2 januari - En toen was het voorbij...

bluebear

Registered User
inderdaad even leegte, volgens mij is het kunst om zoveel mogelijk te genieten van alle films die nu online komen en de ervaringen en weer uit te kijken naar de vuurwerkshows die gaan komen.

Moontan

Moderator
Medewerker
Robin, de topic starter, beschrijft hier de kater na oud en nieuw, ook wel de nieuwjaarsblues genoemd.
Vroeger, toen ik een stuk jonger was, had ik er een enorme last van. Toen bestond internet en de vuurwerkfora nog niet.
Gelukkig tegenwoordig wel en dat maakt het een stuk makkelijker.
De voorpret gedurende het hele jaar is net zo leuk en deze voorpret is vandaag al weer begonnen.
Wat ik wel vreseljk mis zijn die oliebollen!!. Vandaag nergens kunnen bemachtigen.:crying:

Robin84

Registered User
Wat ik wel vreseljk mis zijn die oliebollen!!. Vandaag nergens kunnen bemachtigen.:crying:

Geweldig, hahaha!! Je hebt gelijk, ook ik mis de oliebollen! Ook maar bekijken op internet ;-)

Inderdaad, internet is ook voor de nieuwjaarsblues (mooie benaming!) een uitvinding.

Sunny76

Registered User
Wel herkenbaar! Maar zoals iemand hier al aangaf, nog een week of 2 genieten van filmpjes en dan uitkijken naar de lente. Half Oktober komt het vuurwerkgevoel weer terug. Ik moet zeggen dat ik me de laatste week ook te druk maakte om zón vuurwerk meldpunt en de weersverwachting.

Bolle Racegek

Registered User
Heb er niet zo'n last van. Misschien omdat ik nog een beste doos vol met leuke dingen heb staan, met de TT van Assen in het achterhoofd. Elk jaar stook ik er daar op de camping nog aardig wat door, dus ik mag wat dat betreft 2 keer per jaar "los".

joszie

Zilveren Member
Dit jaar voor het eerst dat ik niet met een somber gevoel de 1e dagen van januari doorkom. Andere jaren inderdaad wekenlang bezig met lijstjes, bestellen, genieten van het ophalen en natuurlijk de dag en nacht zelf. 1 januari is altijd zo saai, leeg en guur, om maar niet te spreken van alle troep buiten.

dit jaar heerlijk meegelezen op het forum, genoten van kerst bij de ouders van mijn vriendin en daarna samen met haar op vakantie. 1 van de meeste chaotische jaarwisselingen qua vuurwerk ooit meegemaakt en nu lekker nog nagenieten in Londen bij mijn vriendin.

Marco_clappers

Registered User
zeker herkenbaar, heb hier altijd erg last van. ben op het moment liever alleen thuis op dit forum rondneuzen en filmpjes kijken dan wat anders:tounge: de laatste pot is altijd het ergste vind ik. Heb hier wel een trucje voor, een pot bewaren:happy: als het dan ooit het komende jaar te zwaar word kan er altijd nog stiekem genoten worden van prachtige boeketen en heerlijke aroma's hihi:smiling:

henrihuisman

Registered User
Ik heb deze crisis ook altijd heel erg. Ik denk dat dat komt omdat ik jong ben en er veel mee bezig ben. Ik heb het geluk om 2 januari jarig te zijn, dus steek ik 1 januari het overgebleven vuurwerk af en de dag daarna mijn verjaardag;) En sinds een paar weken dit forum ontdekt waardoor het dit jaar minder was.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Alweer een eind gekomen aan een heerlijke tijd.
Veel voorpret in de vorm van voorbestellingen, demo's en filmpjes kijken. Samen bestellen verhoogt de feestvreugde ook aanzienlijk. De laatste dagen alles ophalen bij iedereen. Leuke als de eerste verkoopdag je auto stuk gaat... :)
Dan oudejaarsdag: Lekker droog overdag, waardoor m'n dagshowtje bijna geheel liep zoals hij moest lopen. 's avonds regen, maar who cares! Stoken gaat ook als alle engeltjes uit hun lulletjes brullen!
Samen met vrienden een showtje neerzetten en verder cakes stoken als een bezetene. Fakking gaaaf!

Vroegah zou ik nu semi-depressief voor me uit kijken de eerste 2 maanden, maar sinds een paar jaar is daar voor mij Fallas, wat de pijn dusdanig verzacht dat ik alleen nog maar met blijheid vooruit en terug kan kijken!

