31 December 2012.... De voorbereiding en de DAG der dagen (~Dim~ & FunkyX)

Jaren geleden deed ik dat ook altijd.Drie dagen voor oud en nieuw de hele slaapkamer vol vuurwerk.Ik mocht vroeger toen ik een jaar of 12,13 was meestal voor 150 a 200 GULDEN vuurwerk kopen.Als klein jochie met een kamer vol vuurwerk kon ik mij natuurlijk niet beheersen.Om 12 uur met de jaarwisseling stond ik meestal nog met een lullige romeinse kaars in mijn hand.Ik geniet van de verhalen hier.

funkie x

Registered User
dim is even druk bezig met de folder database dus vandaar dat ik nu weer even een update post en daarna haakt dim weer in ;-)

na de tweede verkoopdag kon het feest beginnen! het voorbereiden van alles waaronder de grote show om 6 uur! ik had de twee weken voor oud en nieuw veel sinaasappel dozen bij elkaar gesleept en die kwamen nu goed van pas. heerlijk alles doorlonten met de fpm oud en nieuw dvd 2011-2012 aan op de achtergrond.

na een dag stevig doorwerken stond de show klaar en kon ik gaan genieten van mn werk en ander vuurwerk. uiteraard was het savonds heen en weer rennen tussen de computer en het raam want regelmatig ging er een flinke cake de lucht die ik natuurlijk niet wilde missen.
eenmaal rond een uur of 12 aangekomen maar besloten om naar bed te gaan want de volgende dag was het weer vroeg dag. de dag der dagen!!!!

bam! wekker uit en klaarwakker! het is zover, oudjaarsdag 2012! rond 6 uur stond ik naast mn bed want ik moest alles voor overdag nog klaarzetten en er stonden nog 2 winkels in de planning om langs te gaan. snel even douchen en ontbijten en rond 8 uur zaten we in de auto richting westdijk. zoals dim al zei is het daar altijd onwijs druk vanwege het kleine hokkie waar je het kan afhalen. nadat we een zak vuurwerk met leuke hebbedingetjes rijker waren vertrokken we richting de primera in barendrecht. hier hadden we nog een aantal leuke kleine hebbedingetjes van lesli gehaald en daarna kon de terug tocht beginnen. in alle haast en hectiek vergeten te tanken dus gauw nog even de tank volgegooid bij de BP.

eenmaal thuis aangekomen gauw alles uitgepakt en de spullen voor 10 uur gepakt. HET magische moment van 31-12 want dan kan je iedereen laten horen en voelen dat de dag der dagen is begonnen!!! en na lang wachten was het dan zover... 09.59.......... 10:00!!! pss de eerste lont ging aan...

Laatst bewerkt:

DioR

Registered User
Ik denk het punt vanaf 0,48 seconden wat word bedoeld. Daar schiet de cake zijn laatste schoten weg en word er gelijk een nieuwe cake in de box gezet. Maar als je de schoten telt, of zeker weet dat deze is afgelopen, zie ik nog geen probleem...

Savaga

Registered User
Ik denk het punt vanaf 0,48 seconden wat word bedoeld. Daar schiet de cake zijn laatste schoten weg en word er gelijk een nieuwe cake in de box gezet. Maar als je de schoten telt, of zeker weet dat deze is afgelopen, zie ik nog geen probleem...

Ik denk eerder dat het is omdat hij constant over de cakes heenhangt bij het aansteken..

thunderboy

Registered User
Over de cakes heenhangen, geen bril en beschermende kleding, cakes vanuit de hand aansteken en neerzetten, cakes neerzetten naast net afgegane cakes, cakes staan niet vast.

En dan nog reacties krijgen van ?????????

Kom op jongens......

Verder no hard feelings hoor ;-)

Laatst bewerkt:
Bovenaan