zullen er ooit nog echte harde knallers met of zonder lont verkocht worden?

Patrick

Registered User
Het lijkt misschien op een schietlontje maar het is er niet één hoor.. Dat ding lontje brandt nog trager dan een visco lontje (gloeit meer eigenlijk), voor de ouderwetse lont liefhebbers is het wel weer heerlijk item wat dat betreft, want het is gewoon een ongedraaide ouderwetse lont ;)

djara

Registered User
ja alpeco verkoopt nu momenteel de bloemetjes nitraten met soort van schietlontje alleen ze worden alleen verkocht per bundel van 10 pakjes.
maar de knal is slecht , komt wel een leuk vlammtje uit.

Groetjes:p

beste boller heb je toevallig ook gevraagt of die nt en vooral de jwtc in het assortiment blijft ? want ik had vernomen dat die jwtc maar tijdelijk is ?

bij voorbaat dank !

djara

boiler-j

Registered User
beste boller heb je toevallig ook gevraagt of die nt en vooral de jwtc in het assortiment blijft ? want ik had vernomen dat die jwtc maar tijdelijk is ?

bij voorbaat dank !

djara

Beste Djara,

Nee dat heb ik niet gevraagt,zou je mischien Alpeco even moeten bellen.
De prijs ligt rond de 40 euro voor een doos JCWT 10 x 10 (100pcs).

Groetjes,
;)

djara

Registered User
Beste Djara,

Nee dat heb ik niet gevraagt,zou je mischien Alpeco even moeten bellen.
De prijs ligt rond de 40 euro voor een doos JCWT 10 x 10 (100pcs).

Groetjes,
;)

thanks voor de prijs en de info !

binnenkort ff kijkje nemen
maar 6 gram is echt gigantisch als je kijkt naar de verslechting van de afgelopen jaren M.B.T nitraat.
is deze 6 gram echt puur de sas voor de knal ? want ik zit me zo af te vragen hoe de verhouding is tussen knal en vlam.

en als er 6 gram in zit moet de jcwt zeker harder klappen dan de treuno 4

groeten Djara

Tony

Administrator
Medewerker
Is deze 6 gram echt puus de sas voor de knal ? want ik zit me zo af te vragen hoe de verhouding is tussen knal en vlam.

en als er 6 gram in zit moet de jcwt zeker harder klappen dan de treuno 4

groeten Djara

Dit is niet helemaal waar. Het kruit van de JCWT is niet zo goed als het kruit van de Spaanse Treuno. Ondanks dat de Treuno's niet meer in Spanje maar in China worden gemaakt is het kruit kwalitatief vele malen beter dan het kruit van de JCWT. Hoeveelheden zeggen niet altijd alles. :w

djara

Registered User
Dit is niet helemaal waar. Het kruit van de JCWT is niet zo goed als het kruit van de Spaanse Treuno. Ondanks dat de Treuno's niet meer in Spanje maar in China worden gemaakt is het kruit kwalitatief vele malen beter dan het kruit van de JCWT. Hoeveelheden zeggen niet altijd alles. :w

maar vertel jij dit uit eigen ervaring met de nieuwe jcwt en treuno? of heb je het over algemeen ! want ik had wel eerder vernomen dat spaanse kruit betere metaalsoorten en stoffen bevatten dan chinees M.B.T knal. maar zo`n groot gat kan daartoch niet echt tussen zitten als we gaan kijken naar 6gram jcwt en treuno ong 3?

boiler-j

Registered User

Tony ,

is de knal minder geworden van de trueno no 4 nu dat ze in china geproduceerd worden dan toen ze nog in spanje geproduceerd werden?

Mvg.:w

boiler-j

Registered User
maar vertel jij dit uit eigen ervaring met de nieuwe jcwt en treuno? of heb je het over algemeen ! want ik had wel eerder vernomen dat spaanse kruit betere metaalsoorten en stoffen bevatten dan chinees M.B.T knal. maar zo`n groot gat kan daartoch niet echt tussen zitten als we gaan kijken naar 6gram jcwt en treuno ong 3?

Djara,

De trueno no4 gaat duidelijk harder dan de JCWT maar daarintegen knalt de JCWT ook hard en heeft een extra *groene grote vlam*.

-als je voor iets extra's gaat *groene vlam & hardeknal* zou ik de JCWT nemen.
-als je egt voor de hardereknal en de druk gaat zou ik de Treuno no4 halen.

Groetjes,
;)

Tony

Administrator
Medewerker
Tony ,

is de knal minder geworden van de trueno no 4 nu dat ze in china geproduceerd worden dan toen ze nog in spanje geproduceerd werden?

Mvg.:w

Nee , de treunos die wij kennen van Ricasa zijn allemaal uit China.
Er zijn helaas nog maar weinig merken te krijgen die nog wel in Spanje geproduceerd worden zoals de knallers van Pirotecnia Marti. Maar de kwaliteit van de treuno's no4 uit China is zeer goed. Ik heb van horen zeggen dat ze nog steeds op de Spaanse manier gemaakt worden en het blijkt zelfs met dezelfde chems gemaakt te worden als die ze normaal in Spanje gebruikten. China schijnt puur voor de productie interesant te zijn. Of het daadwerkelijk zo is dat er voor deze knallers dezelfde chems als in spanje worden gebruikt blijft altijd een discussie punt.

Het is mijn wel opgevallen dat de knallers van Ricasa niet dicht gemaakt zijn op de kont. Ze zijn wel dicht gedraaid doormiddel van het karton maar niet door bijvoorbeeld een prop klei erin te stoppen. Ook heb ik kruit van de Treuno no4 en de knallers van Alpeco naast elkaar gezien en geloof me daar zit een groot verschil in. De grote baas van Alpeco had ook nog nooit het kruit gezien wat in de Treuno no4 zit.

Maar om het verhaal niet nog langer te maken. De knallers zijn gewoon hetzelfde. Want wij hebben de echte Spaanse knallers van Ricasa nog nooit meegemaakt.

boiler-j

Registered User
tony,

bedankt voor de info.
Ik vind de Trueno no4 ook een heel goed stukje knal vuurwerk, ze gaan duidelijk het hardst van wat er momenteel kwa knal vuurwerk legaal te koop is in belgie.

Gr:)

Schuim

Moderator
Medewerker
Waarom houd ik bij een JCWT dan liever mn oordoppen in, en bij een NT, TT, of weet ik veel wat voor een flut nitraat niet??

Zal wel de kwaliteid van het kruit en de dikte van het karton wezen dan.
Maar ik zet wel heel erg mn vraagtekends bij dit verhaal.

M.V.G.

Schuim :w

Bovenaan