34e Internationaal vuurwerk festival Knokke-Heist (19, 21, 23, 25, 27 aug)

bridge

Bronzen Member
Aparte show zeg! zeker voor degenen die van het massale single-shot gebeuren zijn. Ziet er spectaculair uit.

Persoonlijk ben ik meer van de oude stempel en dus vooral gefocust op de kwaliteit van de boeketten van de, bij voorkeur sferische, bommen. En die is goed, bij vlagen zeer goed. Echter veel te weinig naar mijn smaak. Helaas een trend in Knokke.

mijn idee: grote profshow is veel bommen met af en toe blokken of candels ter ondersteuning e/o een rustmoment. (bijv in Geel was de verhouding naar mijn smaak).

Knokke nu: veel candels, single shots, blokken, en af en toe een bom.

Maar vooropgesteld. Mooie show van Scarpato en dikker dan Vacaluzzo vorig jaar. Maar wat mij persoontje betreft stuk minder nog dan parente 2004

kwintos

Registered User
Het is een pyromusical kan je ook niet echt vergelijken met een show zoals in geel bijvoorbeeld.
Persoonlijk geniet ik veel meer van dit soort shows,maar goed het is een kwestie van smaak.

tronetti

Registered User
Terug van Mexico, en voor mij geen eerste plaats.
Het begin van de show vond ik persoonlijk nog wel pakkend. Er is in deze show het nodige materiaal van Luso verschoten, wat in het begin direct al duidelijk was met de Gold Arestas, sprankelend goud zoals alleen hun dat maken. Prachtig! Vond sommige muziekstukken wat aan de lange kant, en vooral veel van hetzelfde. Persoonlijk vond ik later de show wat inkakken. Hier en daar zaten er ook wat foutjes met mine's en single-shots. Ook jammer waren de veel gebruikte - te veel - farfalle bommetjes. Het materiaal wat in deze show gebruikt is, was wel van hoge kwaliteit, maar ook veel van hetzelfde.
De finale vond ik eigenlijk ook weer net niet. Vond'm wel wat aan de korte kant. Helaas.

Alles bij elkaar vond ik het geen verkeerde pyromusical, maar ik kreeg hier niet het 'wow' gevoel zoals bij Scarpato.

thunderboy

Registered User
Leuke show gezien maar toch wel veel dezelfde bommen en tourbillions, helaas geen winnaar.

a24pj9.jpg

avobya.jpg

25svfp1.jpg

2usyj2s.jpg

[
14tpv7d.jpg

357f6h4.jpg

film zit op 45% nu, komt zo online.

1. Scarpato (duhhh)
2. Oostenrijk
3. Mexico
4. Frankrijk

Moontan

Moderator
Medewerker
Mexicaans vuurwerk ondanks forse wind

Met enige vertraging en ondanks de fikse wind werd zaterdagavond toch het Mexicaanse vuurwerk de nachtelijke hemel ingeschoten vanaf het Duinbergse strand. Het was andermaal een prachtig vuurwerk, maar het miste volgens heel wat kijkers de originaliteit van de Italiaanse pyrotechnische show. Het Vuurwerkfestival blijft evenwel duizenden kijkers trekken. Maandagavond is Polen, de winnaar van vorig jaar, aan de beurt. Het is meteen het sluitstuk van het festival. Sommige mensen willen dat beslist niet missen. Evi Purple tweette alvast naar haar vrienden: “Wie dat wenst mag mij maandagavond kidnappen en naar Knokke brengen voor het laatste vuurwerk...”

Een fotoreportage over het Mexicaanse Vuurwerk van de hand van Ivan Blomme kun je HIER bekijken.
http://www.flickr.com/photos/80410749@N08/sets/72157631249135956/show/

Sebastian Hahn filmde de finale momenten van het Mexicaanse Vuurwerk.

http://oronieuws.blogspot.nl/2012/08/mexicaans-vuurwerk-ondanks-forse-wind.html

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Via facebook:

Internationaal vuurwerkfestival Knokke-Heist
16 uur geleden
We are proud to announce you the winner of the Knokke-Heist Festival 2012, selected by the jury : Pyroemotions by Scarpato
Congratulations to Tony and His team!

Een terechte winnaar! Weet iemand welke plaatsen de andere landen hebben gekregen?

Laatst bewerkt:

bridge

Bronzen Member
Die show van Surex is inderdaad vet zeg! Zeker de beste van de laatste 3-4 jaar, als het niet meer is, in knokke denk ik.

Lekker divers, goeie balans bommen vs candels/blokken. Gewoon een show zoals ik het graag zie. Voor knokke begrippen echt een superwrede show.

thx voor sharing!

Moontan

Moderator
Medewerker
Poolse vuurwerkafsluiter zeer gewaardeerd

Het was aan Polen als winnaar van vorig jaar om maandagavond het Internationaal Vuurwerkfestival in Knokke-Heist af te sluiten. Het is andermaal een prachtige voorstelling geworden, waarbij ook de muziek wist te ontroeren. Belangstelling was er uiteraard genoeg. “Men kon op de koppen en fietsen lopen” zei een getuige. Niet alleen in de badstad zelf trok het Poolse vuurwerk volk. Op zee zaten aan boord van een aantal sportvissersbootjes ook liefhebbers die hun bordje zeevruchten samen met het hemelvuur opsoupeerden. Over de Scheldemonding in de duinen bij Vlissingen had men eveneens een mooi uitzicht op het Knokke-Heistse vuurwerk. Het “gerommel” van de vuurwerkpijlen was zelfs tot in het Walcherse Oostkapelle te horen zegt Alwin Don. Nick Hollevoet noemde het “crimineel goed vuurwerk”, terwijl Marieke Buysen “was egt vet!!” tweette. Youri Verploeg vond het “best wel jammer dat we nu weer een heeel jaar moeten wachten totdat het weer vuurwerk is!”

http://oronieuws.blogspot.nl/2012/08/poolse-vuurwerkafsluiter-zeer.html

Moontan

Moderator
Medewerker
Italianen winnen Vuurwerkfestival Knokke-Heist

Het Internationaal Vuurwerkfestival in Knokke-Heist werd maandagavond traditioneel afgesloten met een bijdrage van de winnaar van vorig jaar: Polen. Vooraf was er de proclamatie van het winnende vuurwerk van dit jaar. De vuurwerkmakers die om de twee dagen aan de wedstrijd deelnamen waren dit keer afkomstig uit Oostenrijk, Frankrijk, Italië en Mexico. Het werd een van de meest geslaagde edities van het festival ooit. Maar zoals zowat iedereen verwacht had ging de overwinning naar het Italiaanse Pyro-emotions di Scarpato. De winnaar haalde het vooral door z’n originaliteit. Het Italiaanse vuurwerkbedrijf was dan ook niet aan z’n proefstuk. Men kijkt er namelijk terug op zes generaties ervaring. De familie verzorgde in 1784 al vuurwerk voor de koning van Caserta. Het zijn de nakomelingen van die eerste “vuurartiesten” die nu in Rimini de familietraditie voorzetten. Het was burgemeester Lippens die de Trofee van het Vuurwerkfestival overhandigde aan Armando Barillari, de Italiaanse ereconsul in ons land.

http://oronieuws.blogspot.nl/

De foto’s van Ivan Blomme en een paar andere fotografen van de Italiaanse bijdrage kun je HIER bekijken. Ook bij Freakpyromaniacs zijn een hele reeks Italiaanse vuurwerkfoto's te zien. De finale van het Italiaanse vuurwerk kun je HIER nog eens bekijken.

Bovenaan