3Onderzoekt - Vuurwerk uit polen

USRRobiwan

Registered User
Volgens mij is manuel een freak in de dop. Hij vond het allemaal prachtig daar in polen.

Ja inderdaad. Dat was wel opvallend. De andere twee zijn geconfronteerd met de pijnlijke dingen en Manuel is geconfronteerd met de 'leuke' spannende dingen. Je ziet het verschil als ze op het einde d cobra afsteken. Manual doet dat zonder problemen terwijl de andere zowat staan te bibberen van angst.

KoenL

Registered User
Hier nog een stukje audio van Manuel Venderbos. Hij is na alles van mening dat een centrale show georganiseerd door de gemeente de beste oplossing is...
http://www.538.nl/gemist/15310/moet-vuurwerk-verboden-worden

Ik vind het te triest voor woorden. Liefhebbers zoeken met veel moeite een podium in de media en dit soort mafkezen krijgen zelfs zendtijd. En die tweets van Manuel, nondeju. Het hadden de opmerkingen van 13-jarige reageerders op Youtube kunnen zijn onder de filmpjes van Ruben.

De politie doet moeite om zoveel mogelijk vuurwerkfilms van het zware vuurwerk van internet te krijgen en de EO maakt er een leuke compilatie van op TV.

Ergernis ten top!

rodepo

Registered User
Ik vond het in vergelijking met andere programma's en media berichten nog een van de beste.

Ze laten verschillende kanten zien.

ook goede voorbeelden van afstand houden enzo ;)

de opmerking van eigen verantwoordelijkheid was er ook 1 zeg: "We staan eigenlijk te dicht bij" ja dan moet je zelf beslissen of je blijft staan of afstand neemt.

Die oog arts snapt al helemaal niks van vuurwerk beleving, en dat begrijp ik best als je alleen de slachtoffers ziet. misschien moet hij een keer vrij nemen met oud en nieuw en zelf gaan stoken.

ook had ik het gevoel dat veel stukjes oud materiaal was.

Fearwind

Registered User
Om te huilen dat programma. In de eerste 5 a 10 minuten dacht ik nog dat het de goede richting op ging. Maar toen eenmaal het eerste lontje aan was gestoken, verandert Ruben in een idioot en kwamen ook wel alle vooroordelen over vuurwerk voorbij.

Totaal niet representatief voor de liefhebber en het gros van de afstekers.

Lawinepijl in de grond.. Klooie met met vuurpijlen zonder motor.. 6 inch afsteken op 5 meter afstand...

Als je het voor je zelf doet, op een weiland zonder omstanders, ga je gang, maar hou je dan in ieder geval in op TV...

petertje23

Registered User
Dit was inderdaad geen reclame voor vuurwerk minnend Nederland!
Het blijft ook vreemd om steeds maar te zien dat het "vuurwerk" uit Polen vergeleken word met het Nederlandse consumenten vuurwerk.
Het is jammer dat de meeste mensen geen onderscheid maken hierin.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb het teruggekeken op uitzending gemist.
Wat een ongeloofelijk dom stuk zeg.
Lekker weer oude koeien uit de sloot trekken, om even een straat in Opheusden op stelten te zetten.
Ach ja, Opheusden was ook de enigste optie voor de EO, want Opheusden is toch het topje van de bible belt.

Voor de rest heb ik alleen mezelf zitten te ergeren.
Het slaat nog kant nog wal, dit programma.

hardcore0438

Registered User
In het reactietopic op de EO uitzending heb ik even gereageerd, zal om evt. verwarring te voorkomen ook de reactie even posten ;

Het onderzoek van het programma '3onderzoekt' heb ik nog nergens kunnen vinden.
Echter wil ik ten eerste wel wat uit de wereld helpen.
Ruben Koet is geen godfather binnen de vuurwerkwereld. Hij is het meest gehate persoon binnen de vuurwerkwereld. Wat hij doet gaat alle perken te buiten. Dit programma is daarnaast totaal onrealistisch. Naar Polen gaan, shells tot 6-8 inch wegschieten waar ze praktisch naast staan, lawinepijlen in de grond terwijl er een crewlid naast staat, en dan nog maar niet te beginnen over het stoken met zulk spul naast je. Het aspect van het vuurwerkverbod is ook niet aan bod gekomen, er word namelijk totaal niet gesproken over het Nederlandse consumentenvuurwerk wat men aan banden wil leggen , maar alleen over het enorm zware spul waar maar een kleine groep in Nederland over beschikt. Het gedeelte met de man uit Opheusden slaat ook nergens op, want hierbij werd zelf een explosief gefabriceerd. Wat heeft dit met het Nederlandse consumentenvuurwerk te maken ?
Erg jammer dat de échte liefhebbers , die wel normaal met vuurwerk omgaan, in een kwaad daglicht worden gesteld.
Lees anders de topics op vuurwerkcrew en freakpyromaniacs eens door over deze aflevering, dan kan iedereen zien hoe er over Ruben Koet gedacht word.

