[2007] [Vuurwerk] Tro de Bac is terug

P

poziloc

Guest
Re: [Vuurwerk] Tro de Bac is terug

Naar mijn weten zit er geen kruit tussen, ik heb altijd gedacht dat er een of ander laagje op die steentjes zat. Want als je er een open maakt zie je weinig kruit (radar).

grtz weco1

Edit: ik heb het hier over knalerwten

Bij deze knallers zat een grijs goedje in , wat verdacht veel op flash leek.
wat er precies inzit weet ik niet...zag het kruit zitten, omdat er een hoekje open was.
De knal is ongeveer te vergelijken met een groene strijker

--sjon beton--

Registered User

Voor de duidelijkheid ze GAAN niet harder dan een Treuno no4. mIjn text wordt verkeerd begrepen. Wat ik wil zeggen ondanks dat de treuno no4 erg hard is zijn deze tro de bac knallers populairder.

Ik ga ervanuit dat Alpeco deze knal producten niet zal gaan verkopen.

jammer,want ik had ze graag willen hebben/testen(yes)

Tony

Administrator
Medewerker

Zijn deze alleen tijdens fallas te krijgen, en überhaupt alleen in valencia? Welke winkel zal deze gaan verkopen?

Ik heb er niet uit kunnen halen dat het alleen voor Fallas is, wel dat het voor 2007 is. Misschien dat ze eerst een proef periode hebben voordat ze defenitief terug komen. Ik denk dat El Fallero deze zou gaan verkopen die je op de foto ziet.

Feuerwerk

Registered User

Bedankt Tony voor de antwoorden, ik denk dat als de Nederlandse karavaan in Valencia alles wel duidelijk zal zijn over dit apart stuk vuurwerk. Uit de folder van El Fallero kan ik niet halen of ze enkel tijdens fallas open zijn, kan iemand dit misschien bevestigen? (Het is wel offtopic dus misschien per Pm)

Tony

Administrator
Medewerker

Bedankt Tony voor de antwoorden, ik denk dat als de Nederlandse karavaan in Valencia alles wel duidelijk zal zijn over dit apart stuk vuurwerk. Uit de folder van El Fallero kan ik niet halen of ze enkel tijdens fallas open zijn, kan iemand dit misschien bevestigen? (Het is wel offtopic dus misschien per Pm)

El Fallero is het gehele jaar open net als Pyroshopping.

Son-T

Registered User

http://video.google.nl/videoplay?docid=5483381374093696651

Bij 5:02 t/m 5:05 een stukje film van de desperta.
Niet lang, maar je ziet wel de flitsen die worden veroorzaakt door de Tro de bac's.(win)

20050227&

Bron foto:www.fallas.com

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker

Ik moet even terug komen op mijn eerste post.
Ik heb net met Javiktala zitten praten en daaruit is gebleken dat de Tro de Bac niet te koop zal zijn voor het publiek. Het blijkt nu dat de autoriteiten elk jaar een vergunning verlenen zodat de Tro de Bac door casals gekocht kan worden voor hun desperta.

Alleen hun kunnen dit goedje dus kopen en het is zelfs verboden voor ons om deze knallers te hebben. Dus mocht je er ergens aan kunnen komen het is ILLEGAAL en alleen LEGAAL mits je van een casal bent. Zelfs al ben je van een casal je mag het alleen in de straat waar de casal zich bevindt gebruiken.

Jammer maar helaas!!!

Kobajo

FPM Filmer

5.4. En el uso.
Se restringe su uso a los actos festivos como las ?despertades?, bajo vigilancia de las comisiones de fiestas, que extremarán las medidas de seguridad. El reparto de las cajas que contienen los ?tro de bac? se realizará por las comisiones de fiestas, con orden y en el exterior de las edificaciones.

Las comisiones de fiestas elaborarán y suministrarán información adecuada a los sujetos tanto activos como pasivos de las ?despertades? de los riesgos que asumen derivados de la alta sensibilidad al impacto, rozamiento y explosión en masa y las medidas para evitarlo.

Las comisiones de fiestas tomarán las medidas oportunas para que los residuos sean eliminados de forma segura a fin de evitar, que en el caso de producirse fallos de iniciación, los restos sean manipulados por personas desconocedoras del riesgo a que se ven sometidas.

