Alles staat of valt met kwaliteit kruit. Niet zozeer met het kaliber. 25 gram is bijna niet te doen met 30 mm tubes. een kwaliteitsboeket met 15 gr is beter dan een slechte 23 grammer.
Tot nu toe heeft de 25gr regel nog geen meerwaarde opgeleverd. Ik heb alleen van Broekhoff enkele (Vitalli) 25gr cakes gehad waarvan ik dacht WOW!,in cakes van Wolff, Rubro, Royal, Zena, vwvisie en Schuurmans zag ik vrijwel geen verschil in vergelijking met de 15gr toppers. Ook ben ik het met Toon eens dat met 50gr mines veel meer gedaan kan worden. Ik heb alleen bij het platina pakket van Cafferata een mine gezien die ergens op leek. Mijn conclusie is dan ook dat de Chinese consumenten fabrieken nog geen idee hebben wat ze kunnen doen met een paar grammen extra.
Die chineze snappen er niets van. Hebben ook totaal geen expertise. T ligt allemaal aan chinezen
Uw cynisme komt duidelijk over ja, maar persoonlijke ervaringen met dat volk heeft mij geleerd dat ze tientallen schoppen onder de kont nodig hebben willen ze wat zinnigs doen
Toch verwacht ik dat dit jaar t wel wat beter zal zijn.
Het kan ook niet veel groter omdat je aan je 2 gram flash zit. Tuurlijk, het scheelt wel iets maar verwacht geen mega boeketten die normaal gesproken met 4 tot 6 gram flash uit elkaar knallen. En ook al mocht je in Nederland naar de 4 gram flash, je zit nog altijd met de 120DB die je maar mag produceren.
Ik had verwacht met de regeling ook grotere sterren te gaan zien die langer branden, maar dat valt vooralsnog tegen.
De Bombette's kunnen en mogen gewoon breder mochten de sterren niet lekker passen namelijk. Ik had verwacht nu al 35 mm of 1,5" buisjes te zien in cakes met lekker dahlia's. Die mis ik nog een beetje eigenlijk.
Als je gaat kijken naar de Silver Salute, dan kan je een flinke burst veroorzaken vooraleer men boven de 120db komt. Weet niet hoeveel gram kruit er in de SS zit (staat niet vermeld via de product database) maar als hier nog een sier effect bijgeplakt (kan) word(en) dan is er hypothetisch gezien (op basis van mijn huidige gegevens) nog wel een leuke cake van te bakken? Vooropgesteld dat er dus maar 2 gram knalsas gebruikt is.
Ik had verwacht met de regeling ook grotere sterren te gaan zien die langer branden, maar dat valt vooralsnog tegen.
De Bombette's kunnen en mogen gewoon breder mochten de sterren niet lekker passen namelijk. Ik had verwacht nu al 35 mm of 1,5" buisjes te zien in cakes met lekker dahlia's. Die mis ik nog een beetje eigenlijk.