Op de een of andere manier begin ik me steeds meer te ergeren aan al die mensen hier op het forum, die het allemaal zo goed weten en ongelukken met vuurwerk bagatalliseren door te zeggen "eigen schuld, dikke bult" en "als je niet weet wat een schietlont is, ben je gek".
Jongens, hou er rekening mee, dat wij "freaks" nog geen 10% vormen van de mensen die "illegaal" vuurwerk afsteken. De rest ziet het vuurwerk als iets leuks om een beetje mee te stoeien tijdens de jaarwisseling.
Als ik in de weken voor oud en nieuw met de schooljongens, die tijdens de kerstvakantie bij mij werken zit te lullen over vuurwerk, dan springen de tranen in m'n broek. Shells zijn "kinderhoofdjes", die ze in het gunstigste geval in het weiland gooien, Cobra's doen het vooral goed, als je ze vlak voor de knal in de lucht gooid en meer van dat soort praat.
Als ik ze dan vertel over schietlonten en dat er misschien mensen en vooral kinderen bestaan, die bang zijn voor dat soort extreme knallen, staan ze je aan te kijken alsof je van een andere wereld komt.
Wat ik eigenlijk probeer te vertellen hier is het volgende. Oordelen over anderen is zooo makkelijk, prijs jezelf gelukkig, dat jij er meer over weet, maar hou er altijd rekening mee dat een ongeluk in een klein hoekje zit.