In het reactietopic op de EO uitzending heb ik even gereageerd, zal om evt. verwarring te voorkomen ook de reactie even posten ;
Het onderzoek van het programma '3onderzoekt' heb ik nog nergens kunnen vinden.
Echter wil ik ten eerste wel wat uit de wereld helpen.
Ruben Koet is geen godfather binnen de vuurwerkwereld. Hij is het meest gehate persoon binnen de vuurwerkwereld. Wat hij doet gaat alle perken te buiten. Dit programma is daarnaast totaal onrealistisch. Naar Polen gaan, shells tot 6-8 inch wegschieten waar ze praktisch naast staan, lawinepijlen in de grond terwijl er een crewlid naast staat, en dan nog maar niet te beginnen over het stoken met zulk spul naast je. Het aspect van het vuurwerkverbod is ook niet aan bod gekomen, er word namelijk totaal niet gesproken over het Nederlandse consumentenvuurwerk wat men aan banden wil leggen , maar alleen over het enorm zware spul waar maar een kleine groep in Nederland over beschikt. Het gedeelte met de man uit Opheusden slaat ook nergens op, want hierbij werd zelf een explosief gefabriceerd. Wat heeft dit met het Nederlandse consumentenvuurwerk te maken ?
Erg jammer dat de échte liefhebbers , die wel normaal met vuurwerk omgaan, in een kwaad daglicht worden gesteld.
Lees anders de topics op vuurwerkcrew en freakpyromaniacs eens door over deze aflevering, dan kan iedereen zien hoe er over Ruben Koet gedacht word.
Met vriendelijke groet,
Affijn. Vanavond ronde 2