30 December

looneytunie

Registered User
Haha, zo noem ik het ook altijd op de 30e ja.
Even testen, en van binnen denk ik dan: Want als het mooi is heb ik morgen een reden om NOG meer te kopen :noworry:

NGB

Registered User
Ik heb ook dat "Toch eventjes stiekem 1 testen" mentaliteit.
Maar dat houd ik ook zeer netjes, zeker sinds ze steeds strenger controleren hier.
Heb al flink wat te vroeg stokers zien gepakt worden hier.
Echt van te voren stoken doe ik ook al een jaar of wat niet meer.
Vanaf mijn zolderraam heb ik prima zicht ook wat andere afsteken op de dagen voor oud en nieuw.
Vind ik altijd heerlijk om gewoon even te luisteren en hopen dat je nog wat moois spot!

nitraat4life

Registered User
Ik steek soms paar kleine dingen af, alleen niks extreems.. bewaar het liever voor de dag erna! En rij wel vaak met de fiets of auto ligt aan het weer een paar rondjes door woonwijken en dan natuurlijk hopelijk het een en ander spotten

michel0911

Registered User
Ik wacht altijd tot het 31 december is, en dan klokslag 10:00

Als ik wacht tot de 31ste dan blijft de spanning er goed in, + het feit dat als de politie je ziet afsteken voor 31 december dat je dan ook nog een prent krijgt, nee, ik wacht wel tot het grote moment. En dan uiteraard de hele dag met mijn oudste zoon stoken buiten :)

looneytunie

Registered User
Dat is dan wel weer zo. Ik denk ook dat ik dit jaar gewoon wacht tot de 31. En dan 10 uur 's ochtends lekker een knalblokje afsteken, en zodra het donker word de sierpotjes tevoorschijn halen.

Moet wel zeggen dat het moeilijk word aangezien er veel mensen zijn die de 29/30 al pijlen/potten afsteken hier. En als je iets nieuws hebt moet je toch even testen (in het donker) om te weten of je meer moet hebben :love:

ajaxciedjuhh

Registered User
Dat is dan wel weer zo. Ik denk ook dat ik dit jaar gewoon wacht tot de 31. En dan 10 uur 's ochtends lekker een knalblokje afsteken, en zodra het donker word de sierpotjes tevoorschijn halen.

Moet wel zeggen dat het moeilijk word aangezien er veel mensen zijn die de 29/30 al pijlen/potten afsteken hier. En als je iets nieuws hebt moet je toch even testen (in het donker) om te weten of je meer moet hebben :love:

ik herken mezelf er precies in whaha:love:

larzdebest

Registered User
Ik koop altijd een slofje kanonslagen en een pakje baby pijltjes extra.
Als de drang dan te groot word steek ik even wat kanonslagen en wat babypijltjes af, dan ben ik ook weer gelukkig :p
Maar ik vraag me af, als de politie je pakt, ben je dan al je vuurwerk kwijt?
Anders stop ik onmiddelijk met voortijdig afsteken, wil niet voor 450 euro aan vuurwerk kwijt raken door een kanonslag.

Wolff_freak7

Registered User
Ik ga de 1e verkoopdag vroeg naar de winkel haal me bestelling op en vervolgens knal ik 3 dagen lang.!!
en s'avond alvast een paar potten en enkele pijlen.
heerlijk.!!
zo gaat het elk jaar.
de 3 mooiste dagen van het jaar.!!
DDDD

bridge

Bronzen Member
Ik ga de 1e verkoopdag vroeg naar de winkel haal me bestelling op en vervolgens knal ik 3 dagen lang.!!
en s'avond alvast een paar potten en enkele pijlen.
heerlijk.!!
zo gaat het elk jaar.
de 3 mooiste dagen van het jaar.!!
DDDD

Ik wil er wel op wijzen dat op dit forum niet gesproken mag worden over illergaal vuurwerk. Ned consuvuurwerk mag alleen de 31 vanaf 10:00 u tot 1 jan 02:00 u. Buiten deze tijden is het afsteken van dit vuurwerk illegaal. Hoort dus niet op dit forum thuis.

jetztgehtslos

Registered
Ik wil er wel op wijzen dat op dit forum niet gesproken mag worden over illergaal vuurwerk. Ned consuvuurwerk mag alleen de 31 vanaf 10:00 u tot 1 jan 02:00 u. Buiten deze tijden is het afsteken van dit vuurwerk illegaal. Hoort dus niet op dit forum thuis.

Waar heb je het over?
Het gaat toch niet over illegale zaken in zijn post?

bridge

Bronzen Member
Jawel want hij geeft aan voor het toegestane tijdstip te zullen afsteken. Dat is wel degelijk illegaal. Het enige legale op dat tijdstip is fop en schertsvuurwerk.

dus: on topic: welk fop en schertsvuurwerk steek je wel eens af voor 31 december 10:00 u?

zyzak

Registered User
ik zelf steek de avond van te voren toch het een en ander af vanuit de achtertuin :)

gewoon eff testen :D

en dan slaap ik altijd ook wat beter:amuse:

Laatst bewerkt:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Jawel want hij geeft aan voor het toegestane tijdstip te zullen afsteken. Dat is wel degelijk illegaal. Het enige legale op dat tijdstip is fop en schertsvuurwerk.

dus: on topic: welk fop en schertsvuurwerk steek je wel eens af voor 31 december 10:00 u?

Mijn god waar zeur je over.
Het gaat over, wat je stiekem (want het mag niet) afsteekt op de 30ste.

----

En schertsvuurwerk zal ik de 30ste heus wel afsteken hoor.
Maar dat zal ook wel een paar knallers zijn, een paar kleine cakes.

Ja en dan ga ik me al zorgen maken, dat ik te weinig heb voor 31 december.
En ik heb dan zo veel........................................................:sad::cheesy:

bridge

Bronzen Member
Mijn god waar zeur je over.
Het gaat over, wat je stiekem (want het mag niet) afsteekt op de 30ste.

----

En schertsvuurwerk zal ik de 30ste heus wel afsteken hoor.
Maar dat zal ook wel een paar knallers zijn, een paar kleine cakes.

Ja en dan ga ik me al zorgen maken, dat ik te weinig heb voor 31 december.
En ik heb dan zo veel........................................................:sad::cheesy:

Ja noem het maar zeuren. We doen allemaal ons best om de vuurwerktraditie te kunnen behouden en vragen iedereen geen gekke dingen te doen en willen ook niet over illegaal vuurwerk discussieren.

Ik kan je echter wel verklappen dat een van de grootste ergernissen van de mensen die minder met vuurwerk op hebben, het vroegtijdig geknal is. Als jij om 12 uur snachts met O en N een cobra sfsteekt zal ze dat niet zo boeien, maar als jij op de 29e of de 30e al multishots afsteekt met al hun zware bursts dan hebben ze er de baluh van.

myrmidon

Registered User
ik steek op 30 december (met de aller aller allergrootste moeite) niks af, bewaar het liever voor die ene, speciale avond in het jaar dat het mag!

hc-freak

Registered User
Ik steek vanaf de 29ste regelmatig wat af asian thunders wat pijltjes en af en toe een pot of een knaller,maar bewaar zo 90% voor de 31ste en dan vooral voor in de avond.

Bovenaan