34e Internationaal vuurwerk festival Knokke-Heist (19, 21, 23, 25, 27 aug)

vincer

Registered User
Vinnie, bedankt voor het plaatsen van het filmpje. Het blijft jammer dat je het via film nooit meer zo ervaart als in het echt.
Toch zit ik hier met kippenvel te kijken en roept het emotie op. Ik zit dus met tranen in de ogen te kijken naar het filmpje. Laten we het er maar op houden dat het slaaptekort is icm de fisherman's friend. Want ik ben een echte vent! :crying:

Tony

Administrator
Medewerker
Vin, bedankt voor het snelle online zetten (In je pauze - DEDICATION!)

Ik heb de show van Scarpato nu gezien en als ik eerlijk ben vind ik het allemaal niet zo bijzonder.
Het thema waar de zon word ingezet vind ik heel erg gaaf en goed, het stuk van de gypsy kings waar ze perfect steppen op de geluiden ook inclusief een mooie finale. Maar de rest vind ik niet zo geweldig.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
:) Nepfreak! Ach ja, smaken verschillen.
Sowieso is er altijd een verschil tussen live en film, en ook niet iedereen zal shitloads aan sublieme single-shots weten te waarderen.

shinji

Moderator
Medewerker
Voor de mogelijkheden die dit festival biedt qua budget is dit natuurlijk een weergaloze show. Vrijwel alleen maar topmateriaal gebruikt, een goed uitgebalanceerde soundtrack, de zon die bijna helemaal goed ging ( en dat schijnt een hele moeilijke klus te zijn). Dat de thema's een beetje inspiratieloos op dezelfde manier geschoten worden vind ik in deze show van ondergeschikt belang. TOPSHOW!

Tony

Administrator
Medewerker
@Jos, ik ben Fan van singleshots. Altijd kikkuh.
Maar als je kijkt naar het gehele plaatje denk ik niet dat dit zo een top show was.

@Rickert, ik denk inderdaad dat er met dit bugdet ook niet meer verwacht mag worden. Dat hebben ze uiteraard top gedaan.

saule

Registered User
Vin, bedankt voor het snelle online zetten (In je pauze - DEDICATION!)

Ik heb de show van Scarpato nu gezien en als ik eerlijk ben vind ik het allemaal niet zo bijzonder.
Het thema waar de zon word ingezet vind ik heel erg gaaf en goed, het stuk van de gypsy kings waar ze perfect steppen op de geluiden ook inclusief een mooie finale. Maar de rest vind ik niet zo geweldig.

Ik ben volledig met je eens. Het is niet omdat je veel single shots gebruikt dat het plots een mooie show is. Scarpato schoot minimum het dubbele aan produkten weg dan de eerste twee deelnemers. Niet alle deelnemers kunnen zomaar zwaar over het budget gaan. Fabrikanten en grote importeurs kunnen dat misschien wel (of de wijs is, is een andere vraag). Féérie is geen importeur of fabrikant (en dus meer gebonden aan het budget dat ze krijgen), maar kwam wel soms verassend en vernieuwend uit de hoek. Het kon zeker beter, maar was wel origineler dan Scarpato. Het publiek en jury zijn wel gevoelig aan de hoeveelheid vuurwerk dat de lucht in gaat en minder op de creativiteit. Ik vrees dat het verschil tussen de eerste 2 deelnemers en Scarpato te groot zal zijn. Met tegenstanders als Goteborg, Surex of Vaccalluzzo zie ik Scarpato niet hoog eindigen. Ik hoop op Mexico.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben volledig met je eens. Het is niet omdat je veel single shots gebruikt dat het plots een mooie show is. Scarpato schoot minimum het dubbele aan produkten weg dan de eerste twee deelnemers. Niet alle deelnemers kunnen zomaar zwaar over het budget gaan. Fabrikanten en grote importeurs kunnen dat misschien wel (of de wijs is, is een andere vraag). Féérie is geen importeur of fabrikant (en dus meer gebonden aan het budget dat ze krijgen), maar kwam wel soms verassend en vernieuwend uit de hoek. Het kon zeker beter, maar was wel origineler dan Scarpato. Het publiek en jury zijn wel gevoelig aan de hoeveelheid vuurwerk dat de lucht in gaat en minder op de creativiteit. Ik vrees dat het verschil tussen de eerste 2 deelnemers en Scarpato te groot zal zijn. Met tegenstanders als Goteborg, Surex of Vaccalluzzo zie ik Scarpato niet hoog eindigen. Ik hoop op Mexico.

