1000 KILO ILLEGAAL VUURWERK GEVONDEN MIDDEN IN WOONWIJK

Tony

Administrator
Medewerker
In een garagebox in IJsselmuiden is zo’n 1000 kilo illegaal vuurwerk gevonden. De garagebox stond midden in een woonwijk.

De politie heeft twee mannen aangehouden in verband met de vondst. Dankzij een anonieme tip kwam de politie de mannen op het spoor. In de box lagen cobra’s en nitraatbommen.

LEVENSGEVAARLIJK
Via Twitter waarschuwt de politie voor de opslag van illegaal vuurwerk. „Het vuurwerk werd opgeslagen midden in een woonwijk. De opslag van illegaal vuurwerk is levensgevaarlijk”, valt er te lezen in een bericht op twitter.

Bron: https://www.metronieuws.nl/in-het-n...illegaal-vuurwerk-gevonden-midden-in-woonwijk

Tony

Administrator
Medewerker
Aanhoudingen om 2500 kilo zwaar vuurwerk in woonwijk IJsselmuiden

De politie heeft twee mannen aangehouden in verband met een vuurwerkvondst in een garagebox midden in een woonwijk in IJsselmuiden. In de box aan de Tichlerstraat lag voor 2500 kilo aan cobra’s en nitraatbommen, en dat is illegaal vuurwerk.

De politie zegt de twee op het spoor te zijn gekomen dankzij een anonieme tip.

Vuurwerkramp
Omwonenden zijn flink geschrokken, want 2500 kilo illegaal vuurwerk in de straat: dat had wel eens vreselijk verkeerd kunnen aflopen. De referenties naar de vuurwerkramp in Enschede in 2000 zijn in de buurt dan ook niet van de lucht.

“Dat je een paar centjes erbij pakt op deze manier en dat je met vuurwerk wil spelen moet je zelf weten, maar dat je hier achter de huizen in een woonwijk bij een speeltuin met scholen hier vlakbij… je bent gestoord!”, vindt een gechoqueerde bewoner.

Beeld: Persbureau Meter

Bron: https://www.hartvannederland.nl/nie...kilo-zwaar-vuurwerk-in-woonwijk-ijsselmuiden/

GMP82

Zilveren Member
Wat is het nou? 1000 of 2500?

Anyway, beiden een vrij bizarre hoeveelheid, zeker als het enkel om knallers gaat.

joszie

Zilveren Member
Inderdaad absurd. Dat je je daarmee inlaat moet iedereen zelf eeten maar denk dan in ieder geval om een ander en sla het ergens op waar niemand in de buurt woont.
Ik las ergens dat er 52.000 stuks nitraten lagen. Bizarre aantallen.

• Like
Reactions: AWG

The Passion

Registered User
het zijn idd wel belachelijke hoeveelheden voor in een woonwijk, maar ik word zo schijt ziek van eeuwige vergelijking met Enschede.
dit gaat nog over vuurwerk, Enschede had niks meer met vuurwerk te maken.

bridge

Bronzen Member
Levensgevaarlijk allemaal. Hoe vaak lees je niet dat dit vuurwerk spontaan ontbrandt en een enorme explosie veroorzaakt. Heeft alleen al in nederland de laatste jaren honderden, zo niet duizenden, levens geeist. Het is goed dat we hier zoveel politiemankracht op zetten, zeker nu er geen zware criminaliteit meer is en ons land volledig drugsvrij is.

Sweet Laker

Registered User
Dit stukje stond ook in één van de artikelen over deze vondst op de AD website. Toch netjes dat de krant dit ook vermeldt:

John Wagenvoort, die vanuit Wapenveld evenementenvuurwerk regelt, nuanceert die dreiging. ,,Hoe vaak is de laatste jaren een partij illegaal vuurwerk ontploft? Ik kan me geen incident voor de geest halen.’’ Hij stelt dat wel degelijk alleen gevaar is als er een vlam bij is.

Het meeste illegale vuurwerk ontploft volgens Wagenvoort niet in één keer, waardoor er geen massa-explosie is, maar alleen losse ontploffingen. ,,En de vergelijking met een bom, vind ik ook niet helemaal terecht. Als een nitraat op straat explodeert, geeft dat een harde dreun. Maar het is echt geen bom.’’

Bovenaan