36e Vuurwerkfestival Valencia Oktober 2015

Michel_G

Zilveren Member
De data die je geeft kloppen allemaal, goed begrepen dus!

Als je toch met je ouders gaat, koop dan op het vliegveld een 10 strippenkaart (bonometro) voor Zone ABCD. Kost dacht ik tussen de 21 en 22 euro op het vliegveld, maar dan heb je meteen de ritten héén en terug (van vliegveld naar stad en omgekeerd) voor je ouders en jou. 6x een enkeltje komt op 6x € 3,90= 23,40 uit. En op die kaart houd je dan nog 4 ritten over om zelf bijv. 2x op en neer naar Pobla te reizen. Dus na die 6 ritten ben je al goedkoper uit en Pobla is dan min of meer 'gratis' reizen (t.o.v. allemaal losse kaartjes). Pobla valt in zone C, dus kan ook perfect gedaan worden op die bonometro.

Bonometro kan je bij het doorgaan van de poortjes gewoon aan de persoon geven, je kan gewoon met meerdere personen reizen op 1 kaart, zolang er maar het aantal ritten "afgeschreven" worden, gelijk het aantal personen waarmee je reist.

Ter plekke gewoon even kijken welke route je moet nemen (ligt eraan waar je verblijft) Gaat in ieder geval om Lijn 2 richting Lliria, maar kan zijn dat je bijv. op station Angel Guimera even over moet stappen. Afhankelijk van welk station je opstapt, duurt de reis ongeveer 45 minuten. (Vanaf station Xativa gemeten)

Op www.metrovalencia.es (officiële site van de metro) kan je ook e.e.a. aan info vinden, maar de site is niet altijd even geweldig en sommige dingen zijn lastig te vinden.

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
De mascletà op de 9de wordt dit jaar geschoten door Pirotecnia Turis!

Helaas niet zoals ik gehoopt/verwacht had nog een jaar Valenciana, maar goed, zon+bier+mascletà blijft altijd een fijne combi!

Er is geen exacte tijd voor de mascletà, maar wordt aan het einde van de 'optocht' met de vlag gehouden. Het kan dus wat eerder of later dan 14.00u zijn, maar zal wel in die buurt zitten gok ik. ('Optocht' begint om 12.00u en duurt meestal wel even.)

Budget voor de show van Europla is trouwens 30.000 euro volgens Levante. Dat is 2.000 meer dan waar Turís het vorig jaar voor heeft gedaan.

Bronnen:
http://www.lasprovincias.es/valenci...ta-programa-actos-octubre-20150923162244.html
http://www.levante-emv.com/valencia/2015/09/23/consulta-programa-actos-festividad-9/1318065.html
http://www.levante-emv.com/valencia/2015/09/23/compromis-instaura-marcha-ciudad-bajada/1318058.html

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Turis heeft de laatste weken behoorlijk dikke mascletas geschoten. Ik verwacht dat ze op het plein willen lateb zien dat ze "misschien" wel helemaal terug zijn.

Michel_G

Zilveren Member
Daar heb je wel gelijk in, hun laatste mascletas de laatste weken waren zeker niet verkeerd! Laten we hopen dat ze die lijn doorzetten op de 9de!

Is ook niet zo dat ik het een hele zware teleurstelling vind, maar ben gewoon fan van hoe Valenciana hun mascletas schieten. Lopen altijd heerlijk en zit een mooie 'flow' in.

EDIT:
Zie nu pas dat de laatste show van Turís op het plein, al weer van Fallas 2012 dateert! Inderdaad mooie mogelijkheid om te laten zien dat ze weer helemaal terug zijn!

Laatst bewerkt:

Firecrack-R

Registered User
Ik vond de Castillo die ze vorig jaar Oktober schoten best goed eigenlijk. Terwijl ik dit nietvan Turis had verwacht. Ze doen dus zeker hun best de laatste tijd, en denk net als Tony dat ze dit graag willen laten zien op het plein in Valencia. Ik kan de Mascleta van Turis op Fallas 2012 nog goed voor me halen.. Man die Trueno's, echt keihard. Volgens sommigen dan ook té hard.. Hoe dan ook wel errug kicken.

Ben benieuwd wat ze zullen laten zien.

Tony

Administrator
Medewerker
Turis was in onze beginjaren (fallas) erg goed met hun castillos maar zoals bijna elk bedrijf zijn ook hun tegen een dip aangelopen.

ChrisN

Registered User
Er is geen exacte tijd voor de mascletà, maar wordt aan het einde van de 'optocht' met de vlag gehouden. Het kan dus wat eerder of later dan 14.00u zijn, maar zal wel in die buurt zitten gok ik. ('Optocht' begint om 12.00u en duurt meestal wel even.)

Heeft jullie ervaringen van eerder geleerd dat het altijd wel plusminus 14:00 is? of kan het dan ook net zo goed bijvoorbeeld 13:00 worden?

Michel_G

Zilveren Member
@Dennis:
De quote die Chris aanhaalt heeft betrekking op de mascletà op de 9de in Valencia. Zullen we hem maar niet naar het dorpje sturen op die dag? :p

@Chris:
In het verleden was het (voor zover ik weet) altijd wel plusminus 14.00u. Ze hebben dit jaar echter een iets andere inrichting aan de optocht gegeven, dus de tijdsduur is wellicht ietsje anders. Echter gezien het hele proces wat ze eerst door gaan, verwacht ik toch zeker wel weer 1,5u nodig gaan hebben. Aangezien dat gedeelte van het programma om 12.00u begint, gok ik dat ze dus zeker niet voor 13.30u de mascletà gaan schieten. (Is echter geen garantie)

Ik zelf ga waarschijnlijk gewoon om 13.00u (of wellicht ietsje eerder) alvast op het plein staan. Gewoon lekker in de zon rustig afwachten.

