36e Vuurwerkfestival Valencia Oktober 2015

Originallover

Registered User
Bedankt Tony voor de tip, heb het uitgezet.

De Mascleta Nocturna was een stuk heftiger! Veel meer vlinders, siervuurwerk, shells en rauwe fluiters. In het donker flitsen ze heerlijk! Piepende oortjes wel eventjes :D

Firecrack-R

Registered User
Hmm, zo te zien alleen Vicente Caballer dit jaar. Dan ben ik toch meer fan van Ricasa. Die zetten welliswaar meer Chinees materiaal in als V. Caballer, maar daardoor krijg je wel meer escalatie. Grandioos ook hoe de Grupo #6 vorig jaar door de lichamen heen beukte, dat lijkt dit jaar iets minder.

Maar hoe dan ook genieten in Pobla. Heerlijk afstandje, lekker rustig en gewoon genieten van deze Mascleta's. Dat zal vast goedkomen. Ben benieuwd naar de rest van het materiaal en veel plezier gewenst aan alle aanwezigen.

1marco1

Registered User
Die shows in pobla zijn altijd heftig, nou vraag ik mijn af of tijdens de fallas er ook wordt geschoten in pobla, is er iemand die dat weet?

Tony

Administrator
Medewerker
Hmm, zo te zien alleen Vicente Caballer dit jaar. Dan ben ik toch meer fan van Ricasa. Die zetten welliswaar meer Chinees materiaal in als V. Caballer, maar daardoor krijg je wel meer escalatie. Grandioos ook hoe de Grupo #6 vorig jaar door de lichamen heen beukte, dat lijkt dit jaar iets minder.

Chinees materiaal bij een gewone mascleta?

Firecrack-R

Registered User
Ja, Ricasa heeft vorig jaar in Pobla veel Chinees materiaal geschoten. Nu was dit een Nocturna, waardoor het siervuurwerk vaak niet van Spaanse afkomst is (cakes en shells van Lidu? Hoe dan ook, logisch natuurlijk). Maar de fluiteffecten waren volgens mij ook Chinees; in de eerste paar retenciones werden er 3 traps fluitcakes gebruikt, en halverwege werd er gebruik gemaakt van fluitblokjes (Concerto rosso achtig), die wel in goede getallen aanwezig waren trouwens..

Kijk anders het filmpje van Afroman nog eens terug: (Hoop dat hij er geen problemen mee heeft dat ik zijn filmpje plaats, en anders hoor ik het wel)

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ja, Ricasa heeft vorig jaar in Pobla veel Chinees materiaal geschoten. Nu was dit een Nocturna, waardoor het siervuurwerk vaak niet van Spaanse afkomst is (cakes en shells van Lidu? Hoe dan ook, logisch natuurlijk). Maar de fluiteffecten waren volgens mij ook Chinees; in de eerste paar retenciones werden er 3 traps fluitcakes gebruikt, en halverwege werd er gebruik gemaakt van fluitblokjes (Concerto rosso achtig), die wel in goede getallen aanwezig waren trouwens..

Kijk anders het filmpje van Afroman nog eens terug: (Hoop dat hij er geen problemen mee heeft dat ik zijn filmpje plaats, en anders hoor ik het wel)

Yes. In het geval van een nocturna ligt dit wel anders inderdaad.
De tripple fluit cake is ook Chinees. Deze hebben ze twee jaar geleden voor het eerst geïmporteerd.

Candles en mines zijn bijna altijd van Ricasa zelf..
Cakes uiteraard Chinees.

Originallover

Registered User
Vanavond echt een topavond gehad in La Pobla de Vallbona. Toen we daar aankwamen zagen we het er behoorlijk volhangen en werden de verwachtingen echt groter. Digitale lijnen dit keer ook bij. Na heerlijk te hebben gegeten in de buitenlucht, werd het steeds drukker. Begon opeens een saluterekje te knallen! Daarna werd de heilige Verge del Rosario geëerd, mooie traditie hebben die Spanjaarden toch! Toen begon een topshow. Gewoon geweldig om mee te maken. Al dat geweld zo vlak voor je neus! De films!

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Yes. In het geval van een nocturna ligt dit wel anders inderdaad.
De tripple fluit cake is ook Chinees. Deze hebben ze twee jaar geleden voor het eerst geïmporteerd.

Candles en mines zijn bijna altijd van Ricasa zelf..
Cakes uiteraard Chinees.

Wel een verdomd goed fluitbakkie dan, die zou ik wel in mijn straat willen zien blazen de 31ste. Schiet behoorlijk constant. En gewoon een goede fluit.

Tony

Administrator
Medewerker
Wel een verdomd goed fluitbakkie dan, die zou ik wel in mijn straat willen zien blazen de 31ste. Schiet behoorlijk constant. En gewoon een goede fluit.

Volgens mij is het een cat.4 blok
Valenciana heeft hem ook eens in een mascleta gebruikt.

Originallover

Registered User
Een gruwelijk goede Castillo gezien. 15 minuten vol gas erop. Zoveel variatie erin. Keiharde Salutes er tussendoor. Kan er heel verhaal van maken hoe goed deze was maar de film zegt alles. Geniet ervan:

smilli

FPM Filmer
Weer een topper van Europla zeg, moet wel genieten zijn geweest in de bedding.
Is ook wel te horen aan de film:yarr:

Tony

Administrator
Medewerker
Een gruwelijk goede Castillo gezien. 15 minuten vol gas erop. Zoveel variatie erin. Keiharde Salutes er tussendoor. Kan er heel verhaal van maken hoe goed deze was maar de film zegt alles. Geniet ervan:

Heerlijke show van Europla zeg. Wat een strakke producten.
En wat kan ik genieten van mensen die zo genieten :)

THIS IS VALENCIAAAAAAA!

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Lekkere show zeg! Dat moet genieten geweest zijn. Jullie reacties zijn leuk om te horen! ( heel herkenbaar)

Bovenaan