Zink & Nico Vraagje

gantpoplin

Registered User
Ik heb vorig jaar zink pijlen gehad, maar ik blijf met 2 vragen zitten die nog niemand mij heeft kunnen beantwoorden. Ik wist niet waar i het anders moest neerzetten dus ik zet het hier maar neer:

- Waarom zijn Zink pijlen verboden in België (althans ze zijn er niet officieel verkrijgbaar), want deze pijlen zijn van zéér goede kwaliteit?
- Waarom is er bijna nergens Nico vuurwerk te verkrijgen (professionele spul dan?

Alvast bedankt voor degene met het juiste antwoord

Laatst bewerkt:

PeterVuurwerk

Registered User
ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je je pijl (zink) in mekaar moet zetten. dit neemt natuurlijk ook een stukje veiligheid met zich mee. als je dit zou keuren (lees UN) zou het niet goedgekeurd worden (denkik). Oke het kan met kvk worden verkocht, maar dan heb je nog het probleem dat je het in mekaar moet zetten.
dit is mijn beeld ervan

Tony

Administrator
Medewerker
gantpoplin zei:
Ik heb vorig jaar zink pijlen gehad, maar ik blijf met 2 vragen zitten die nog niemand mij heeft kunnen beantwoorden. Ik wist niet waar i het anders moest neerzetten dus ik zet het hier maar neer:

- Waarom zijn Zink pijlen verboden in België (althans ze zijn er niet officieel verkrijgbaar), want deze pijlen zijn van zéér goede kwaliteit?
- Waarom is er bijna nergens Nico vuurwerk te verkrijgen (professionele spul dan?

Alvast bedankt voor degene met het juiste antwoord

Op dit moment is Alpeco het enige bedrijf wat nog spektakel vuurwerk verkoopt aan de partikulier met kvk papieren. Alpeco heeft daarbij zijn eigen merk pijlen Bonbridge en ze verkopen ook een aantal assortimenten van Weco.

Is het dan verstandig om er nog een ander merk bij te gaan verkopen terwijl de Weco en Bonbridge pijlen goed verkopen.?

Ik denk dat daar het probleem in zit. Als Alpeco niet van Sinomax Bonbridge had geweest was het waarschijnlijk anders gelopen,het is normaal dat een directeur liever zijn eigen spullen verkoop dan dat van een ander.

T-sec

Registered User
Een kleine aanvulling; handelaren welke Weco verkopen krijgen het simpelweg niet voorelkaar om daarnaast ook Moog Nico vuurwerk te verkopen.

Hoogstwaarschijnlijk is dit een bureaucratisch probleem.

remio

Registered User
je hebt het nu over handelaren.... die maakt het niets uit wat ze verkopen als het maar verdient en goed spul is. het is maar net wat ze kunnen krijgen nl. denk dat jij winkels(bedrijven) bedoeld ;)

gegroet remio

Feuerwerk

Registered User
Nee maargoed het is hetzelfde als met autodealers. Als je een BMW dealer bent dan ben je niet tevens een Volkswagen dealer.

Dit is omdat deze bedrijven allemaal gedaagde concurrentie voor mekaar zijn..

gantpoplin

Registered User
Ik snap niet waarom mensen het over alpeco hebben....dat staat niet in mijn vraag..mijn vraag is waarom er ni andere winkels in belgië nergens nico wordt verkocht...dus blijf on topic.. dus bmw en volkswagen onzin.....heeft hiet niks mee te maken.... concurrentie inderdaad weer wel...aangezien ik daarom JUIST niet snap waarom andere winkels geen nico gaan verkopen.

Tony

Administrator
Medewerker
gantpoplin zei:
Ik snap niet waarom mensen het over alpeco hebben....dat staat niet in mijn vraag..mijn vraag is waarom er ni andere winkels in belgië nergens nico wordt verkocht...dus blijf on topic.. dus bmw en volkswagen onzin.....heeft hiet niks mee te maken.... concurrentie inderdaad weer wel...aangezien ik daarom JUIST niet snap waarom andere winkels geen nico gaan verkopen.

