YouTube Japans Film materiaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tony

Administrator
Medewerker
Omdat ik vind dat de Japanse films wel een apart plekje verdienen in dit forum open ik deze thead. Dus hier alleen films van Japans vuurwerk plaatsen!

Schitterende bommen!

Tony

Administrator
Medewerker
Super super super mooi bommen! Ik heb repsect voor de Spanjaarden, Italianen, Maltezer maar ik vind het vuurwerk van de Japanner erg mooi en ik zou er uren naar kunnen kijken. Je kan daar (Vind ik leuk) erg mooie foto's maken met al die kleuren die ze gebruiken.

shadow13

Registered User
Echt gave shell's met al die effecten.Daar had ik er in Berlijn wel een paar van willen zien.Zo mag je wel een avond ermee vullen:laugh::nuts:

bob1

Registered User

met verbazing zitten kijken! groot, groter, grootst!!! kijk en geniet.

Bob1

Laatst bewerkt door een moderator:

fireworkaddict

Registered User
Zijn de 2 laatste filmpje compilaties van verschillende 24", 30" shells?

Allemaal afkomstig van dezelfde firma's? En ter gelegenheid van wat?
Zou graag iets meer info hierover willen hebben als het mogelijk is. Ik ken namelijk de welbekende filmpjes van een aantal 42"en 48" shells die geschoten zijn, maar wat is het idee erachter;
Puur aantrekken van mensen en publiciteit voor een bepaalde firma?
Of zijn ze daar zo uitbundig dat ze deze enorm grote diameter shells ook bij kleinere 'vuurwerken' toepassen.

Een festival/wedstrijd waarin ieder team een aantal zelf ontworpen shells mag schieten tot een diameter van 32" zal daar vast ook bestaan :rolleyes:

jopyro

Registered User
Zijn de 2 laatste filmpje compilaties van verschillende 24", 30" shells?

Allemaal afkomstig van dezelfde firma's? En ter gelegenheid van wat?
Zou graag iets meer info hierover willen hebben als het mogelijk is. Ik ken namelijk de welbekende filmpjes van een aantal 42"en 48" shells die geschoten zijn, maar wat is het idee erachter;
Puur aantrekken van mensen en publiciteit voor een bepaalde firma?
Of zijn ze daar zo uitbundig dat ze deze enorm grote diameter shells ook bij kleinere 'vuurwerken' toepassen.

Een festival/wedstrijd waarin ieder team een aantal zelf ontworpen shells mag schieten tot een diameter van 32" zal daar vast ook bestaan :rolleyes:

1e filmpje is compilatie van het Enoshima Fireworks Festival waar veel grote bommen geschoten worden (http://www.kanagawa-kankou.or.jp/english/festival/aug.html).

Er zijn ernorm veel shows in de zomer in Japan. Volgens de engelse wikipedia:
During the summer in Japan fireworks festivals are held nearly everyday someplace in the country, in total numbering more than 200 during the month of August. The festivals consist of large fireworks shows, the largest of which use between 100,000 and 120,000 rounds (Tondabayashi, Osaka), and can attract more than 800,000 spectators.

Zou wel lachen zijn als in Nederland 800000 mensen naar één show komen kijken....

Vavoom

Registered User
Nu in het goede mapje. :embarrest:
Helaas niet als Youtube movie te vinden, maar ze zijn de extra klik waard.
Sommigen zullen deze bommen nog herkennen van een hele tijd terug, maar de re-post lijken ze me meer dan waard (en dan staan ze hier ook centraal).

Het oorspronkelijke eerste filmpje:
http://36arts.com/2007shinsakuhanabi/23.php

Nog eentje gevonden.
Filmkwaliteit is lager, maar de bom is beter uitgevoerd (het gaat om de 2e).
http://video.fc2.com/content/大曲の花火/20090824WQ9WCS7y/

Geniet ervan!

Tony

Administrator
Medewerker

78th TSUCHIURA ALL JAPAN FIREWORKS COMPETITION

Date : 2009.10.03 Sat . Time : 6:00 pm - 8:30 pm
Place : Tsuchiura City, Ibaraki prefecture , Japan.
Weather : Cloudy, Wind : Southeast and weak wind.

Program Title : The wide starmines
The grandeur of Tsuchiura fireworks
"A message from the past to the future"

1st music : unknown
2nd music : "Oborozukiyo" (The meaning is a hazy moon night. ), Mika Nakashima ( I love her music ! )

Tony

Administrator
Medewerker
デジタルスタマとラストの空中ナイアガラのみ。 :bigsmile:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan