het nog lang niet zal gebeuren!

trixx

Registered User
Devestator_001 zei:
DAMES!!!! (en heren),

Ik was vorige week bij mijn vuurwerkboer en ik hoorde van hem dat de potten volgend jaar tot 500 gram gevuld mogen worden. Ik heb het van mijn vuurwerkboer gehoord dus weet niet 100% zeker of het waar is. Ik heb ook al een pot gezien (TurboBox van Crown) die 500 gram gevuld was. NIET NORMAAL HOE GROOT!. Volgend jaar zijn de labels van Crown ook anders zei hij. Het word zoals Pro-Line. Gewoon bruin met de naam erop zegmaar dus.

Goed nieuws iig dus:)

Kan jij dan ook niet even aan je vuurwerkboer vragen wat de kosten gaan worden ongeveer van zo'n pot!

Daar zijn we allemaal namelijk heel erg nieuwsgierig naar!

Devestator_001

Registered User
trixx zei:
Kan jij dan ook niet even aan je vuurwerkboer vragen wat de kosten gaan worden ongeveer van zo'n pot!

Daar zijn we allemaal namelijk heel erg nieuwsgierig naar!

dat heb ik toen ook al gevraagd. Maar daar wist hij nog niets van... even afwachten dus...

PyroPlop32

Registered User
en een ratelband naar 0,5 gram kruit per knalletje ???
nu al lijken die nederlandse ratelbanden al HELEMAAL nergens op!!

ik heb er eergister een mat van +/- 20 meter lang gezien...om de meter ging dat ding uit, en de knalletjes die eraf komen das ook al helemaal niks.

schaf dan maar helemaal die nederlandse kutmatten af.

blacklabel

Registered User
yup er zal nog veel moeten veranderen in het vuurwerkbesluit maar 200 gram naar 500 gram is voor mij al een grote vooruitgang. Ik hoop dat de overheid nu ook wel gaat inzien dat naast de 60 miljoen euro (30 miljoen daarvan gaat naar de staat BL & BTW) legaal vuurwerk ook wel minstens een 30 miljoen illegaal spul de lucht in geschoten wordt in nederland, beter denken ze daarover na en kunnen ze nog eens 15 miljoen euro's (50% BL & BTw verdienen en heel belangrijk ze besparen ook nog eens bakken met geld voor de politie controles kunnen ze die weer hun werk doen waarvoor ze zijn bedoeld, echte boeve vangen ;)

mja we wachten wel af :w

j-mini

Registered User
:w nou als het allemaal door gaat zou dat wel heel tof zijn alleen jammer van de ratelbanden...dat wordt toch weer naar belgie gaan..wahahha......
en wie weet mischien over een paar jaar......?!!!!!!!!!!!!!!!:w

Bovenaan