Sexto.-La presente resolución, que se publicará en los boletines oficiales de las provincias de Alicante, Castellón y Valencia, entrará en vigor el mismo día de su publicación

Heb dit stukje laten vertalen door een collega;

It is forbidden to use them as "desperta". The "comisiones de fiestas" is responsable for its control and its safety precautions. The assignment of the boxes that contain "tro de bac" will be done only by the "comisiones de fiestas' outside any building.

The "comisiones de fiestas" will work out and publish information about active and passive subjects of the "despertados", about the risks that assume high sensibility, massive explosion and actions to avoid it.

The "comisiones de fiestas" is responsable for the safe elimination of the waste, in oder to avoid that failed fireworks will be manipulated by persons who are not aware of the risks.

The present resolution that will be published in the bulletins of the provinces of Alicante, Castellon and Valencia will become effective the same day it is published.

Wat ik hieruit opmaak is dat de verenigingen zelf voor de uitgifte gaan zorgen van de Tro de Bac en dat deze niet verkocht zulle worden in de winkel.

Edit:
Niet goed gelezen Tony heeft een post hierboven vermeld dat ze niet te koop zullen zijn
.

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest

Dat betekend dus, dat ze alleen voor de verenigingen bedoeld zijn en niet voor ons als particulier te koop zijn...helaas
Het is zelfs zo, dat het illegaal is om deze in het bezit te hebben

redd

Registered User

Wat denk je? strijkers zijn ook verboden net zo als die dingen daar dus alleen loopt half Nederland met strijkers te gooien met oud en nieuw......dus zullen er daar ook wel te krijgen zijn en ik wil ze wel eens beter bekijken hoef ze niet eens te gooien (afsteken hoeft niet hehehe) maar lijkt me wel leuk om ze eens van dichtbij te zien....

Feuerwerk

Registered User

Gewoon even stoppen en dit topic niet verpesten(het gaat hier alleen om de Troc de bac), troc de bac is overal verboden (enkel niet voor verenigingen en word nergens verkocht)...strijkers worden in duitsland, belgië, oostenrijk, italië etcetc nog verkocht dus dat heeft hier niets mee te maken!

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest

Redd
Dat kan je dus mooi vergeten...zijn niet te krijgen
Hou er ook rekening mee dat er veel meer politie op straat is daar dan in Nederland.
Als je daar gepakt wordt, is het niet zoals hier, dat ze foei zeggen.
Daar treden ze keihard op en ga er nou niet tegen in, want die lat heb je zo te pakken daar...geef braaf je spullen af en klaar.
Trueno's no4 is politie ook niet dol op in de straten. we hebben het afgelopen jaar een paar keer gezien dat de politie optrad tegen de Spanjaarden.
Deze dingen gewoon lekker afsteken in de rivierbedding, daar ben je niemand tot last en kan je je eigen lekker uitleven

redd

Registered User

Dat is dan wel weer jammer.... leken me wel leuke dingen....Spaanse politie is idd niet al te moeilijk met klappen uitdelen daar heb je gelijk in....

The Cigarman

Moderator
Medewerker

En het is vaak ook zo.
Dat de politie eerst je een klap met hun knuppeltje geeft en daarna pas vraagt wat je aan het doen was.
Heb het vorig jaar ook gezien, toen ik met me zus, naar de avondshow in de riverbeding had gekeken.
En aantal gasten waren voetzoekers naar het publiek aan het gooien, wat in de river bedding stond.
Maar de politie gaf ze eerst een paar klappen met hun knuppeltjes en toen gingen ze vragen, wat ze aan het doen waren.
Dus echt niet lopen te fucken met de politie.

Maar laten we weer on topic gaan.

Tony

Administrator
Medewerker

[adminbreak] On Topic!!!!!!! [Tro de Bac][/adminbreak]

activi

Website Filmer

It is forbidden to use them as "desperta". .

"Se restringe su uso a los actos festivos como las ?despertades?, "

No no, bad translation for this phrase, it' restricted only to despertades (and alike) , that is forbbiden out of despertas.

Bovenaan