‘Nog maar twee uur vuurwerk tijdens Oud en Nieuw’

rowan256

Banned
Ik vind het eigenlijk ronduit gevaarlijk, al het vuurwerk zal op deze manier in 8 keer zo weinig tijd afgestoken moeten worden.

Normaal gesproken krijg je ook de hele dag de tijd om kinderen uit te leggen wat voor vuurwerk hoe reageert kun j ze bij daglicht gewoon nog van alles leren, nu zul je enkel in beschonken toestand het één en ander in het donker uit kunnen leggen en zal er ook veel meer vuurwerk in veel kortere tijd doorheen moeten.

Overigens is oud en nieuw één van de dagen met de grootste omzet van het jaar, klanten zijn dus aantoonbaar alles behalve bang om op oud en nieuw naar een winkel te gaan.

Die burgemeesters lijken me voorlopig dus weinig meer dan een gevaar voor de samenleving zonder veel benul van de realiteit.

Ook zal het illegale vuurwerk wederom een extra slag slaan ten opzichte van legaal vuurwerk, de beslissingen kosten de samenleving handen, wat zeg ik, armen vol geld.

ifeelfine

Registered User
Ik vind het eigenlijk ronduit gevaarlijk, al het vuurwerk zal op deze manier in 8 keer zo weinig tijd afgestoken moeten worden.

Normaal gesproken krijg je ook de hele dag de tijd om kinderen uit te leggen wat voor vuurwerk hoe reageert kun j ze bij daglicht gewoon nog van alles leren, nu zul je enkel in beschonken toestand het één en ander in het donker uit kunnen leggen en zal er ook veel meer vuurwerk in veel kortere tijd doorheen moeten.

Overigens is oud en nieuw één van de dagen met de grootste omzet van het jaar, klanten zijn dus aantoonbaar alles behalve bang om op oud en nieuw naar een winkel te gaan.

Die burgemeesters lijken me voorlopig dus weinig meer dan een gevaar voor de samenleving zonder veel benul van de realiteit.

Ook zal het illegale vuurwerk wederom een extra slag slaan ten opzichte van legaal vuurwerk, de beslissingen kosten de samenleving handen, wat zeg ik, armen vol geld.

Dat is volgens mij ook de opzet van dit plan gewoon een tussenstap om een totaalverbod te kunnen verantwoorden (wegens de door jou genoemde problemen)

Moontan

Moderator
Medewerker
'Plan burgemeesters is forse stap in goede richting'

Arno Bonte van GroenLinks Rotterdam is heel blij met het vuurwerkplan van de burgemeesters.
"Dit is een hele forse stap in de goede richting," zegt de Rotterdamse fractievoorzitter tegen RTL Nieuws. "Ik ben hier heel erg blij mee. We zijn al een aantal jaar bezig met een campagne rond vuurwerk."

GroenLinks opent elk jaar een meldpunt voor vuurwerkoverlast. Afgelopen jaarwisseling kwamen daar bijna 90.000 klachten binnen.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/plan-burgemeesters-forse-stap-goede-richting

hutter

Registered User
Waar zijn ze gebleven de vrije jongens van de Tegenpartij Jacobse en van Es uit de jaren tachtig.
Die moeten we hebben.:tounge:
Met een knipoog jongens.:hehe!:

Master-G

Registered User
Ach ja er wordt toch geen rekening gehouden met de mensen die hier hun boterham mee verdienen daar hebben ze schijt aan.
Helaas zijn er te veel mensen die een verbod wel zien zitten dus zullen ze die zeurpieten wel op hun hand krijgen.
Dat gezeik met met die honden ben ik ook helemaal zat,maar dat we allemaal wel eens in een hoop hondenstront trappen dat is zeker allemaal wel normaal?
Vuurwerk liefhebbers ruimen hun shit op,als de honden bezitters dat dan ook eens doen.

Phantom

Registered User
3 Dagen verkoop is voor veel winkels al krap, en dan nog korter doen? Ik denk dat we het antwoord wel weten.

En de regel dat je alleen in de avond mag stoken...? Kende iemand het verhaal van een 16 Jarige die tijdens carnaval geen bier mocht drinken? Inderdaad die bestaat niet....

stef

Member
Hoe willen zij in vredesnaam alle voorverkoop bestellingen in anderhalfedag over de toonbank krijgen.
Stoken van 23.00 tot 1.00 uur is mij best.
Alhoewel ik meestal toch pas om half 1 naar buiten ging i.v.m. de dan wat rustigere buurt zal ik dat voor mijn eigen veiligheid bij moeten stellen om eerder naar buiten te gaan.
Ik hoop dat dit niet door gaat.
Ik ben meer voorstander van 22.00 uur tot 2.00 uur stoken en gewoon 3 dagen verkoop.
Ik kan alleen maar hopen dat Leo Groeneveld op gaat komen voor ons.
Staat nota benen aan het roer van belangenvereniging consumentenvuurwerk.
En ik denk natuurlijk ook in het belang van de verkopende winkeliers.
We zullen moet afwachten wat dit gaat worden.

Laatst bewerkt:

kingmokum

Banned
De volgende stap is natuurlijk een totaal verbod.

Mij kan het aan me reet roesten. Ik ben voor een totaal verbod op consumenten vuurwerk.

Niet omdat ik tegen het consu vuurwerk ben maar omdat ik geen zin heb ik ellenlange discussie met tegenstanders.
Na een jaar geen consu vuurwerk en '6 vuurwerkdoden'->lees; bommenbouwers. Komt men toch wel terug op het verbod en ook dat jaar staan we met zn alle gewoon te stoken.

gezeik allemaal.

Puur

Registered User
ook al ben ik van de oudere garde, ik begin toch altijd nog om 10uur sochtends met de kids en ga door tot 2uur.....

het zou zo jammer zijn als dat zou gaan verdwijnen want na meer dan 30 jaar vind ik 31december nog steeds magisch:smiling:

Moontan

Moderator
Medewerker
De burgemeesters van de G-4 zijn niet voor een vuurwerkverbod, maar voor een beperking.
Dus we mogen dit jaar, als het aan deze burgemeesters ligt, nog gewoon vuurwerk afsteken.
Overdags mag dus niet meer, ook niet in de vooravond met of zonder de kinderen.
De burgemeesters van de G-4 vragen aan Minister Opstelten ook om versterking van mankrachten om er op toe te zien dat de nieuwe regels gehandhaafd zullen worden.

Het woord is aan Minister Opstelten op 27 mei a.s.

Master-G

Registered User
Nu gaan burgemeesters al de dienst uit maken wat er wel en niet mag,ik wil helemaal niets veranderen gewoon zoals het is.
Het is toch niet normaal dat de kinderen die gewoon rotjes afsteken dat niet meer mogen doen omdat een stel 4G boys dit willen.

Bovenaan