Met vriendelijke groet,

Affijn. Vanavond ronde 2 :)

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Filmpje van de eo.

[video]http://www.eo.nl/beam/programma/3onderzoekt/aflevering-detail/aflevering/3onderzoekt-3/[/video]

Filmpje van de vuurwerkdebiel himself.

Sateetje

Registered User
Extremerides=Extremerukker.

Zoek een vriendin...

Even het goede voorbeeld geven door een 6" naast je hoofd af te steken... Nee, zo krijgen we een goed beeld van legaal vuurwerk in Polen?!?

Waarom wordt fpm niet gevraagd voor een serieuze uitzending...

wit1704

Registered User
Ja, je vraagt je eigenlijk af wat nou de bedoeling is van zo' n programma.

Men gaat 8 uur rijden om verboden zaken te kopen in Polen.
Maar dat is toch niet representatief voor die mensen die in Nederland op een normale manier vuurwerk afsteken.

Het lijkt idd sensatie TV.
De mensen die graag ILLIGAAL spul willen knallen zullen hierdoor niet op andere gedachten worden gebracht.
Eerder op nog meer ideeen.

Mensen die normaal in Nederland omgaan met vuurwerk zullen zich zelf hierin ook niet herkennen.

Ja, oog artsen snap ik wel, dat zij ook alleen de ellende zien en niet het plezier van vuurwerk.

Maar zet er dan ook een chirurg tegen over die kan vertellen hoeveel mensen hij moet helpen en behandelen voor thuis ongelukjes en auto ongelukken.
Deze hebben vaak aanleidingen die nog onwaarschijnlijker lijken en zijn dan het simpel afstekken van vuurwerk.

Dus als je die getallen gaat vergelijken met de vuurwerk ongelukken zal je al snel tot de conclusie komen dat AUTO'S en BROMMERS veel meer ernstige en dodelijke ongelukken veroorzaken.
Dit gaat het hele jaar door. Daarnaast nog de huishoudelijke ongelukken.

Dan zou men meteen zeggen, AUTO's en BROMMERS VERBIEDEN!
Thuis is het dan ook DIRECT VERBODEN dat een " doe het zelfers" nog en klussje doet.
Zie je het al gebeuren......
Hoewel dit vele miljarden zal kunnen besparen en mensenlevens. Daar hoor je niemand over h'e.

Laat liever zien dat 99% van de vuurwerk liefhebbers normaal doen en normaal zijn en geen slachtoffers zijn en maken.

Maar goed , daar kan je geen sensatie TV van maken.

Laatst bewerkt:

Girandola

Registered User
Zelf heb ik de aflevering uiteraard ook bekeken. Soms moest ik even glimlachen maar over het algemeen vond ik de aflevering enigszins puberaal overkomen.

Kody

Registered User
Deze jongen kan je toch niet serieus nemen? Dit soort types zorgen ervoor dat de goedwillende stokers in een kwaad daglicht worden geplaatst.

En op al die filmpjes doet hij popie jopie, lijkt wel alsof hij een paar chromosomen mist.

Warlord

Registered User
Ik vind het een beetje makkelijk praten over iemand die zich hier niet kan verdedigen.
Ja hij provoceert misschien wel maar het is de realiteit waar we nou eenmaal mee te maken hebben, en dat laat hij dan weer wel zien. Ik durf te wedden dat menig pyro toch ook wel weer een beetje jaloers op Ruben is. Het is daar in Polen toch het walhalla of niet dan?

blackpowder

Registered User
Nee ben totaal niet jaloers en heb ook geen behoefte aan pools vuurwerk.
Hier in nederland is het qua siervuurwerk prima voor elkaar. En het zou mooi zijn als Ned, Bel en Dui op een lijn komen te zitten. Dan hebben we een nette vuurwerkregeling.
Wat zouden we nou hier in Nederland moeten hebben aan die extreme knallers.
Er zijn namelijk zat mensen die zich daar aan ergeren en het gevaarlijk vinden. Het enige dat gebeurd door meer van die zooi hier te krijgen is dat er zich meer mensen tegen gaan verzetten.

En dat is juist wat we niet willen. Laten we ons gewoon aan de Europese regels gaan houden en dan denk ik dat we niet veel te klagen hebben.

En ja het programma is stemmingmakerij in mijn ogen.

Mvg blackpoder

Warlord

Registered User
Ik heb ook echt niets meer met illegaal vuurwerk maar wat ik bedoel te zeggen is dat menig pyro daar in Polen echt wel staat te watertanden en je kan mij niet wijs maken dat er dan niets gekocht wordt. Al was het maar om daar af te steken.
Die extreme knallers mogen van mij ook afgeschaft want daar heeft niemand wat aan. In de media worden ze afgedaan als handgranaten en zo worden de mensen er bang voor. Kijk en daarom vind ik het wel mooi daf Ruben dat soort knallers toch wel belicht.
Dat hij er niet altijd even slim mee omgaat daargelaten.

Bovenaan