Zoetermeer: GroenLinks positief over nieuwe aanpak vuurwerkoverlast

Moontan

Moderator
Medewerker
Zoetermeer: GroenLinks positief over nieuwe aanpak vuurwerkoverlast

De gemeente Zoetermeer gaat werk maken van het aanpakken van de jaarlijkse vuurwerkoverlast. Dat antwoordt het college naar aanleiding van schriftelijke vragen van GroenLinks. Het wordt tijd voor weer een rustiger en gezellig oud en nieuw in Zoetermeer, zo vindt de fractie al jaren.

Fractievoorzitter Jakobien Groeneveld: "Naast illegaal vuurwerk, dat een steeds groter probleem wordt, is ook het normale consumentenvuurwerk uit de hand gelopen. Mensen steken het vanaf kerstmis tot aan de jaarwisseling van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat af. Handhaving is bijna niet mogelijk. Dan moet je het probleem dus aanpakken bij de kern en bekijken of je iets met de verkoop kan doen." De fractie is dan ook verheugd dat de burgemeester gaat onderzoeken of vuurwerk ook alleen op 31 december verkocht kan worden. Ook het al jaren zo gewilde stadsvuurwerk (een groot stadsvuurwerk voor heel Zoetermeer rond middernacht), staat nu op de agenda van het college. De fractie trok aan de bel toen ook dit jaar op het landelijk meldpunt Vuurwerkoverlast van GroenLinks zo'n 1000 klachten uit Zoetermeer kwam. De fractie is blij met dit succes. Groeneveld: "We pleiten al jaren voor een rustiger oud en nieuw en het lijkt erop alsof er nu eindelijk echt stappen gezet gaan worden."

Lees hier de vragen (en antwoorden) van GroenLinks

http://zoetermeer.notudoc.nl/cgi-bi...=800436/vuurverwerkoverlast_in_Zoetermeer.pdf

Master-G

Registered User
Wel lachen, vanaf kerstmis wordt er vuurwerk af gestoken.
Zo veelste bericht met een negatieve blik naar consumenten vuurwerk.

jorschip

Registered User
Dus legaal vuurwerk wat pas op 28 december gekocht kan worden, word al op 25/26 december afgestoken hahah!!

Wat een grapjassen die groenlinks, misschien is een keer een normaal bericht? Slaat weer is nergens op...

stefantvs

Administrator
Medewerker
Stadsvuurwerk........... waardan ? Althans als we niet alleen naar wat consu vuurwerk willen kijken.
Gezellig hoor met zn alle op een afgelegen weiland gaan staan ! Super idee van hun.

Echt het begint me nu me strot uit te komen, woon zelf in zoetermeer en ik heb het werkelijk nog nooit zo rustig meegemaakt tijdens de dagen voor oud en nieuw, natuurlijk praat ik het niet goed voor de mensen die miss wel een cakie hebben afgestoken maar 1000 Klachten ?
Ik zou wel eens willen zien van wie of wat dat afkomt maar natuurlijk bij groenslinks zullen ze dat nooit doen, waarom niet...... dat kunnen ze niet, je kan me nooit vertellen dat die 1000 klachten van hun allemaal van verschillende personen zijn, puur een aantal mensen die de gehele dag thuis in een donker hoekie zitten en niets te doen hebben.

Wel heel vreemd dat de gemeente en politie totaal andere cijfers heeft.

Het aantal geregistreerde vuurwerkgerelateerde incidenten vanaf 1 december 2013 tlm 2
januari 2014 bedraagt 258.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Moest me ei ook ff kwijt op facebook :p

Groenlinks, waarom bestaat dat nog ?
Linkse alternatieve klote hippies die de gehele dag niets te doen hebben behalve zeiken op dingen die andere mensen wel leuk vinden. Natuurlijk klopt alleen hun verhaal dus dat moeten we maar als waarheid aannemen. Ik walg op hun !! En neej het is niet omdat ze nu weer over vuurwerk zeiken, maar gewoon alles wat leuk is maken hun met hun vage gedachtegoed allemaal naar de klote. Zo dat gezegd hebbende , maken we er nu weer een mooie dag van !! Fijn weekend allemaal

Poziloc

FPM Hangouderen
Ik vraag me eigen af, of je zulke figuren niet kan aanklagen wegens valse info, die ze de wereld in gooien.

robinhoood

Registered User
1000 klachten, wauw... Wat is dat nou op 123.000 inwoners? En van hoeveel personen zijn die klachten? Ook ik woon in Zoetermeer en wat Stefan zegt daar ben ik het volledig mee eens. Af en toe heb ik wel wat gehoord maar het is vele malen erger geweest. Vond het zelf ook al vrij rustig dit jaar. En de laatste 3 dagen hoorde en zag je ook wel is wat maar veel was het niet. En toch blijven ze maar doordrammen dat de meerderheid voor een verbod of iets dergelijks is.