De Mexicanen kunnen er ook wel wat van.
Ik ben dan ook erg benieuwd wat ze in Knokke gaan laten zien.

tronetti

Registered User
Gezien het budget, is hier toch wel een goede show neergezet. Zeker als ik naar de voorgaande deelnemers kijk. De muziekkeuze vond ik ook geslaagd. De zon heeft bij mij hoge ogen gegooid, en ik denk bij meerdere. Verder is er ook goed gebruik gemaakt van single-shots, wat ik op de juiste momenten erg waardeer. Dat het veel dezelfde effecten waren, is opzich wel weer jammer.
Als ik naar het totaal plaatje kijk, vind ik dit nog steeds de beste show, ook technisch gezien.
Qua orginaliteit staat voor mij nog steeds Frankrijk bovenaan.

Ben dan ook erg benieuwd wat Mexico gaat doen morgen.

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Gister een leuke dag gehad in Knokke. Scarpato schoot een hele leuke show en zal denk ik ook de winnaar worden, maar we moeten de mexicanen nog even afwachten.

Een deel van de fotos die ik gister heb gemaakt staan hieronder:

Knokke_Scarpato_2308124.jpg

Knokke_Scarpato_23081212.jpg

Knokke_Scarpato_23081220.jpg

Knokke_Scarpato_23081217.jpg

Knokke_Scarpato_23081219.jpg

Knokke_Scarpato_23081215.jpg

Knokke_Scarpato_23081221.jpg

Knokke_Scarpato_23081222.jpg

Meer fotos zijn te vinden in het album: Knokke Heist 23/08/12

Moontan

Moderator
Medewerker
Italiaans Vuurwerk van wereldklasse in Knokke-Heist

Vuurwerkkijkers hebben donderdagavond als nooit tevoren superlatieven gebruikt om het kunstvuurwerk te beschrijven dat het Italiaanse Pirotecnica Scarpato in Knokke-Heist de avondlijke hemel heeft ingeschoten. Vuurwerkbeleefster Christel Bedert stak haar lof niet onder stoelen of banken. Ze noemde het pyrotechnisch hoogstandje “mooi verfijnd en bij momenten zelfs perfect op de muziek gesynchroniseerd. Er zat zelfs een kippenvelmoment bij, met name toen uit de luidsprekers ‘je t’aime' klonk terwijl het vuur in gouden stralen recht uit de hemel naar beneden stroomde…” Het Italiaanse vuurwerkbedrijf kijkt dan ook terug op zes generaties ervaring. De familie verzorgde in 1784 al vuurwerk voor de koning van Caserta. Het zijn de nakomelingen van die eerste “vuurartiesten” die nu in Rimini de familietraditie voorzetten. Het Italiaanse vuurwerk van donderdagavond heeft beslist de noodzakelijke winnende kwaliteiten laten zien. De Duitse vuurwerkkenner Sebastian Hahn noemde het vuurwerk “absolutely amazing”. Sir Andreas had het over “misschien wel het beste vuurwerk ooit”, terwijl Jasper Pillen het omschreef als een “waanzinnig goed vuurwerk”.

De finale van het Italiaanse vuurwerk kun je HIER nog eens bekijken.
Foto met dank aan FPM Patrick.

http://oronieuws.blogspot.nl/2012/08/italiaans-vuurwerk-van-wereldklasse-in.html

RedBaron

Registered User
Na 2 toch iet wat telleurstellende shows was het gisteren de beurt aan de Italianen. Vorig jaar wist de firma Vaccalluzzo, ook uit Italie al een mooie show weg te zetten, maar won helaas niet. Opnieuw dus een italiaan op het strand van Knokke-Heist dus voor de 34 editie van dit festival. Dit maal dus de combinatie Scarpato & Pyroemotions zpu vanavond gaan schieten.

sochtends vroeg voor dat wij vertrokken bereikte ons het nieuws dat er deze dag toch wel eens iets speciaals zou kunnen gaan gebeuren. Al snel verschenen er enkele toch wel spectaculaire fotos op Facebook met wielen die vol hingen met Singleshots. Met dit in het achterhoofd snel richting Knokke-Heist vertrokken.

