2013 begint met vuurwerk vanaf Erasmusbrug

Moontan

Moderator
Medewerker
2013 begint met vuurwerk vanaf Erasmusbrug

ROTTERDAM (ANP) - In de nieuwjaarsnacht wordt het 'nationale vuurwerk' afgestoken vanaf de Erasmusbrug in Rotterdam. De vuurwerkshow, waarin de gemeente samenwerkt met Sky Team Events31, wordt in de eerste minuten van 2013 live uitgezonden door RTL5 en RTL8. Dat heeft de organisatie vrijdag bekendgemaakt.

Oogartsen, brandwondencentra en hulpdiensten zijn blij met het georganiseerde vuurwerk in Rotterdam, omdat op een veilige plek vuurwerk wordt afgestoken. In de afgelopen jaren kwamen er duizenden mensen uit het hele land op af. Voor het eerst is het vuurwerk volledig op muziek geprogrammeerd.

Voor het verkeer is de Erasmusbrug op oudejaarsavond vanaf 6 uur afgesloten. Er rijden dan ook geen trams over de brug. De metro, die de Nieuwe Maas in een tunnel onder de brug oversteekt, rijdt tot 8 uur 's avonds.

http://www.tubantia.nl/algemeen/binnenland/2013-begint-met-vuurwerk-vanaf-erasmusbrug-1.3562070

joszie

Zilveren Member
Ik gun al die duizenden mensen een hele fijne avond. ik zie het filmpje 1 januari wel op fpm verschijnen. ga ik om 0.00 lekker buiten eigen vuurwerk stoken (als ik tenminste iets kan kopen in IJsland)

Moontan

Moderator
Medewerker
BEWONERSBRIEF

Geachte bewoner(s),
In samenwerking met Gemeente Rotterdam steekt Sky Team B.V. 31 december 00:00 uur het Nationale
Vuurwerk af vanaf de Erasmusbrug. De afgelopen jaren heeft Rotterdam gebouwd aan een traditie die is
uitgegroeid tot dé Oud en Nieuw viering van Nederland. Duizenden mensen vanuit het hele land, jong en
oud, komen samen rond de Erasmusbrug om het nieuwe jaar te vieren.
De grootste show is van verre te aanschouwen, maar het beste te zien vanaf de Boompjeskade, waar
vanaf 23:00 uur onder begeleiding van gezellige (live) muziek samen afgeteld wordt naar de jaarwisseling.
De Gemeente Rotterdam biedt de bezoekers van de Boompjeskade gratis oliebollen aan, gebakken door
De Oliebollenbakkerij, dus dit wordt ouderwets genieten! En voor de mensen die liever binnen blijven is
de gehele vuurwerk show ook live te volgen op RTL 5 én RTL 8. De Nationale Nieuwjaarsnacht duurt van
23:00 tot 00:30 uur

lees verder:

http://www.evenementeninrotterdam.nl/uploads/50bc79f464141/verkeersinfo.pdf

USRRobiwan

Registered User
afgelopen jaren de filmpjes er van gezien maar vergeleken met de andere 'wereld steden' is het beschamend slecht. Ik hoop voor de inwoners van Rotterdam dat het geen teleurstelling wordt deze jaarwisseling.

Bovenaan