Ik denk dat de vraag al beantwoord is in mijn vorige post.
Maar dan moet jij wel het spektakel vuurwerk bedoelen waar ik van uit gaat.
Niemand anders mag op dit moment spektakel vuurwerk verkopen dan Alpeco.

( ertbrand dacht ik nog wel maar die doen het niet meer )

Mijn vorige post.
Op dit moment is Alpeco het enige bedrijf wat nog spektakel vuurwerk verkoopt aan de partikulier met kvk papieren. Alpeco heeft daarbij zijn eigen merk pijlen Bonbridge en ze verkopen ook een aantal assortimenten van Weco.

Is het dan verstandig om er nog een ander merk bij te gaan verkopen terwijl de Weco en Bonbridge pijlen goed verkopen.?

Ik denk dat daar het probleem in zit. Als Alpeco niet van Sinomax Bonbridge had geweest was het waarschijnlijk anders gelopen,het is normaal dat een directeur liever zijn eigen spullen verkoop dan dat van een ander.

gantpoplin

Registered User
Ja inderdaad dat bedoelde ik! Dat feestvuurwerk zal wel niet zoveel anders zijn als dat van weco bonbridge enz.. 250 gr is 250 gram. Want lunig was volgens mij ook van Nico als ik het goed heb... Ik weet natuurlijk dat deze pijlen niet meer worden verkocht althans in België..Zwitserland dacht ik wel...maargoed IIg mijn vraag is beantwoord! En dat van Zink..??

Is dat in die ene post al beantwoord namelijk:

ik denk dat het te maken heeft met het feit dat je je pijl (zink) in mekaar moet zetten. dit neemt natuurlijk ook een stukje veiligheid met zich mee. als je dit zou keuren (lees UN) zou het niet goedgekeurd worden (denkik). Oke het kan met kvk worden verkocht, maar dan heb je nog het probleem dat je het in mekaar moet zetten.

Ik richt mij eigenlijk tot TONY, aangezien hij de juiste contacten heeft bij Alpeco...

Of bovenstaande is het antwoord dat kan ook;)

Wizz

Registered User
dat zelf in elkaar zetten is geen probleem hoor, desnoods laten ze dat bij zink op verzoek doen oid. Ze hebben gewoon een volledig assortiment, en het heeft weinig nut om daar extra artikelen bij te plaatsen.

bovendien door het "nieuwe" management van alpeco worden er steeds minder artikelen van merken anders dan bonbridge aangeboden.

it's all about the money!

rocketeer

Registered User
En waarschijnlijk heeft het ook temaken met het feit dat zink per land slechts 1 importeur heeft of wil hebben, dit was voorheen, of is nog steeds "wimmers en hermans", zij hadden tot een paar jaar geleden het alleen recht van zink.
ik weet niet of "wimmers en hermans" nog zink importeerd voor eigen gebruik in shows, als dit zo is, dan kan geen ander in belgië dit spul importeren behalve zij.
helaas doen zij niet meer aan verkoop van spektakel vuurwerk aan kvk houders.
misschien dat, mocht helios weer spektakel vuurwerk gaan verkopen, en "wimmers en hermans" het importeurs recht hebben op gegeven er hier een leuke mogelijkheid in zit dat het via hun weer wel zink op de belgiesche markt verkrijgbaar word.

de rocketeer

zink901

Registered User
rocketeer zei:
ik weet niet of "wimmers en hermans" nog zink importeerd voor eigen gebruik in shows, als dit zo is, dan kan geen ander in belgië dit spul importeren behalve zij.

Tot vorig jaar verkocht Knalgoed nog de zink 905, maar het zou goed kunnen dat ze die bij Wimmers inkochten!

rocketeer

Registered User
zijn idd van kimbolton in engeland, en zink levert de moter en de huls, en kimbolton vult deze met het door hun gewenste effect en voor ziet ze van een eigen label.
vandaar ook de geheel andere effecten als de 905 van zink.

Bovenaan