KH12_SCARPATO_23-8-2012_120.jpg

KH12_SCARPATO_23-8-2012_057.jpg

bij aankomst in Knokke-Heist snel het strand opgelopen. toen we om de tenten heen liepen en een eerste blik op het veld wierpen werden we blij verrast met een aardige verzameling Singleshots op het veld verspreid over liefst 9 posten. Men was juist bezig om de verrassing van de avond te installeren. De verrassing van deze avond betroffen 15 wielen die vol gehangen waren met Singleshots.

Snel dus onze camera's gereed gemaakt en filmen en fotograferen maar hoe men dit gevaarte in stelling bracht. Het was nog een aardig precies klusje om al die wielen goed the hangen en aan te sluiten. Men was toch wel een half uurtje bezig om dat allemaal op de juiste manier opte hangen en aan te sluiten. Daarna kon het hele gevaarte 17 meter hoog de lucht in.

KH12_SCARPATO_23-8-2012_091.jpg

KH12_SCARPATO_23-8-2012_113.jpg

Daarna snel het veld verder opgelopen om de rest van het opgestelde vuurwerk te gaan bekijken. Toen ik eenmaal in de lengte van het vuurwerk stond viel me op hoe strak alles stond opgesteld. En alles ook even breed opgesteld. Tot op de centimeter nauwkeurig, getuige het enorme meetlint wat er lag om alles precies goed te zetten. ook werkte dit team efficiënt en schoon. want al het afval (zo wel op het veld als in de tent) ging direct in een vuilniszak. misschien raar om te melden, maar dit gebeurd zelden dat er zo schoon gewerkt wordt. Zelfs afgeknipte stukjes lont, draad, enz ging direct hup in de vuilnis zak.

Na ons avond eten zijn we nog even op het terrein geweest om nog wat fotos en video te draaien. om daarna richting onze vaste plek te gaan boven aan de dijk. daar aangekomen werd een bekende angst weer eens waarheid.. de wind stond pal onze kant op. En na een proefschot om 21:30 werd ons dat nog eens bevestigd. Het pluimpje rook in de lucht kwam pal over ons heen gedreven.

KH12_SCARPATO_23-8-2012_123.jpg

KH12_SCARPATO_23-8-2012_139.jpg

Na overleg toch besloten daar te blijven. Want op het strand aan de andere kant kunnen we muziek slecht horen en er bleef toch een aardig windje staan dus misschien zou het allemaal toch meevallen. En dat wat gelukkig ook het geval ondanks dat de wind onze kant op stond konden we de show toch nog goed zien. En in de 2e helft van de show draaide de wind ook nog een beetje van ons af gelukkig. toch was het voor de fotografen onder ons niet een echt ideaal gebeuren.

KH12_SCARPATO_23-8-2012_003.jpg

KH12_SCARPATO_23-8-2012_008.jpg

En wat een show was het! Een show die de voorgaande shows compleet heeft weggeblazen. Dus Mexico morgen gaat het nog zwaar krijgen denk ik om hier overheen te komen. Ook het wiel was prachtig om te zien, ook qua timing en dergelijke was het een prachtige show. Toch hadden er wel ietsje meer bommen in gemogen om toch een kritiek puntje te hebben. Maar over het algemeen was dit een zeer spectaculair show, eentje die me nog wel lang zal bij blijven.

De video van deze show kun je natuurlijk hieronder bekijken. Meer show fotos nog in de post hieronder. Veel kijk plezier.

Moontan

Moderator
Medewerker

Firecrack-R

Registered User
Woooww! Sooo! Tering..

Wat een super show, ik geniet liever nog een keer ipv moeite te besteden aan een post haha. Echt een strakke show zeg:lub:

smilli

FPM Filmer
Prachtig al die singleshots, zeer goed gebruik gemaakt van het 360 graden rad en muziek keuze vond ik erg goed. Toch mis ik nog iets, te weinig bommen voor mij.
Ontzettend mooi al die singleshots natuurlijk maar dit is gewoon niet mijn stijl.
Ondanks alles wel genoten van de show!

Hier mijn film nog.

hardcore0438

Registered User
Kan iemand mij uitleggen hoe dat nou met pyroemotions zit? ik kreeg een italiaanse reactie maargoed met mijn italiaans kan je daar niet veel uithalen .

Bovenaan