32ste internationale vuurwerkfestival Valencia oktober 2011.

Dennis010

Registered User
Dat is precies de goede periode dick. Je kan dan alles zien. Ik ga voor de 2e keer in oktober en heb exact hetzelfde geboekt. 5e aankomen en 10e weer terug vliegen. De 6e en 7e is inderdaad dezelfde plek. Waar s'middags de mascleta hangt, staat s'avonds de nocturna opgesteld.

JefFreak

Registered User
Ik ga dit jaar ook in oktober maar eens een kijkje nemen! ben beniewd
maar iemand enig idee hoe laat die nocturna's in pobla de vallbona op 6 en 7 okt. beginnen?

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga dit jaar ook in oktober maar eens een kijkje nemen! ben beniewd
maar iemand enig idee hoe laat die nocturna's in pobla de vallbona op 6 en 7 okt. beginnen?

Ik dacht om 22.00uur? Het gebeurt in ieder geval zodra de processie voorbij is.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
M'n vrouw en ik gaan van 4 - 11 Oktober. Ryanair vanaf Brussel, en we pitten in Husa Dimar.
Vorig jaar was er nog een Mascleta Nocturna (de Aqua) van Vicente in Torrent de 9de. Die is ook wel leuk als deze weer op de kaart staat.
Op zo'n manier pak je toch nog 7 a 8 vuurwerkjes mee. Ik kijk nu al uit naar het Terras in Pobla de Vallbona tussen de middag- en avondshow.

mickeyzegtboem

Registered User
Zoooo, zojuist hebben michel_G en ik zei de gek ook maar even een paar daagjes valencia geboekt.
Ook wij zullen van 5 tm 10 oktober aanwezig zijn om de stad en omstreken onveilig te maken!

@ jos, ik denk dat we jullie op dat terras wel even gezelschap komen houden!

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Dan doe ik dat wel deze keer Dennis. Mijn Neukia van 18 jaar oud is toch nergens anders meer goed voor.:smiling:

PyroPlop32

Registered User
Gaat nog druk worden!
Ik ben er ook bij 5 t/m 10 Oktober samen met mijn vrouw.
hopelijk kunnen we zo ook nog wat zon meepakken na die drama zomer in NL.

Michel_G

Zilveren Member
Tja, totaal tegen mijn eerdere uitspraak in, toch dus een paar dagen Valencia nog geboekt. Met name de drang om weer even naar 'die' stad te gaan en nog even lekker een paar dagen te genieten van het weer, cultuur, stad en vuurwerk tegen een nu wel heeeel aantrekkelijk prijsje, hebben mij toch van gedachte doen veranderen.

Nog dikke maand maar! (oké..oké..... hele dikke maand, maar toch....)

Michel_G

Zilveren Member
EDIT: Doordat ik iets te snel gelezen had (en ik het oktoberfest ook automatisch met oktober associeer) heb ik eroverheen gelezen dat dit Oktoberfest dus in SEPTEMBER gehouden wordt!

Vandaag een berichtje op de facebook page van Verrassend Valencia, welke wellicht interessant is om eens te bezoeken voor de Valencia gangers in oktober:

Laatste update over het Oktoberfest! (alle toeristen informatiepunten liggen nu weer op één lijn wat betreft de locatie en duur van het Oktoberfest! Excuses voor het ongemak!
Oktoberfest in Valencia!!!!! (bier drink wedstrijden, hapjes, optredens en meer)
Wanneer: Van 1-17 September
Tijd: dagelijks van 12.30 - 01.00 uur
Gratis entree

299276_10150776984755527_308639000526_20654882_3006014_n.jpg

EDIT:
Foto's van 2009 gevonden. Maar het is dat er de nodige Spaanse koppen te zien zijn en een arena, anders had ik toch bijna gedacht aan echt Duitse taferelen!

http://www.holavalencia.net/2009/09/21/photos-from-the-oktoverfest-in-valencia/

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
tss, Oktoberfest in Valencia....? Straks krijgen we nog castillo's tijdens Oktoberfest in Munchen... :-(

Michel_G

Zilveren Member
Lees nu pas goed het hele berichtje! Heb maar half naar de data gekeken, aangezien het over het OKTOBERFEST ging......

Nu ik nu nog een keer goed lees, is het dus in september....... SEPTEMBERFEST dus!

shinji

Moderator
Medewerker
Allemaal leuk en aardig dit, maar gaat dit alleen over bier drinken en bbqen, of wordt er ook nog wat vuurwerk de lucht in gejaagd daar.

Michel_G

Zilveren Member
Geen idee, maar ben wel nieuwsgierig hoe de gemiddelde Valenciaan zoiets nou beleefd. Moet een aparte gewaarwording zijn, Oktoberfest met temperaturen van tegen de 30 graden. Was wellicht zeker even gaan kijken wat voor sfeer daar nou hangt. (Was toch vlakbij hotel).

Echter nu allemaal niet van toepassing meer en daarmee ook erg offtopic.

Back on topic:
Goed maandje nog maar! Alleen al het idee om van een Nederlandse winter (want gezien het weerbeeld van de laatste tijd, zal het in oktober vast al wel sneeuwen......) even heerlijk naar het zuiden te vliegen en te genieten van de Valenciaanse cultuur, sfeer en het fatsoenlijke weer!

Firecrack-R

Registered User
Het begint erg te kriebelen allemaal, nu het weer steeds slechter word en oktober dichterbij komt.

Het is al een tijdje bekent welke bedrijven er gaan schieten op 8 oktober in de rivierbedding, maar word het ook nog bekend welke bedrijven er de mascleta's in pobla gaan schieten op 6 en 7 okt? En of dat uberhaupt wel doorgaat...(omdat niks officieel is)

Of word dit nooit echt bekend gemaakt en moet ik het maar gewoon zien op de dag zelf?

grtzz

Tony

Administrator
Medewerker
Het begint erg te kriebelen allemaal, nu het weer steeds slechter word en oktober dichterbij komt.

Het is al een tijdje bekent welke bedrijven er gaan schieten op 8 oktober in de rivierbedding, maar word het ook nog bekend welke bedrijven er de mascleta's in pobla gaan schieten op 6 en 7 okt? En of dat uberhaupt wel doorgaat...(omdat niks officieel is)

Of word dit nooit echt bekend gemaakt en moet ik het maar gewoon zien op de dag zelf?

grtzz

Deze worden de laatste jaren door Pirotecnia Vicente Caballer (1ste dag) en door Pirotecnia Ricasa (2de dag) geschoten.

Bovenaan