AWG

Registered User
https://secure.zoetermeer.nl/simefo...416016c6f1c4e132813b080628da7a3dedf0236386e53

kort mailtje gestuurt:
Groenlinks Fractievoorzitter Jakobien Groeneveld: "Naast illegaal vuurwerk, dat een steeds groter probleem wordt, is ook het normale consumentenvuurwerk uit de hand gelopen. Mensen steken het vanaf kerstmis tot aan de jaarwisseling van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat af. Handhaving is bijna niet mogelijk. Dan moet je het probleem dus aanpakken bij de kern en bekijken of je iets met de verkoop kan doen."

Legaal vuurwerk is pas 3 dagen voor oud en nieuw te krijgen, dus niet al net na kerst.
U draait en U bent niet eerlijk, blijkbaar heiligt het doel alle middelen inclusief liegen tegen het college van B&W en uw stadsgenoten.
--------------------------------------------

zal vast allemaal wel weer niet goed zijn geformuleerd of wat dan ook, ik ben geen groot en juist redenaar.
maar als iets onrecht is dan zal ik het mijne eraan doen, kan ik het ook weer uit mijn hoofd zetten inplaats van opkroppen.
ik heb een hekel aan alle gehuichel en gelieg.
ik walg van groenlinks echt laagste van het laagste op politiek nivo en zeker momenteel.:huh:.

Sweet Laker

Registered User
Heb ook een reactie verstuurd:

Beste, met verbazing las ik het artikel "Zoetermeer: GroenLinks positief over nieuwe aanpak vuurwerkoverlast" en dan name de volgende stelling:

Mensen steken het vanaf kerstmis tot aan de jaarwisseling van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat af. Handhaving is bijna niet mogelijk.

De verkoopdagen van het legale consumentenvuurwerk zijn (een enkele uitzondering daar gelaten) op 29, 30 en 31 december. Wat betekent dat overlast na de kerst niet alleen van legaal vuurwerk is. Daarbij ben ik jaarwisseling jl in Zoetermeer geweest en de overlast kwam duidelijk van zwaar illegaal vuurwerk als shells en illegaal gedreun. Vraag is of 1 verkoopdag van legaal consumentenvuurwerk, de overlast van illegaal vuurwerk voorkomt. Zeker als handhaving nu al niet werkt. Wordt een leuke algemene show aan de Dobbe met al die zware dreunen om ons heen. Bezint eer ge begint en verknal niet nog een traditie?

Laatst bewerkt:

magnolia

Registered User
wat een rare manier van zaken uitvergrote zeg .
ze spiegelen je een plaatje voor dat er letterlijke non stop geknald word .
dus niet ff een poefje nee pang pang pang .
het ilegale vuurwerk was vroeger al een probleem, maar ik kan mee goed voorstellen dat men vind dat dit probleem gegroeid is .
ik heb vroeger nog nooit een foto gezien van een open gescheurde glasbak .
maar goed dat is mijn optiek van toen .

Torrr

Registered User
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel !

Nooit of te nimmer was het zo rustig met het vroegtijdig afsteken van vuurwerk als afgelopen jaar, de eerste echt klappen begonnen pas midden december tegen andere jaren dat het al begon in september. Groen links smerige leugenaars, zak lekker in de .....

boozebelly

Registered User
Ik vraag me eigen af, of je zulke figuren niet kan aanklagen wegens valse info, die ze de wereld in gooien.

Nu is het wetboek totaal niet mijn ding, maar een vorm van smaad of laster jegens de vuurwerkbranche wellicht? Misschien forumleden die hier meer over weten?

Definitie van smaad of laster: Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar te beschuldigen van zaken waarvan degene die de beschuldiging uit weet of had moeten weten dat deze onwaar zijn. Het doel is het ruïneren van de reputatie van het slachtoffer.

Beschuldiging moet steun vinden in feiten
De Hoge Raad heeft uiteengezet hoe vastgesteld kan worden welk belang de doorslag behoort te geven. Eén van de belangrijkste vragen is of en zo ja in welke de mate de beschuldiging steun vond in het feitenmateriaal dat ten tijde van uitlating beschikbaar was. De rechter kijkt dus hoe de situatie was op het moment dat de betreffende uitlating werd gedaan. Oordeelt de rechter dat een uitlating onrechtmatig is, dan is de persoon die de uitlating gedaan heeft aansprakelijk voor de schade die daarvan het gevolg is en kan een veroordeling tot schadevergoeding volgen. Bovendien kun je in een geval van een onrechtmatige uitlating met behulp van een advocaat rectificatie eisen.

Bovenaan