18-03-2026 - Mascleta : Plaza Ayuntamiento

stefantvs

Administrator
Medewerker
full

Datum: 18-03-2026
Plaats: Valencia
Tijd: 14:00
Wie: Pirotecnia Caballer FX

Laatst bewerkt door een moderator:
Who shoots today, Wednesday, March 18, the mascletà in the square of the City Hall of Valencia

Valencia lives this Wednesday, March 18, the penultimate mascletà of the Fallas 2026. The person in charge of vibrating all those who approach the Town Hall Square will be Caballer FX pyrotechnics and the shot will be called 'La ruta de la polvora', a show that, according to the consistory, will have a total of 182.52 kilos of gunpowder and will last 319 seconds.

How will the mascleta be?

The Caballer FX pyrotechnic mascletà will start with five aerial retentions, followed by digital thunder effects that will give way to the body of the mascletà, which will consist of five land restraints accompanied by aerial, three phases of special earthquake traca and a pre-final of effects fired by a digital system. It will be the prelude to a great final bombardment of thunder and colour.

Founded in 2004 in Moncada, pyrotechnics Caballer FX has been shooting in the Town Hall Square since 2010. Last year, he shot on March 19.

Poah! ❤️
Krachtig staaltje vakwerk!

Bombastische opening, vol gas midden, en een klappend slotstuk ❤️

Poah! ❤️
Krachtig staaltje vakwerk!

Bombastische opening, vol gas midden, en een klappend slotstuk ❤️
Lora Zamorano samen met haar zoon hebben zich wederom bewezen met hun prachtige mascleta van vandaag!
Inicio opgebouwd in 4 sessies, met elk daarin zijn onderscheid, zijn mooie opbouw in klank, zijn samenspel in effecten en daarbij oplopend en werkend naar zijn climax en zijn Arrebato! De 1ste sessie liet zich zien met een mooi omloop met comets en cracker, en de 2e sessie met zijn Senyera en daarop volgend de mooie strakke en heldere chicharras en zijn Roncadores mooi afwisselend en versnellend! 4e sessie was zoals ie hoorde werkend naar slot!
Wat ik ook zo mooi vind als je kijkt naar de posities en de gebruikte eigen materiaal, materias nacionales! Dan zie je de, Monotiros, Las Candelas en ook de Morteros met zijn carcasitas erin staan en de folie er over heen. Ja daar word ik persoonlijk heel blij van!
Cuerpo o fuego Terrestre was helemaal top. Met als absolute en prachtige basis geluid door zijn , rastres en ook descargas de truenos en bengales. Mooie en goede en solide opbouw in zijn retenciones me als kenmerkend punt in de laatste retencion overdwars op het veld zijn begeleidende luchtefecten, met zijn 16 kaarsen en single shots. Schitterende samenwerking ook tussen onder en boven en goed waarneem en hoorbaar ook en ook zo kenmerkend.
Terremoto was prachtig om te zien en te horen in zijn 3 fases! De rode begaaltjes zo kenmerkend ook voor hun terremoto ook, die in 18 seconden strak en krachtig was!
Bombardeo, stja mooi ook in zijn hoedanigheid omdat men eerst aanving met zijn eeste truenillos en een paar Truenos de Avisos en daarna door in zijn krachtige samenstelling van Truenos de Avisos met Chicahharas en........ Oplopend en elke keer wat krachtiger en vervolgens sluiten met laatste Golpe!

Tja, als je 14 dagen midden in Fallas zit heb je weleens een 'offday', Deze heb ik helaas moeten missen. In eerste instantie dacht ik. mwah, FX, ondanks dat ze elk jaar het merendeel van hun mascleta geweldig schieten {vind vooral hun kleurtjes op de grond altijd geweldig} gaat er altijd wel iets mis. zal je net zien dat ze dit jaar een vlekkeloze mascleta neerzetten. Ach, heb ik volgend jaar weer iets om naar uit te kijken.

Back
Bovenaan