Michel_G

Zilveren Member
Wellicht nog wat leuks voor degene die op 9 oktober nog de hele dag in Valencia zijn:

12065518_10153593931914976_8773435866313643718_n.jpg

Ze willen op 9 oktober het wereldrecord van langste traca gaan verbreken door hem op 22 kilometer te zetten (oude record staat op 21.097 meter). Dit vind plaats in het dorp/stadje Alzira, ongeveer 35 km onder Valencia. Er ligt een treinstation bij Alzira, dus dat zou een optie kunnen zijn als je geen huurauto hebt. Wordt trouwens gedaan door Pirotecnia Crespo.

Helaas heb ik nog geen tijd kunnen vinden, dus ik heb geen idee of dit te combineren is met de mascletà op het plein.

Bron voor dit alles: de facebookpagina van Amigos de la Pirotecnia.

smilli

FPM Filmer
Godzijdank niet in san severo, halve marathon[emoji23] Nee maar wel leuk om te zien, jammer dat ik er niet bij kan zijn

Verstuurd vanaf mijn D6603 met Tapatalk

ChrisN

Registered User
@Dennis:
De quote die Chris aanhaalt heeft betrekking op de mascletà op de 9de in Valencia. Zullen we hem maar niet naar het dorpje sturen op die dag? :p

@Chris:
In het verleden was het (voor zover ik weet) altijd wel plusminus 14.00u. Ze hebben dit jaar echter een iets andere inrichting aan de optocht gegeven, dus de tijdsduur is wellicht ietsje anders. Echter gezien het hele proces wat ze eerst door gaan, verwacht ik toch zeker wel weer 1,5u nodig gaan hebben. Aangezien dat gedeelte van het programma om 12.00u begint, gok ik dat ze dus zeker niet voor 13.30u de mascletà gaan schieten. (Is echter geen garantie)

Ik zelf ga waarschijnlijk gewoon om 13.00u (of wellicht ietsje eerder) alvast op het plein staan. Gewoon lekker in de zon rustig afwachten.

Nuja, we zitten in de buurt (Hostel Venecia) en wellicht heeft Dhr. Fernando een kamer met balkonnetje geregeld :) ...Zo niet, dan zal ik ook zo rond 13:00 in de buurt proberen te zijn. Deze keer hoef ik niet vooraan te staan, mijn schoonouders zijn namelijk ook mee. Klopt het dat ik ergens had gelezen dat de castillo al om 23:00 is?

Michel_G

Zilveren Member
Om nog even terug te komen op de tijd, Amigos de la Pirotecnia hebben het vandaag gewoon over 00.00u:

Día 08/Octubre (Jueves).- VALENCIA A las 00:00 Hrs FESTIVAL DE PIROTECNIA CIUDAD DE VALENCIA 2015. Lugar: Antiguo Cauce Rio Turia entre el Puente de la Flores y Calatrava. PIROTECNIA EUROPLA FOCS DE ARTIFICI-Belgida (Valencia-España).

Er was eerder al sprake van meerdere andere shows in de provincie als onderdeel van het festival en dat gaat inderdaad door. 2 daarvan (in Chiva en Requena) zijn echter op dezelfde avond en tijd als die in Valencia. Op de 9de is er echter nog een Castillo in Font de la Figuera:

Día 09/Octubre (Viernes).- FONT DE LA FIGUERA/Valencia A las 00:00 Hrs. CASTILLO DE FUEGOS ARTIFICIALES Lugar: Polideportivo Pirotecnia Aitana, SL-Belgida/Valencia Organiza Diputación de Valencia incluidos Festival de Pirotecnia provincia de Valencia 2015.

Alleen interessant als je een huurauto hebt, aangezien het op zo'n 80km ligt (hemelsbreed) en er geen trein stopt.

falleros

Registered User
Día 06/Octubre (Martes).- LA POBLA DE VALLBONA/Valencia A las 14:00 Hrs. MASCLETA. A las 21:30 Hrs. aprox. al finalizar el acto Procesional MASCLETA NOCTURNA Lugar: Plaza Mercado. Pirotecnia Caballer-
Vicente Caballer

Día 07/Octubre (Miércoles).- LA POBLA DE VALLBONA/Valencia A las 14:00 Hrs. MASCLETA. A las 21:30 Hrs. aprox. al finalizar el acto Procesional MASCLETA NOCTURNA Lugar: Plaza Mercado. Pirotecnia Caballer-Vicente Caballer

Laatst bewerkt:

Originallover

Registered User
Zondag aangekomen in Valencia. Vandaag de eerste kleine Mascleta gezien in Pobla de Vallbona en was kort maar krachtig, lekkere dreunen die door je hele lichaam gaan. Voor de rest maar 2 andere Hollanders gezien en ongeveer maar 50 toeschouwers, beetje karig, haha:

Vanavond eens kijken bij de Nocturna daar.

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks voor de video.
Die is inderdaad wel heel erg klein.

Wat betreft je geluid. Staat de WINDSHIELD aan?
Deze moet je dan uitzetten. Dan slaat de mic als het goed is niet meer dicht.

Bovenaan