“De Voedselbank betaalt geen cent aan vuurwerkactie”

Moontan

Moderator
Medewerker
“De Voedselbank betaalt geen cent aan vuurwerkactie”

MEPPEL – Mensen uit Meppel die gebruik maken van de Voedselbank kunnen op zaterdag 28 december een vuurwerkpakket ophalen bij Vox Vuurwerk. Initiatiefnemer is Sebastiaan Oudshoorn van Vrolijk Vuurwerk. Toen bekend werd dat er vuurwerkpakketten beschikbaar werden gesteld voor gezinnen van de voedselbank, stuitte dat op veel kritiek.

Vooral op het internet kwamen er negatieve reacties over de juist goed bedoelde actie. “Daar ben ik wel van geschrokken, ja”, vertelt Oudshoorn. Volgens de initiatiefnemer is het verhaal verkeerd opgevat. “De Voedselbank betaalt namelijk geen cent. Wij doen een donatie aan de voedselbank en er komt geen cent van de Voedselbank aan te pas. Ik heb een aantal importeurs benaderd en die doneren de pakketten belangeloos.”

Positief
Anderzijds zijn er ook veel positieve reacties. Vanuit het hele land krijgt Oudshoorn vragen over de vuurwerkpakketten. “Er wordt gevraagd of ik het bijvoorbeeld ook in Culemborg of Gorinchem kan regelen.” Op Facebook startte Oudshoorn een soort winactie. “Daar kreeg ik ontzettend veel positieve reacties en veel likes op.”

Verandering
De actie is opgezet zodat mensen, die afhankelijk zijn van de Voedselbank, met Oud & Nieuw vuurwerk af kunnen steken. “Zelf beleef ik al jaren veel plezier aan vuurwerk en ik heb zelf altijd de kans gehad om vuurwerk af te steken. Om mij heen zie ik veel mensen die het moeilijk hebben. Ik besef me dat veel gezinnen niet de mogelijkheid hebben om vuurwerk te kopen. Daar wil ik verandering in brengen.”

Saamhorigheid
Ook bij de winkeliers waarmee Oudshoorn het initiatief uitvoert slaat de actie aan. “Ook zij hebben anekdotes. Dat een vader bijvoorbeeld vuurwerk wil kopen voor vijf euro en dat het kind dan bereid is om een euro bij te dragen om alsnog het gewenste vuurwerk te kopen. Dat raakt die mensen ook”, aldus Oudshoorn. “Door deze actie wordt het saamhorigheidsgevoel in de samenleving vergroot.”

De uitgifte van de vuurwerkpakketten vindt plaats op 28 december om 20.00 uur bij Vox Vuurwerk in Meppel.

http://www.krantvoormeppel.nl/nieuw...edselbank-betaalt-geen-cent-aan-vuurwerkactie

paulus01

Registered User
Zeker een top actie van Sh0ck, met veel plezier zijn thread hierover gevolgd, echt respect voor de tijd en energie die hij hierin heeft gestoken.
Naast dat hij mensen met weinig middelen zo toch de kans geeft om met oud en nieuw van vuurwerk te kunnen genieten, vind ik dit ook echt een keer vuurwerk positief in het nieuws brengen.

Helaas is het wel - haters gonna hate, geen tijd en energie in de misselijkmakende commentaren steken van mensen die er werkelijk niks van snappen.

ThunderBall

Registered User
Hartverwarmend en mooi initiatief :smiling:, helaas hoort vuurwerk natuurlijk niet bij de voedselbank, je zal er vast ook geen tabak of alcohol tegen komen denk ik, dat zijn luxe producten en stelt zodoende de voedselbank en cliënten in een slecht daglicht.

En ja het maakt wel uit dat er veel klagers zijn aangezien dat vaak de beleidsbepalers of beïnvloeders daar van zijn, zeker nu ten tijde van mevr. J Kleinsma met haar kruistocht tegen de mensen aan de onderkant van de samenleving.

Ik zelf vind dat het wel zou moeten kunnen, alleen hoe meer spullen bij de voedselbank in het pakket zal uiteindelijk wel een korting op die mensen hun uitkering gaan betekenen.

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Altijd jammer dat als mensen iets goeds doen, er altijd mensen zijn die moeten zeiken. Maar verder geweldige actie:p

Pyromaniac 1975

Registered User
Hartverwarmend en mooi initiatief :smiling:, helaas hoort vuurwerk natuurlijk niet bij de voedselbank, je zal er vast ook geen tabak of alcohol tegen komen denk ik, dat zijn luxe producten en stelt zodoende de voedselbank en cliënten in een slecht daglicht.

En ja het maakt wel uit dat er veel klagers zijn aangezien dat vaak de beleidsbepalers of beïnvloeders daar van zijn, zeker nu ten tijde van mevr. J Kleinsma met haar kruistocht tegen de mensen aan de onderkant van de samenleving.

Ik zelf vind dat het wel zou moeten kunnen, alleen hoe meer spullen bij de voedselbank in het pakket zal uiteindelijk wel een korting op die mensen hun uitkering gaan betekenen.

Het vuurwerk word ook niet bij de voedselbank weggegeven maar is i.s.m.de voedsel bank opgezet.
Diep respect voor Sebastiaan.
Ik heb het zelf gemeld bij Hart van Nederland om vuurwerk eens een keer positief in het nieuws te krijgen wat ook is gelukt.
Ik vind het geweldig!!!

gr

ThunderBall

Registered User
Het vuurwerk word ook niet bij de voedselbank weggegeven maar is i.s.m.de voedsel bank opgezet.
Diep respect voor Sebastiaan.
Ik heb het zelf gemeld bij Hart van Nederland om vuurwerk eens een keer positief in het nieuws te krijgen wat ook is gelukt.
Ik vind het geweldig!!!

gr

De laatste regel van mijn post: Ik zelf vind dat het wel zou moeten kunnen!

Verder moet realisme door het te snel lezen van mijn post niet uitgelegd worden als klagen.

Ik doel op bad timing, ik vraag me oprecht af dat wanneer je deze discussie wilt aangaan of je dan toch niet het 1 en ander moet weten wat er rond deze mensen afspeelt en afgespeeld heeft bijv. de afgelopen 10 dagen, iets met mevr. J Kleinsma en een (a)sociaal akkoord

Dit is per ongeluk eerder uitgepakt als een stok om mee te slaan en ik denk dat die mensen eerder een redelijke levensstandaard hebben/houden dan een keertje vuurwerk voor een kleine groep binnen de betreffende groep.

Verder is het niet meer dan mijn mening en gelukkig hebben verschillende mensen, verschillende meningen anders zou het maar zaai zijn.:happy:

Bovenaan