zevenklapper

Gorgel

Registered User
Heeft iemand nog een foto'tje of een folder ofzo van de ouderwetse zevenklapper?

En dan bedoel ik niet die miezerige zevenklappertjes die er nu nog te krijgen zijn (bij de boerenbond meen ik). Die zijn de helft kleiner dan die van vroeger en ze knallen net zo hard als een maiskorrel in de magnetron.

Ivanhoe

Registered User
"Vers" van www.kanonslagen.com...

7klapper.jpg

USRRobiwan

Registered User
Ik vond dat altijd maar rare dingen die 7 klappers, maar vond het wel altijd grappig dat ze onvoorspelbaar stuiterden over de stoep.

Laatst bewerkt door een moderator:

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Ik heb ze twee jaar meegemaakt, deze zevenklappers.
En het viel mij op, dat er zevenklappers bij zaten die maar 5 a 6 klappen.
Kwam maar af toe voor maar, het viel wel op dat ze er tussen zaten.

Cameo

Registered User
De zevenklappers of "Frosche" van Weco komen naar mijn mening het dichtst in de buurt van de ouderwetse versie.

Ik had dit jaar via een kennis, uit nieuwsgierigheid, een aantal Duitse zevenklappers van Comet, Nico en Weco geregeld. Die van Weco waren de enige die het leuk deden.
De andere merken "flopten" maar wat rond :-D
wm.php

Groetjes,
Cameo

fireworkmaniac

Registered User
Cameo zei:
De zevenklappers of "Frosche" van Weco komen naar mijn mening het dichtst in de buurt van de ouderwetse versie.

Ik had dit jaar via een kennis, uit nieuwsgierigheid, een aantal Duitse zevenklappers van Comet, Nico en Weco geregeld. Die van Weco waren de enige die het leuk deden.
De andere merken "flopten" maar wat rond :-D
wm.php

Groetjes,
Cameo
cameo ik zie dat jij die kubus kannonslagen hebt van weco knallen ze goed en hoe duur zijn ze en kan ik ze ergens bij alpeco hallen

Cameo

Registered User
fireworkmaniac zei:

cameo ik zie dat jij die kubus kannonslagen hebt van weco knallen ze goed en hoe duur zijn ze en kan ik ze ergens bij alpeco hallen

Ze klappen leuk (niet echt hard). Het is "feestvuurwerk" en wordt waarschijnlijk niet bij Alpeco verkocht.
Het is ook niet echt "zwaar" vuurwerk.
Een goede kennis heeft ze in een Duitse supermarkt voor me gescoord. Geen idee wat ze
hebben gekost (ik kreeg ze cadeau).
Voor mij hebben de kubusbommen vooral nostalgische waarde ;)

Voor een filmpje, kijk even in het vuurwerkmuseum:
HIER is een directe link.

Groetjes,
Cameo

Thunder79

Registered User
Heb die kubus dingen ook gehad een aantal jaar geleden, kocht ze toen bij BEX als zijnde 'touwbommen' verwachtte er erg veel van maar stelde weinig voor. Wel grappig natuurlijk.

Balkan

Registered User
10 jaar geleden waren de duitse ook harder dan vandaag. Er is nu veel minder buskruit in die dingen. Als het so verder gaat gaan ze ook de piraten in Oostenrijk verwijderen. Jammer...

Tot ziens
Balkan

Tony

Administrator
Medewerker
fireworkmaniac zei:
ik wul graag weten hoe hard deze gaan en of dat je ze in de buurt van essen of alpeco kan halen kan iemand mij antwoord geven

Daar is dit forum niet voor .....

Balkan

Registered User
Het is heel eenvoudig: die kun je op 29 - 31.12. in Duitsland bij de Lidl kopen en dan op oudejaarsavond in Duitsland op straat laten barsten. OK? :)

roelz

Registered User
Tsja, zevenklappers.. Het woord alleen al is 'klassiek' (net als 'voetzoeker' ). De knal sensatie is inderdaad wat minder dan ander knalspul, maar het gaat om het spring effect denk ik... Tijdens een "vroegah" meeting met kanonslagen.com en boemboemmartin zijn we tot de conclusie gekomen dat de zevenklapper de lekkerst geurende kruitlucht geeft, ook niet geheel onbelangrijk...:) Denk zelf dat het komt door het zwartkruit wat verbrand bij een lage druk. (pfff...) Probeer het zelf komend oudjaar!
;)

Red Lantern

Registered User
De Frosche zevenklappers zijn overigens nog steeds te koop bij Zena. De exacte prijs weet ik niet, maar ze worden per 5 verkocht.
Ik moet zeggen dat ze best aardig knallen, iedergeval beter dan de Nederlandse zevenklappers (Boerenbond)
Als je in de buurt bent altijd leuk om even mee te nemen!

Gegroet,
Red Lantern

binkenparade

Registered User
vroeger verkochten ze deze bij de zevenklapper in hilversum waren groen ook verkochten ze daar vroeger die kubesbommen veel zwaarder als de duitse van nu met een soort touw eromheen gebonden herinner ik me nog

Bovenaan