Marco_clappers

Registered User
Alweer een eind gekomen aan een heerlijke tijd.
Veel voorpret in de vorm van voorbestellingen, demo's en filmpjes kijken. Samen bestellen verhoogt de feestvreugde ook aanzienlijk. De laatste dagen alles ophalen bij iedereen. Leuke als de eerste verkoopdag je auto stuk gaat... :)
Dan oudejaarsdag: Lekker droog overdag, waardoor m'n dagshowtje bijna geheel liep zoals hij moest lopen. 's avonds regen, maar who cares! Stoken gaat ook als alle engeltjes uit hun lulletjes brullen!
Samen met vrienden een showtje neerzetten en verder cakes stoken als een bezetene. Fakking gaaaf!

Vroegah zou ik nu semi-depressief voor me uit kijken de eerste 2 maanden, maar sinds een paar jaar is daar voor mij Fallas, wat de pijn dusdanig verzacht dat ik alleen nog maar met blijheid vooruit en terug kan kijken!

Fallas moet er voor mij ook snel komen, staat al jaren op de planning maar komt steeds wat tussen:sad:
moet bijna aan de anti-depresiva

Zoomiej

Registered User
Afgelopen jaar en dit jaar geen last van gehad, maar de paar jaren daarvoor, toen ik er veel meer in ging investeren zat ik bijna tegen depressie aan :). Balen dat het voorbij was en dat je nu weer door met met je normale leven. Tegenwoorid minder last van aangezien ik wel altijd druk ben en ieder weekend een feest is.

hutter

Registered User
Ben blij dat het voorbij is,begrijp me niet verkeert zal het even uitleggen.
Heb toch veel kruitstress gehad de laatste dagen.
Ben ik niets vergeten etc etc, redelijk veel hoofdpijn gehad hierdoor.

Als je ouder wordt besef je ook dat de jaren voorbij vliegen en je zo een oude lul bent.
Heb genoten van de demo's in december en ja dat hadden we vroeger niet.

Gelukkig hebben wij elkaar hier nog om over onze passie te praten.

Robin84

Registered User
Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor alle reacties! Leuk om alle berichten te lezen!

Nu geven veel mensen de tip om vooral ook naar shows te gaan. Nu ben ik in mijn vriendenkring zo'n beetje de enige die zo overactief is op vuurwerkgebied (ieder z'n hobby ;-)). Is het een leuk idee om een vuurwerkshowpoule te starten, zodat via FPM afspraken gemaakt kunnen worden om samen te gaan met mensen uit dezelfde regio?

Misschien een idee om een speciale afspreekhoekje te maken op dit forum door de FPM Crew, net als dat hoekje dat je samen vuurwerk kunt kopen? Of is dat er al en heb ik deze nog niet gevonden?

Groetjes,

Robin

KruitFreak

Registered User
Hey Robin,
Tja, ik ken het gevoel maar als het het vaak hebt gehad wordt het minder zuur. Het klinkt een beetje als de ervaring leert of zoiets.
Ik weet het niet...
Het is een soort van verwerkingsproces maar als je een goede jaarwisseling hebt gehad heb je daar eerder vrede mee.
Het is niet enkel oudjaarsdag maar ook de voorpret die al in september begint met de dealer demo's dus we hebben een lange periode kunnen genieten.

Daarom blij dat we de fora hebben zodat we films en ervaringen kunnen delen.

--sjon beton--

Registered User
och man praat me er niet van!
kben nog steeds een btje lichtelijk depri dat de dag der dagen weer (enorm snel) voorbij is:(
zo depri zelfs dat ik nu weer sinds 30 dec voor het eerst weer op FPM ben!

roei01

Registered User
ksteek ieder jaar een project af,dit geeft heel veel voldoening!!!
(zelf als het niet helemaal gaat zoals k graag wil)
Word ook gefilmt en op dit forum geplaatst.
de tips/commentaar neemk mee voor volgend jaar.
Verder lees k ervaringen van anderen,noteer de cakes die goed zij bevallen,etc...!!
probeer het eens zou k zeggen,dit werkt voor mij!!

smilli

FPM Filmer
Zelf ook ieder jaar weer last van gehad, word nu wel minder gelukkig.
ík kan je eingelijk ook alleen maar aanraden om shows te gaan bezoeken, knokke met valentijnsdag is altijd een leuke en over niet te lang al. Ik weet niet wat je verder doet maar ik probeer me op andere hobbys te concentreren momenteel zodat de emotionele kater wat minder aanvoelt.

Bovenaan